כתיבת תוכן – גולת הכותרת בעולם השיווק | כתיבת תוכן לאתרים הפכה להיות בשנים האחרונות הדובדבן שבקצפת בקידום אתרי אינטרנט.
הסיבה לכך היא כי התוכן, הוא למעשה עיקר הפעילות כאשר אנחנו מדברים על אתרי אינטרנט וקידום אורגני.
כל מומחה קידום אתרים יודע שתוכן איכותי, יעניק קידום איכותי. ולכן, לא מעט בעלי אתרים מחפשים את אנשי המקצוע שבראש ובראשונה מתמחים בתוכן. צוות מקצועי המטפל באתר, יכול להכיל בתוכו גם אנשי תוכן מקצועיים. אך אין שום מניעה לשכור אנשי תוכן חיצוניים במידה ואתם מרגישים שאתם זקוקים לתוכן בסגנון אחר שמתאים לכם יותר.
הדבר החשוב ביותר הוא להבין עד כמה התוכן מהותי ועקרוני לאתר שלכם, וכמה כדאי שתעשו זאת הכי נכון ומקצועי שאפשר.
תוכן לאתר – הבסיס הראשוני והמוצק לאתר איכותי
כתיבת תוכן לאתר היא לא כתיבה ספרותית, או מגזינית. אם כי שיווקית, קריאייטיבית ומותאמת SEO לצורך קידום גם בגוגל.
על מנת שהכתיבה תהיה רלוונטית, מומלץ להתאימה באופן ספציפי לכללי האופטימיזציה של האתר ולטפל ברמת הטכניקה המסייעת לסורק של גוגל לדרג את האתר במקום גבוה יותר.
מומחה קידום אתרים
בין אם אתם כותבים תוכן לדף נחיתה בעל דף אחד, ובין אם אתם בונים אתר אי קומרס או אתר לאתר תדמית תוכן המכיל ומציע אך ורק שירותים ולא מוכר מוצרים. לפני שאתם מתחילים, מומלץ לשים לב לטיפים הבאים:
- בצעו מחקר על מה אתם מעוניינים לכתוב – לפני שאתם מתחילים לכתוב, בדקו היטב את הנושא שאתם רוצים לכתוב עליו. הסתכלו איך המתחרים כותבים על הנושא על מנת לקבל השראה. כתבו נקודות עיקריות, שפרו, העשירו את התוכן וסדרו את התוכן על פי מבנה איכותי. תוכלו גם לשלב בו סרטוני וידאו, תרשימי זרימה ותמונות.
- מהו סוג המאמר? – חשבו איזה סוג מאמר אתם כותבים. האם מאמר SEO נטו? האם מאמר שיווקי בלבד, או האם מאמר תוכן רגיל שאין לו שום נגיעה לשאר הפרמטרים. תוכלו גם לעשות גוגל ולבדוק איזה סוגים גוגל מציגים במקומות הראשונים, ולבדוק מה הוא מבנה המאמרים ולעשות מבנה מתאים. הקפידו על כותרות משנה, כל מדריך כתיבת תוכן בסיסי מתחיל בלימוד כותרות, כי להן יש משמעות גבוהה מאד בכתיבת התוכן.
- לביטויי מפתח יש תפקיד חשוב – שלבו ביטויי מפתח בתוך המאמרים. את ביטויי המפתח מוצאים על פי חקר מילות מפתח שעושים אנשי המקצוע אותם שכרתם לצורך קידום האתר בגוגל ברמת SEO. שלבו את המילים האלו אך לא יותר מדי, וזאת על מנת שבתוכן יהיו הביטויים אותם תרצו לקדם בגוגל בצורה אורגנית ולקשר (ראו המדריכים המלאים לבניית קישורים פנימיים ובניית קישורים חיצוניים) לעמודים פנימיים אחרים באתר בכדי להצביע לגוגל (לזחלן) וגם לגולש על תוכן רלוונטי נוסף.
על מנת להזמין תוכן יהיה עליכם להבין ב SEO, במידה ואין לכם יועץ קידום אתרים בחברה או אתם לא מכירים מומחה לקידום אתרים אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת השירות שיכלול גם מחקר מילות מפתח מעמיק, בניית תוכן רלוונטי והיררכי נכון לאתר שלכם ועוד.
לא מתפשרים על איכות כתיבת תוכן שיווקי לאתר
הדבר הראשון שחשוב שנזכור הוא שתוכן חייב להיות איכותי. ולכן, לא מעט בעלי אתרים מוכנים לשכור כתיבת תוכן בתשלום ולהשקיע, במידה ואין להם ספקי תוכן איכותיים מספיק. או אנשי תוכן שמבינים את המסרים השיווקיים שצריכים לעבור בכתיבה.
שמירה על איכות הכתיבה מתאפיינת בכמה פרמטרים עיקריים:
- רצף כתיבה נכון – גולשים באופן כללי הם לא סבלניים. זה אומר שכשהם קוראים טקסט, כדאי שהטקסט יהיה במבנה וברצף נכונים על מנת שאלו לא יינטשו ולא יעזבו את האתר ויגרמו לאחוזי נטישה גבוהים (כאן תוכלו ללמוד על דרכים לשפר – קישור). סדרו את הטקסט במבנה מסודר עם כותרות H1, H2 והלאה. שמרו על משפטים קצרים יחסית, שמרו על מרווחי פסקאות ושורות ועל שפה תקנית.
- רלוונטיות – כשאתם כותבים תוכן באתר שלכם, מומלץ שיהיה כמובן קשור לאתר. אחרת איבדתם את הקונספט. אם אתם עוסקים בביגוד, כתבו מאמרים על אופנה, על ביגוד, טיפים, ועוד. אם אתם עוסקים במוצרי מזון, כתבו מתכונים, אם הינכם עורכי דין, כתבו תוכן איכותי לצורך קידום אתר עורך דין הכולל פסקי דין ותקדימים, כתבות שמעניקות ערך ועוד. עשו זאת בצורה שיווקית, מעניינת, והגולשים לא ירצו להפסיק לקרוא אתכם.
- בצעו עדכונים שוטפים – אתר מעודכן הוא אתר שגוגל אוהב. גוגל אוהב אתרים שמעדכנים את התוכן בהם באופן רציף, ובכך שומרים על הגחלת איכותית, עדכנית, ומראים שיש מי שמטפל במותג. כל חודש עשו מעבר על האתר, וודאו שיש תכנים חדשים שאפשר להוסיף והעשירו את האתר כמה שרק אפשר עם תוכן איכותי, עשיר, ומותאם למותג.
מחירון לכתיבת תוכן ע"פ סוג התוכן המבוקש
סוג התוכן | מחיר למילה | תנאים נוספים |
מחיר כתיבת מאמרי SEO | בין 0.14 אג' ל 0.25 אג' | ללא תיקונים, לרוב מחיר יהיה ע"פ סקייל הזמנה חודשית |
מחיר כתיבת תוכן איכותי | בין 0.25 אג' ל 0.80 אג' | מאמרי תוכן לבלוג, אתר אינטרנט, חנות |
מחיר כתיבת תוכן שיווקי | בין 50 אג' ל 1.20 ₪ | תוכן לאתר, לפייסבוק, טוויטר, עיבוי תוכן ו/או שכתוב תוכן קיים, ניתן לקבל שירות לכתיבת ערכים בויקיפדיה או הקמת דף חדש |
תרגום התוכן מעברית לאנגלית | בין 0.50 אג' ל 1 ₪ | תרגום מאנגלית לעברית ולהיפך |
כתיבת תוכן טכני למוצרים | ₪2.50 | תיאור מוצרים ע"ג אריזות, באתר ועוד |
מחיר זה אינו מתייחס לכמות ההזמנה, במקרים של כמויות גדולות ישנה התגשמות במחירים, ט.ל.ח, החברה שומרת לעצמה את הזכות לעשות שינויים במחירים ואין לראות במחירון הנ"ל את המחיר בפועל לטוב ולרע ובהתאם לצרכים, כל המחירים הנקובים באתר אינם כוללים מע"מ.
שתפו את כולם במותג שלכם
אז אם כבר הגעתם לכאן, כנראה שאנחנו כבר בשלב שבו אתם כתבתם את המאמר או הכתבה שלכם. הקפדתם על דקדוק, על כתיב, על מבנה, על חוקי SEO. ועשיתם מספיק הגהות כדי לוודא שאכן הכל כמו שצריך.
כעת כל מה שעליכם לעשות הוא להפיץ את הבשורה לעולם. לא מספיק להעלות את המאמר לאתר, ואם אתם מעלים אותו לאתר, וודאו שאם אתם מעלים אותו למקומות נוספים תשכתבו אותו על מנת שלא יחשבו שהעתקתם את התוכן. אם אתם מעתיקים תוכן, ב SEO זה עלול לגרום לעונשים חמורים מצד גוגל.
כעת, הגיע הזמן לשתף את העולם במאמר שלכם. תוכלו לשלוח אותו בצורה אישית לאנשים שאתם יודעים שישתפו ושהמידע רלוונטי להם. ותוכלו גם לשתף את המאמר דרך הרשתות החברתיות, תפוצה אישית בוואטסאפ, בבלוגים שונים ובפלטפורמות דיגיטליות נוספות.
תוכלו לבצע פרסום באינטרנט בצורה ממומנת, קידום אורגני, ובעצם לעשות ככל שעולה על דעתכם, כל עוד אתם משתפים את התוכן והוא מגיע למספיק עיניים ומקבל תנועה. ולשם כך, חשוב כמובן שהתוכן יהיה הכי איכותי שיש, ועל סמך כל הפרמטרים שצוינו מעלה.
המטרות העיקריות ביותר לתוכן איכותי
לתוכן איכותי יש מטרות ספציפיות, והן כאן על מנת לסייע לנו להרים את האתר שלנו בגוגל, וליצור בכלל חוויית משתמש איכותית ועם ערך לגולשים שקוראים את התוכן.
המטרה הראשונה היא קידום האתר לחיפושים הראשוניים בגוגל. המטרה השניה, היא לגרום לגולשים להפוך ללידים חמים, ומשם ללקוחות רווחיים ובעצם, לקוחות לכל החיים.
תוכן איכותי שנכתב כראוי ומעביר את המסרים הנכונים לקהל הגולשים, יניב תוצאות מקסימליות ויהפוך את הנכס הדיגיטלי שלכם לאתר האיכותי שחלמתם עליו.