הנה, שוב זה קרה מאחורי הקלעים. בלי יותר מדי רעש, בלי שלט גדול של זהירות סכנה! ב-8 בפברואר: נוספו הנחיות חדשות לגבי כתיבת תוכן בדגש על AI, כל מה שרציתם לדעת על כתיבת תוכן AI ולא העזתם לשאול.
נוספו הנחיות חדשות לגבי כתיבת תוכן ובמיוחד כזה שנכתב באמצעות אחד מן עשרות הכלים של בינה מלאכותית שכותבים במהירות וממלאים את האינטרנט בתוכן שחלקו נועד לעשות מניפולציה על מערכות הדירוג. אם כבר רצתם לכתוב תוכן באחד מן כלי הבינה המלאכותית אז כדאי שתקראו את ההנחיות כאן בהמשך- לפני שצוללים עמוק כדאי להתייחס ברצינות לכתיבה של התוכן באתר שלכם – התוכן נועד לגולשים שהם אנשים.
קצת לפני, רוצים לכתוב תוכן AI ולא יודעים מאיפה להתחיל? לחצו על הקישור הבא – rytr.me ההתנסות בחינם, וכן אנחנו מקבלים כמה שקלים במידה ותעשו מנוי (קישור אפיליאייט).
התוכן לא איכותי? אז למה לעלות אותו לרשת?
כלי הבינה המלאכותית יכולים לשכתב כמעט הכל. ממש ככה. אך שימוש מניפולטיבי בכלים אלו יכול לגרום לנזק כבד לדירוגים באתר שלכם ולכן כדאי לשאול האם התוכן מועיל לקוראים? תוכן הזהה לכזה שנכתב כבר באנציקלופדיות הרבות אינו מועיל כי הוא כבר קיים ולכן אין סיבה לשכתב אותו בשנית – כך שלנגד עינכם צריכים לעלות שלושת השאלות הבאות: מי כתב את התוכן? איך התוכן נכתב? ולמה הוא נכתב?
מי כתב את התוכן?
אומנם לא צריך מספר ת.ז. או הצהרה רשמית בציבור אך כן צריך ליצור חווית משתמש טובה ובניית אמון עם המותג שלכם. בין אם זה רובוט בינה מלאכותית שלא נח לרגע או בן אדם בשר ודם הזקוק להפסקת קפה כדי להמשיך לכתוב – יש למקצע את התוכן כך שלא יהיה חד מספיק וגם לא לפרסם תוכן רב מדי בתדירות תכופה מדי.
קצת מפתיע אבל זה לא כל כך משנה מי כותב את התוכן, מה שיותר חשוב, להכיר את קהל היעד ולתת לאדם סובייקטיבי לקרוא את התוכן בפעם הראשונה לפני שיתפרסם באתר. לצורך הדוגמא, באתר מטבחים הגולשים צריכים להבין את סוגי המטבחים, לראות דוגמאות מהשטח של הבעיות והפתרונות להן, להבין על סוגי העצים, להציג את פערי המחירים בין הייבוא לעומת ייצור מטבחים בארץ…
בינה מלאכותית יכולה לענות על שאלות כמו "מה זה" וכותב התוכן יכול לספר על "איך". וגם ניתן להפוך את היוצרות כך שהרובוט יספר "איך". העיקר שהתוכן יהיה ברור ומקיף ויגרום לגולשים רבים להיות מעורבים באתר. אם התוכן בנאלי ונכתב רק במטרה כדי לקדם את הביטוי הראשי ראו הוזהרתם!
איך התוכן נוצר?
כמות התוכן היום היא עצומה ואין חדש תחת השמש ולכן ההתמקדות בתגמול על תוכן איכותי היא עדיין בלב ליבו של מנוע החיפוש של גוגל. להבטיח שהגולשים יקבלו תוכן שנוצר בעיקר עבור אנשים, ולא למטרות של השפעה ישירה על הדירוגים בתוצאות החיפוש.
אז בגדול יש מספר דרכים לכתוב תוכן היום-
- ניתן לכתוב תוכן באופן עצמאי. לבחור בנושא מעניין ורלוונטי לעיסוקכם שיש לו גם פוטנציאל של גולשים ופשוט לכתוב מהניסיון האישי.
- ניתן להזמין תוכן מסופרי צללים או כותבי תוכן אשר מומחים בכתיבה ושכתוב.
- ניתן לתרגם תוכן משפות זרות לשפת האם.
- ניתן להפקיד זאת בידי בינה מלאכותית.
בכולם ניתן לבצע מניפולציות גסות ולנסות להאכיל את הזחלן של גוגל במילות מפתח. ומהצד השני של המתרס ניתן לכתוב תוכן עשיר, חשוב ומעניין עבור הגולשים.
ולכן הגישה לכתיבת התוכן חשובה לפני כן שמחליטים איך לכתוב תוכן.
במידה ואתם רוצים להזמין מכותב תוכן מקצועי מאמרים היינו ממליצים להכין טבלה דומה לזו למטה (דוגמא להמחשה בלבד) עם הפרמטרים הבאים:
כותרת מאמר | תיאור מאמר | פרטים נוספים |
---|---|---|
כיצד לארגן אירוע מוצלח | מאמר זה יסקור את כל השלבים החשובים לארגון אירוע מוצלח, כולל תכנון מוקדם, בחירת מיקום, ושירותי קייטרינג. |
|
היתרונות בשימוש בשעון נוכחות דיגיטלי | מאמר זה יעסוק בהיתרונות של שעון נוכחות דיגיטלי בעסקים קטנים ובינוניים, כולל חיסכון בזמן ושיפור היעילות. |
|
מדריך למתחילים: כיצד להתחיל להשקיע בבורסה | מאמר זה יסביר למתחילים כיצד להתחיל להשקיע בבורסה, כולל פתיחת חשבון, הבנת השוק, ובחירת מניות. |
|
ואילו תרצו להזמין תוכן AI ההזמנה תתבצע לדוגמא ע"פ הפרמטרים הבאים:
ראשית תרשו לנו להמליץ לכם לעבוד עם מערכת rytr.me היא היחידה שנתקלנו בה שעובדת בצורה די סבירה עם השפה העברית.
שלב ראשון נבחר פוסט
שלב השני בכתיבת תוכן AI או בחירת מילת המפתח
ולאחר מכן תקלו תוכן (במקרה הנ"ל בחרנו וריאציה אחת אבל נוכל גם לבקש הרחבה ועוד ועוד)
הערה: עם מערכת ה AI תוכלו לכתוב גם סתם פוסט לפייסבוק, או למודעה של קמפיין ממומן בגוגל, אינסטגרם וכד' – עוד על המערכת באתר rytr – תוכלו להתנסות על המערכת בחינם בשלב הראשוני
צפו בסרטון ההדרכה לכתיבת תוכן AI ע"י מערכת מובילה
הגישה הנכונה לכתיבת תוכן איכותי
טיפה של פילוסופיה ותוכלו לקצור פירות בזמן קצר לאחר שהתוכן שלכם יתפרסם באחד מהאתרים. עכשיו שהבנו את הגישה, כדאי להכיר את ההבדלים שבתוצרים בכל אחד מן שיטות הכתיבה הללו-
- הכתיבה העצמאית לרוב מצריכה מחקר קצר. להעיף מבט על כמה מאמרים שמדורגים גבוהה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. וכך מתחילה פעולת השכתוב או עיבוי של תוכן קיים.
לכתוב טוב יותר. מעניין יותר. לשים כותרות ברורות יותר. להעביר את המסר בצורה חלקה יותר. ולהוסיף תוכן שלא חשבו עליו. שלא סיפרו בו הכל. - כותבי התוכן מקצועיים יותר ומיומנים כבר אחרי אלפי מאמרים ולכן מהירים בשכתוב של תוכן. זו מומחיות ולכן לעיתים אפילו יש כותבי תוכן בתחומים ספציפיים כפי שקורה בעיתונות, חדשות, אקטואליה, ספורט ועוד…
ואילו סופרי הצללים יכולים לכתוב משהו ולתאר דבר בצורה שעדיין לא נצפתה ולספק חווית קריאה לגולשים ולהאריך את זמן הקריאה של הגולש – הכל תלוי בשאלה שנכתבה במנוע החיפוש של גוגל.
גולשת שכתבה "מה זה מטבח כפרי" בגוגל, לא צריכה לקבל תשובה בנאלית כפי שמסבירים לילד קטן אלא כדאי לתת לה תשובה מפורטת עם דוגמאות של עיצובים, עם הסבר על הרקע ההיסטורי, מאיפה הכל התחיל ומה עדכני לעכשיו ותיכנס אל תוך חוויה של למידה, התרגשות ומעורבות.בתוכן, עדיף האיכות מאשר הכמות. - התרגום החופשי משפה זרה לשפת האם יכולה ללמד את הקהל שלא מכיר את השפה ולכן בוודאי שהוא מועיל אך האם הוא מהודק יותר מתוצאת התרגום? האם הייתה כאן מחשבה על הגולשים, להקל עליהם את המילים הלא ברורות, לקצר את אורך המאמר כך שהמסר יהיה ברור יותר? האם התוכן המקורי שהושקעו עליו מאמצים רבים יכול בקלות כזו להחליף שפה ולקבל טפיחה על הכתף?כפי שקורה בספרים מודפסים, לעיתים ניתן להיתקל בספר שתורגם בצורה לא ברורה עד כדי כך שלא ניתן להמשיך לקרוא אותו. אבל יש ספרים שתורגמו בשפה כל כך יפה וזורמת שאי אפשר לעצור את הקריאה.גם בתרגום יש את היכולת לחשוב על הגולשים, קהל היעד שיקראו ויהנו.
- בינה מלאכותית משתמשת בניסיון של מיליוני כותבי תוכן ובתבניות שסרקה ופיענחה כך שאיך יכול להיות שהתוכן לא יהיה איכותי לגולשים? תלוי –
פירוש של ערך כפי שקורה כבר שנים במילון ובאנציקלופדיות הרבות לא חסר באינטרנט. חסר דווקא תוכן שמציג ניסיון, שמסביר בדוגמאות מהחיים האמיתיים.קטע תוכן איכותי לדוגמה, יפרט על סקירות של סוגי מטבחים, יבנה אמון עם הקוראים כאשר יקבלו תוכן שקוף ומעמיק. אפשר גם להוסיף דוגמאות, חוות דעת של לקוחות קודמים ולהרחיב על הכאבים והחששות שלהם לפני התהליך והכל בליווי עדויות וצילומים של העבודה בפועל. שיתוף פרטים על התהליכים המעורבים בבניית מטבח יכול לעזור לגולשים להבין טוב יותר את הפיתרון ולהניע אותם לפעולה.זה יכול לכלול תוכן "אוטומטי", כזה שנוצר ע"י בינה מלאכותית אך לא ניתן להתחמק ממלאכת מחשבת ותכנון של התוכן.תוכן שנכתב ע"י בינה מלאכותית עדיין מצריך בדיקה של כותב תוכן כי התוכן נועד לגולשים כפי שתראו בדוגמא הקודמת.
למה המאמר נכתב מלכתחילה?
בגוגל עובדים קשה כבר המון שנים כדי לצמצם את המניפולציות על הדירוגים ולהפחית תוכן באיכות נמוכה.
אם התוכן שנכתב ע"י בינה מלאכותית לא יעמוד בדרישות של מערכת הדירוג, יכול לקרות מצב שבו כל הדירוג של סמכותיות האתר יפגע. ניתן לכתוב תוכן איכותי בשיתוף של כלי בינה מלאכותיים ולהימנע ממניפולציות דירוג כי מערכות הדירוג של גוגל שואפות לתגמל תוכן מקורי ואיכותי המפגין תכונות של מה שבגוגל מכנים E-E-A-T: מומחיות, ניסיון, סמכותיות ואמינות.
התוכן מתגמל את דירוג האתר כאשר הוא איכותי. ההתמקדות של גוגל היא באיכות התוכן, אך עדיין ניתן להסיק מרמת הפרטים גם איך התוכן יוצר.
אז יש קונספירציה?
ובכל זאת, כדי להשאיר אתכם במתח או יותר נכון בתהיות ומחשבות של מה הולך לקרות בעתיד הקרוב מבחינת בינה מלאכותית, תוכן, שמירה על הקניין הרוחני ועל הייחודיות, בגוגל בינתיים לא חושפים יותר מדי על כל הנושא של בינה מלאכותית ונזהרים בהנחיות. הדקו חגורות כי סיכוי גדול שבהחלט יתחוללו שינויים בשיטות החיפוש, בשיטות הכתיבה ויצירת התוכן, באלגוריתם ומערכות הדירוג של גוגל.
יצרתם כבר תוכן באחד מן הכלים האוטומטיים? הנה המלצה
ההבדל הגדול שבין תוכן ספאמי לבין תוכן איכותי הוא לדעת לספר סיפור ולכן דאגו להוסיף דעות, רגשות, מקרי בוחן, ספרו מתוך ניסיון ותחשפו כמה שיותר פרטים על כותב המאמר (עם קישור לפרופיל שלו ברשתות החברתיות).
גוגל צפויים לעשות הצלבות של ביג דאטה כדי לקבוע את הסמכותיות של האתר וגם את הרקע של כותבי התוכן וללמוד האם הם עקביים בכתיבת תוכן איכותי? האם הגולשים נשארים זמן רב וקוראים בשקיקה את התוכן שכתבו? האם האתר מעשיר את הידע של הגולשים בהקשר ישיר למה שחיפשו? האם הגולשים שוב חוזרים לאתר ועושים בו עוד אינטראקציות כמו מילוי טפסים, רכישות ופעולות.
המטרה לייצר תנועה של גולשים רלוונטיים לאתר. השקיעו מחשבה בפיסול התוכן כך שיתן מענה לגולשים, קהל היעד שלכם וכך תראו בעצמכם שזמני השהייה באתר ומספר הצפיות בדפים ישתפרו.
לא מצליחים לבד או צריכים ייעוץ? פנו אלינו לניהול אסטרטגיית התוכן באתר שלכם.
למידע עדכני על עדכון הליבה של גוגל – עדכון אוגוסט 2024