כתיבת תוכן AI – טרנד הגדול ביותר ב-SEO לשנת 2023

תוכן עניינים

כתיבת תוכן AI עבור SEO – לפני שני עשורים, המגדלור של מנוע החיפוש של גוגל האיר את האוקיינוס העצום של האינטרנט, הוביל ספינות בעידן הדיגיטלי ועיצב מחדש את קווי המתאר של הקיום היומיומי שלנו.

בתחום הפרסום והשיווק, המשואה הזו לא רק הראתה את הדרך אלא גם הולידה נווט חדש – אומנות קידום אתרים אורגני בגוגל. קידום אתרים הפך למצפן שבאמצעותו התוו רבים את מסלולם בים השיווק הדיגיטלי, האיר אור על עסקים מגוונים והפנה אותם לחופים שבהם חיכו לקוחות להוטים. אותם קברניטים וחברים ראשונים שזיהו את הרוחות המשתנות והתאימו את המפרשים שלהם (בדומה לחוכמה ב"מי הזיז את הגבינה שלי") מצאו אדמות משגשגות ואוצרות שופעים.

עם זאת, כמו בתקופה האחרונה, הגאות והשפל משתנים. הלחישות גברו על ההשפעה ההולכת ופוחתת של קידום אורגני, כאשר המים הדיגיטליים עוררו זרמים חדשים. כעת, ספינות יכולות לרתום את הכוח של הנתונים וה-BI, ולקבוע את מסלולן בדייקנות לרציפים היכן שהסחורה שלהם הכי רצויה. ואז יש את הנמל ההומה של פלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק, שוק שופע תובנות, המאפשר לסוחרים לאתר ולתקשר עם קהל הלקוחות הנחשק ביותר שלהם.

אז, האם זה אומר שאנחנו מנמיכים את העוגן בקידום אתרים, נפרדים ממנו לשלום? רחוק מזה.

בינה מלאכותית (AI) ואיך גוגל נלחם בתוכנות AI

גוגל תמיד הייתה בחזית באספקת מידע מועיל למשתמשים שלה. עם עליית התוכן שנוצר בבינה מלאכותית, גוגל סיפקה הנחיות ברורות כיצד הוא משתלב בגישה שלהם להצגת תוכן בעל ערך בחיפוש.

נקודות מפתח:

  • איכות מתגמלת על פני שיטת ייצור: מערכות הדירוג של גוגל נותנות עדיפות לתוכן המציג מומחיות, ניסיון, סמכותיות ואמינות (E-E-A-T). ההתמקדות היא באיכות התוכן ולא באופן שבו הוא מופק. גישה זו הייתה עקבית, גם כשהיא מתמודדת עם אתגרים כמו עלייתו של תוכן המיוצר על ידי אדם לפני עשור.
  • אוטומציה ובינה מלאכותית ביצירת תוכן: גוגל מכירה בפוטנציאל האוטומציה, כולל בינה מלאכותית, ביצירת תוכן. עם זאת, שימוש באוטומציה במטרה העיקרית של מניפולציה של דירוגי החיפוש נוגד את מדיניות הספאם של גוגל. בעוד אוטומציה שימשה במשך שנים כדי לייצר תוכן בעל ערך (למשל, תחזיות מזג אוויר, תוצאות ספורט), AI מציעה אפיקים חדשים ליצירתיות ויצירת תוכן. גוגל מדגישה את החשיבות של שימוש אחראי ב-AI, להבטיח שהתוכן יישאר מועיל וישמר באיכות גבוהה.
  • עצה לכותבי התוכן AI: ללא קשר לאופן הפקת התוכן, גוגל ממליצה ליוצרים להתמקד בהפקת תוכן מקורי ואיכותי המתאים לקריטריונים E-E-A-T. יוצרים צריכים להעריך את התוכן שלהם על סמך מי הפיק אותו, איך הוא הופק ומדוע הוא הופק. הערכה זו היא קריטית, בין אם התוכן נוצר בינה מלאכותית או לא.

מה זה E-E-A-T?

  • מומחיות – Expertise
  • סמכותיות – Authoritativeness
  • אֲמִינוּת – Trustworthiness

אלו הם קריטריונים שגוגל משתמשת בהם כדי להעריך את איכותם של דפי אינטרנט, במיוחד כשמדובר בתוכן. להלן פירוט של כל רכיב:

  • מומחיות: הכוונה היא לידע או מיומנות של יוצר התוכן בתחום או נושא ספציפי. לדוגמה, מאמר רפואי שנכתב על ידי רופא מוסמך ייחשב כבעל רמה גבוהה של מומחיות. זה לא רק על השכלה פורמלית או כישורים; אפילו חובבים יכולים להפגין מומחיות בתחומים מסוימים, כמו בישול או מלאכת עשה זאת בעצמך.
  • סמכותיות: הדבר נוגע לאמינות והכרה של יוצר התוכן או האתר בו מתפרסם התוכן. זה קשור למוניטין. לדוגמה, מאמר באתר רפואי מוכר או כזה שנכתב על ידי מומחה מוכר בתחום ייראה כסמכותי.
  • מהימנות: נושא זה מתייחס לאמינות בתוכן והאתר שבו הוא נמצא. הכוונה היא לוודא שהמידע מדויק, האתר מאובטח (SSL) ויש שקיפות לגבי מי עומד מאחורי התוכן (לדוגמא בסוף המאמר תראו כמה דברים שיוצרים את מהימנות כמו תמונת פרופיל של בעלי החברה, טופס ליצירת קשר ועוד), עבור נושאים רגישים, כמו פיננסים או בריאות, מהימנות חיונית במיוחד.

E-E-A-T הוא חלק משמעותי מהנחיות מדרג איכות החיפוש של גוגל, בהן משתמשים סוקרים אנושיים כדי להעריך את איכות תוצאות החיפוש. בעוד E-E-A-T עצמו אינו אלגוריתם, המשוב מהמדרגים הללו עוזר לגוגל לשפר את האלגוריתמים שלה כדי לתעדף תוכן איכותי ואמין בתוצאות החיפוש. בעצם, גוגל שואפת לספק למשתמשים תוכן שמגיע ממקורות בעלי ידע ומוניטין, ולהבטיח שהמידע שהם ניגשים אליהם הוא אמין ומועיל.

שאלות נוספות:

  • האם תוכן בינה מלאכותית נוגד את ההנחיות של גוגל? לא, כל עוד הוא לא משמש בעיקר כדי לתפעל את דירוגי החיפוש, או במילים אחרות אם מדובר במטרת על להגדיל את נפח התוכן ללא הקשמבה לצרכים של הלקוחות שלכם אז כנראה שגוגל תעלה על זה ותבין כי מדובר במניפולציה אגרסיבית שאינה נכונה לקהל הלקוחות שלכם וכנראה גם לגוגל.
  • מדוע גוגל לא אוסרת תוכן בינה מלאכותית? אוטומציה, כולל בינה מלאכותית, שימשה במשך שנים כדי לייצר תוכן בעל ערך אין זה נכון ורלוונטי שהיום היא תפסיק עם זה, נוסיף ונאמר שכל עוד התוכן נותן ערך הכל תקין מבחינתה.
  • איך גוגל מבטיחה שתוכן AI לא שולט בתוצאות החיפוש? לגוגל יש מערכות להערכת איכות התוכן, ללא קשר לאופן הפקתו, התוכן טוב לגולש? אז הוא טוב גם לגוגל.
  • כיצד גוגל מטפלת בתוכן בינה מלאכותית שעלול להפיץ מידע שגוי? המערכות של גוגל נותנות עדיפות למידע באיכות גבוהה ממקורות אמינים, במיוחד בנושאים קריטיים.
  • האם התוכן צריך לחשוף אם הוא נוצר בינה מלאכותית? כן, במיוחד במקרים בהם הקוראים עשויים לתהות כיצד נוצר התוכן ו/או באם מדובר בתוכן הרה גורל, כגון תכנים רפואיים, משפטיים וכד'.

הנחיה של גוגל ברורה, היא משקפת את המחויבות של Google להבטיח שהתוכן שהמשתמשים/גולשים מוצאים בחיפוש המנוע יהיה אמין, איכותי ומופק מתוך כוונה לעזור באמת למשתמש, ללא קשר לשיטות המשמשות ליצירתו.

ההמלצות שלנו לכתיבת תוכן עם בינה המלאכותית

בעידן הדיגיטלי של היום, הבינה המלאכותית (AI) מחוללת מהפכה באופן שבו אנו יוצרים וצורכים תוכן. ככותבי תוכן, בעלי אתרים ובעלי חנויות מקוונות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהבין כיצד למנף AI לטובתנו. ראו מספר תובנות כיצד לבלוט בנוף המונע הזה בו בינה מלאכותית אינה שפה גסה והופכת מיום ליום ללגיטימית.

התמקדות באיכות ואותנטיות: ידוע כי קידום אתרים בגוגל מסתמך במידה רבה על האיכות והרלוונטיות של התוכן. אם אתם כבר עובדים עם תוכן שנוצר ע"י בינה מלאכותית, חיוני להבטיח שהחומר יישאר איכותי, מדויק ומותאם לצרכי הקהל שלכם. בינה מלאכותית יכולה לייצר כמויות עצומות של תוכן בזמן קצר, אבל המגע האנושי הוא שמוסיף עומק, רגש ואותנטיות לתוכן ומה שמגדיר את התוכן לתוכן איכותי יותר עם טאצ' אישי וערך לגולשים.

בידול התוכן שנוצר על ידי AI, אז עם העלייה של יצירת תוכן בינה מלאכותית, יש דאגה גוברת לגבי ההומוגיזציה של חומר מקוון. איך אתם מבטיחים שהתוכן שלכם יהיה בולט?

  • התאמה אישית: התאימו אישית את התוכן שלכם לקהל הספציפי שלכם. כלי בינה מלאכותית יכולים לנתח התנהגות והעדפות משתמשים, ולאפשר תוכן ממוקד יותר.
  • מגע אנושי: בעוד שבינה מלאכותית יכולה לייצר תוכן, היא מחסירה את האלמנט האנושי (וטוב שכך אחרת היינו מתבלבלים פה). צרפו למאמרים שלכם חוויות אישיות, אנקדוטות או סטאדי קייס כדי להפוך אותם למתאימים יותר.
  • הישארו מעודכנים: AI מתפתח ללא הרף. צור קשר או התעדכנו מאתר של חברה לקידום אתרים, כזו שסימנתם אותם כאוטוריטה בתחום כדי להישאר מעודכנים בטרנדים ובטכנולוגיות העדכניות ביותר.
  • התאמה של מאמר הבינה המלאכותית הגנרית: מערכות כתיבה בינה מלאכותית, כברירת מחדל, מייצרות תוכן גנרי. כדי להבטיח שהחומר שלכם לא ייראה רובוטי או לא אישי:
  • התאימו אישית את התוכן: שנו את התוכן שנוצר ע"י הבינה המלאכותית כך שיתאים לקול ולטון של המותג שלכם (כי אם זה לא יהיה כתוב בשפה של גל ים סטודיו כנראה שכולם בסופו של דבר יעלו על זה, ואם כולם עולים על זה תהיה בטוחים שגוגל תעלה על זה במהירות). זה עשוי לכלול התאמת השפה, הוספת דוגמאות ספציפיות או שילוב משוב מהקהל שלכם או לדוגמא מה שכתבנו במאמר הזה בסוגריים.
  • תוספת ערך: תשקלו להציע משהו ייחודי, כמו מחירון קידום אתרים בלעדי או תובנות לגבי בניית אתרים לעסקים.
  • צרו מעורבות חזותית: השלימו את התוכן שלכם עם אלמנטים חזותיים. בין אם זה נראות האתר בצורה הנכונה מבחינת UX ועד בניית לוגו או הצגת המורכבויות של בניית חנות מקוונת, או אתר תדמית + תמונות וגרפיים חזותיים אשר יכולים לשפר את חווית המשתמש.

העתיד של AI ביצירת תוכן

AI ללא ספק מעצב את עתיד יצירת התוכן. עם זאת, לא מדובר בהחלפת סופרים אנושיים אלא בהגדלת היכולות שלהם ומיקסום הקיים. על ידי התמקדות באיכות, התאמה אישית של תוכן והוספת מגע אנושי, אתם יכולים להבטיח כי התוכן שלכם יישאר רלוונטי ומרתק כאחד ללא עוררין.

זכרו, כי בעוד שבינה מלאכותית יכולה לסייע במשימות כמו כתיבת מאמרים בתשלום, אלו היצירתיות והרגש האנושיים שבאמת מהדהדים את הקוראים וקוראים להם לפעולה באתר או להמשך קריאה בבלוג, באנר מקצועי או כל תוכן שתכתבו בשיתוף עם מערכת בינה מלאכותית כזו או אחרת. אמצו את האפשרויות שבינה מלאכותית מציעה, אך לעולם אל תאבדו את הערך הייחודי שאתם מביאים על השולחן שלכם.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
תמונה של נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

מיתוג עסקי
עיצוב גרפי
מיתוג עסקי

מיתוג עסקי – כל עסק, בכל תחום אשר עולה על הדעת- מחייב מיתוג עסקי, מדוע?

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
לקוחות אומרים עלינו
לקבלת ייעוץ מלאו פרטים!

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים