מבנה האתר – בעידן ה AI ועולמות הדיגיטל של היום, אתר אינטרנט מובנה היטב הוא חיוני להצלחת כל עסק.
אתר יעיל יכול למשוך לקוחות פוטנציאליים, לשפר את חווית המשתמש ולהגביר את האמינות של המותג שלכם. לפי נתונים עדכניים, השימוש באינטרנט העולמי הגיע ל-4.9 מיליארד משתמשים, כאשר גולשים בישראל תורמים לחלק ניכר ממספר זה. כחברה שעוסקת בעיצוב UX עם הבנה נרחבת בתחום ה-UI, הרכבנו עבורכם רשימה של 10 אלמנטים חיוניים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב או שיפוץ האתר שלכם. מאמר זה יספק תובנות חשובות לגבי המבנה והחשיבה על המותג האתר כדי להבטיח חוויה חלקה לגולשים.
תצוגה היסטורית מול ההווה
UX ועיצוב אתרים התפתחו באופן משמעותי במהלך העשור האחרון. בעבר, אתרי אינטרנט עוצבו תוך התמקדות עיקרית באסתטיקה ופונקציונליות. כיום, ההתמקדות עברה ליצירת חווית משתמש אינטואיטיבית וניווט חלק. אתרים מודרניים משתמשים בעיצוב ריספונסיבי ומשתמשים בתוספי וורדפרס על מנת לשפר את הפונקציונליות של האתר ולהתאים לנוף הטכנולוגי המשתנה ללא הרף.
הכוונה שהאבולוציה של UX (חווית משתמש) ועיצוב אתרים השתנתה משמעותית. בעבר, ההתמקדות העיקרית בעיצוב האתר הייתה באיך האתר נראה וב- איך האתר עובד. עם זאת, הדגש עבר כעת הוא נוחות לשימוש, הבנה וניווט עבור הגולש.
בנוסף לכך, עיצוב רספונסיבי מאפשר לאתרי אינטרנט להתאים את הפריסה והמראה שלהם על סמך גודל המסך והמכשיר אשר נמצא בשימוש, מה שמבטיח חווית צפייה ואינטראקציה מיטבית לגולשים במכשירים שונים (כגון מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, טאבלטים וסמארטפונים).
התאמת המותג והשפה הגרפית שלו לאתר
הלוגו הוא ה DNA והזהות החזותית של העסק שלכם ואתם צריכים להיות עקביים בכל הפלטפורמות, כולל באתר. כך תצרו תדמית למותג אשר יהיה מגובש בצורה נכונה וישפר את ההכרה של החברה שלכם ברשתות החברתיות ובכלל. בעת בניית אתרי וורדפרס או כל אתר בכל פלטפורמה שתבחרו, wix, ג'ומלה וכד', ודאו כי הפריסה, הטיפוגרפיה ופלטת הצבעים של האתר מתאימים לזהות החזותית של המותג (מתחיל בעיצוב לוגו). זה יבטיח שהאתר לא רק ייראה מקצועי אלא גם יצליח לייצג בצורה נכונה ומדיוקיית את הערכים והאישיות של המותג.
בעת התאמת המותג והשפה הגרפית לאתר, שקלו את הגורמים הבאים כדי להבטיח נוכחות עקבית ומשפיעה:
- זהות מותג: האתר שלכם צריך לייצג במדויק את הערכים, האישיות והחזון של המותג. ודאו שהמראה והתחושה הכלליים של האתר מתאימים לזהות והמסר של המותג, דרגו שהמסר יהיה אחיד וברור.
- לוגו: הלוגו של המותג צריך להיות מוצג באופן בולט באתר האינטרנט, בדרך כלל בחלק העליון (הדר האתר). ודאו שהלוגו איכותי וניתן להרחבה לגדלי מסך שונים מבלי לאבד מהחדות שלו.
- פלטת צבעים: השתמשו בצבעים הראשיים והמשניים של המותג באופן עקבי ברחבי האתר. זה כולל רקעים, כפתורים, קישורים ואלמנטים עיצוביים אחרים. פלטת צבעים עקבית מסייעת ביצירת זהות ויזואלית מגובשת ומשפרת את זיהוי המותג (ישנם כלים חינמיים כגון Canva, פוטושופ אונליין וכד שיכולים לתת מענה לכך לאלו שאינם מקצועניים שבנינו).
- טיפוגרפיה: בחרו גופנים המשלימים את אישיות המותג וקלים לקריאה. השתמשו בהיררכיה טיפוגרפית עקבית עבור כותרות (H1), כותרות משנה (H2) וטקסט גוף כדי להבטיח שהתוכן מאורגן היטב וקל לעיכול.
- תדמית: השתמשו בתמונות ובגרפיקה איכותיות ומקצועיות שמתאימות לסגנון ולמסר של המותג. איורים, צילומים או איקונוגרפיה מותאמים אישית יכולים לעזור לבדל את המותג מהמתחרים ולשפר את הסיפור החזותי.
- פריסה ורווחים: צרו פריסה מאוזנת עם רווחים רבים כדי להבטיח שהאתר ייראה נקי, מאורגן וקל לניווט. שימוש עקבי ברשתות ובמרווחים יתרום למראה מהוקצע ומקצועי.
- עיצוב רספונסיבי: ודאו שעיצוב האתר מותאם בצורה חלקה למכשירים וגדלים שונים של מסך, ומספק חווית צפייה אופטימלית למשתמשים במחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, טאבלטים וסמארטפונים.
- טון וקול: הטון והקול של תוכן האתר צריכים להתאים למסרים ולקהל היעד של המותג. ודאו שסגנון הקופירייטינג והשפה יהדהדו עם הגולשים וחיזקו את זהות המותג.
- ניווט וחווית משתמש: כפי שציינו קודם לכן עצבו את האתר עם מערכת ניווט ברורה (כבר בחלק העליון, הדר) וקלה לשימוש התומכת ביעדי המותג. תיעדפו את חווית משתמש על ידי מתן ממשק אינטואיטיבי, קריאות ברורות לפעולה ותוכן רלוונטי.
- עקביות בין פלטפורמות: ודאו שהשפה הגרפית ומרכיבי העיצוב של המותג עקביים בכל נקודות המגע הדיגיטליות וגם אלו שאינם online כגול עיטוף לרכב, עיצוב כרטיס ביקור, חומרים שיווקיים ואריזות גרפיות אחרות.
על ידי התחשבות בגורמים אלה, אתם יכולים ליצור נוכחות אינטרנטית מגובשת ומשפיעה המייצגת במדויק את המותג שלכם ומשתפת את קהל היעד בצורה נכונה.
משפך שיווקי לא אגרסיבי
אתר מובנה היטב צריך לכלול משפך שיווקי לא אגרסיבי שמנחה את הגולשים בשלבים השונים של מסע הגלישה שלהם. על ידי שילוב אלמנטים של מיתוג ושיווק אתרים במבנה האתר, אתם יכולים ליצור חווית משתמש חלקה שמובילה בהדרגה לקוחות פוטנציאליים לקראת המרה מבלי להציף אותם בטקטיקות מכירה אגרסיביות, תוך התמקדות במתן ערך ובבניית אמון במקום לדחוף למכירות מיידיות.
להלן השלבים לעיצוב משפך שיווקי לא אגרסיבי עבור האתר:
- ספקו תוכן מרתק: צרו תוכן בעל ערך, אינפורמטיבי ומרתק על מנת ללכוד את העניין של הקהל שלכם. השתמשו בפוסטים בבלוג, מאמרים, סרטונים או אינפוגרפיקה כדי לתת מענה לצרכים ולתחומי העניין, עודדו את הגולשים להמשיך ולגלוש באתר עוד ע"י קישורים רלוונטיים.
- הציעו מגנטים: הצע משאבים בחינם, כגון ספרים אלקטרוניים, מדריכים או סמינרים באינטרנט, בתמורה לפרטי הקשר של המשתמשים. זה יעזור לכם לבנות את רשימת הדוא"ל שלכם וליצור אמון עם הקהל שלכם מבלי להזדקק לטקטיקות מכירה אגרסיביות.
- טפחו לידים עם שיווק בדוא"ל: תפתחו אסטרטגיית שיווק בדוא"ל המתמקדת במתן ערך למנויים. שתפו תוכן שימושי, קידומי מכירות או עדכונים לגבי המוצרים והשירותים שלכם כדי לשמור על מעורבות הקהל שלכם ולהעביר אותם בהדרגה למטה במשפך השיווקי בדגש להתייחסות שיווקית שאינה אגרסיבית (בנות תוכנית קלה של אחד לחודש הפקת ניוזלטר ולא יותר).
- המלצות/ביקורות: הציגו המלצות של לקוחות, ביקורות או קייס סטאדי באתר על מנת להציג את האמינות והמומחיות שלכם. הוכחה חברתית יכולה לעזור להרגיע לקוחות פוטנציאליים ולעודד אותם לעשות את הצעד הבא בתהליך הקנייה.
- בצעו אופטימיזציה של נקודות המרה: עצב את האתר עם קריאות ברורות לפעולה וטפסים קלים לשימוש כדי להקל על המרות. גישה לא אגרסיבית כוללת הדרכת משתמשים לעבר נקודות המרה מבלי להפעיל לחץ מופרז או להשתמש בטכניקות חודרניות.
- מעקב וניתוח תוצאות: עקבו אחר התנהגות המשתמש וההמרות כדי לזהות תחומי שיפור במשפך השיווקי. השתמש בכלי ניתוח אינטרנט ובכלי SEO כדי למדוד את ביצועי האתר ולקבל החלטות מונחות נתונים כדי לייעל את המשפך שלכם עוד יותר (לדוגמא בכלי הבא תוכלו לראות את מפת החום ולצפות בהקלטות של הגולשים ששהו באתר).
על ידי יישום אסטרטגיות אלו, אתם יכולים ליצור משפך שיווקי לא אגרסיבי המתמקד במתן ערך ובניית אמון עם הקהל שלכם, מה שמוביל בסופו של דבר להמרות גבוהות יותר ולשביעות רצון לקוחות.
תוכן בעל ערך לגולש
לתוכן האתר שלכם יש תפקיד משמעותי במעורבות המשתמשים וביצירת לידים ולכן עליכם לרשום תוכן SEO רק 20% מהתוכן באתר וכל שאר התוכן צריך להיות איכותי. תוכן איכותי יכול לעזור לבסס את הסמכות ואת האמינות של המותג, ובמקביל לשמש ככלי רב עוצמה למנויי יצירת לידים וניוזלטר. בעת פיתוח אסטרטגיית התוכן של העסק האיננטרנטי שלכם, התמקדו ביצירת תוכן אינפורמטיבי ומרתק אשר נותן מענה לצרכים ולאינטרסים של קהל היעד שלכם. זה יבטיח שהאתר שלכם ישמש משאב בעל ערך עבור הלקוחות ויעודד אותם לחזור כדי לקבל מידע נוסף.
לסיכום, אתר מובנה היטב יכול לספק יתרונות משמעותיים לעסק על ידי שיפור חווית המשתמש, הגדלת הכרת המותג והקלה על יצירת לידים חמים או קרים. על ידי התמקדות באלמנטים כגון UX, עיצוב אתרים, מיתוג ויצירת תוכן, אתם יכולים ליצור אתר שעונה ביעילות על הצרכים של המשתמשים באתר שלכם ומניב תוצאות עבור העסק שלכם. אם אתם מחפשים לייעל את מבנה של האתר שלכם, אל תהססו לפנות אלינו. צוות מעצבי ה-UX ומומחי ה-UI שלנו מוכן לעזור לכם ליצור אתר שמייחד רק אתכם ומבדל אתכם מהמתחרים ומבטיח את הצלחת הנוכחות שלכם באינטרנט.