אלמנטור פרו ישראל – מה חדש ב Elementor ה Page Builder היציב ביותר בעולם?
מעקב אחרי חידושים בבונה העמודים של Elementor חייב להיות חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של כל חברת קידום, בעל אתר או אנשי שיווק דיגיטלי. אז מי עומד מאחורי החברה והאם ניתן ליישם את הכלים שלה על כל התבניות של וורדפרס? אם השאלות האלה מעניינות אתכם ואתם רוצים להכיר מקרוב את ה-Page Builder שנחשב כיום ליציב ביותר בעולם, הגעתם לכתובת הנכונה
רוצים לדלג על המאמר הזה וללכת ישירות להטבה שלנו באלמנטור? מוזמנים ללחוץ על הקישור כאן או ע"ג התמונה.
מי אתם חברת אלמנטור?
החברה הישראלית Elementor מתמחה בתוכנה ומספקת שירותי פיתוח אתרים. בונה האתרים של החברה פופולארי מאוד בוורדפרס ונכון להיום נרשמו עבורו מעל 10 מיליון התקנות פעילות. יתרה על כך, הפלטפורמה שמפעילה Elementor זמינה למעל 7% מתוך מיליון האתרים המובילים בעולם. אלו נתונים מדהימים שמעידים לא רק על היתרונות של אלמנטור פרו לעומת הכלי הרגיל והחינמי של אלמנטור ישראל אלא גם על החזון שלה.
במילים אחרות, היכרות עם החברה היא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של כל מי שמתמחה בנושא של קידום אתרים בארץ ובעולם. אבל בניגוד לכלים שמיושמים רק בשלב הבנייה של האתר, כמו למשל עיצוב לוגואים או הזנה של תוכן, כאן מדובר על כלי שכל מומחה קידום אתרים גם נשען עליו לאורך זמן ובעיקר לצורך שיפור הדירוג הארוגני.
במילים אחרות, קשה להבין איך בכלל מתבצע התהליך של בניית אתרים לעסקים באמצעות הפלטפורמה של וורדפרס ולא להצביע על המאפיינים המיוחדים של Elementor. אז כדי לבצע לאחר מכן פרסום בגוגל ולהראות תוצאות, יש להכיר את האופן שבו הכלי של החברה בנוי ואף את ההשפעה שלו על השוק העולמי והישראלי.
צפו בסדרת ההדרכות של אלמנטור ובנו אתר במהירות לבד
השינוי שחל בשוק הישראלי והעולמי בעקבות הפריצה
כל חברה לקידום אתרים שמכבדת את עצמה יכולה לספר על השינוי שחל בשוק הישראלי והעולמי בעקבות הפריצה של Elementor. למרות שהכלי הושק רק בשנת 2016, הוא צמח בקצב מדהים והביא איתו שני חידושים מרעישים: הראשון בא לידי ביטוי באפשרות לעצב את האתר בצורה גמישה ועדיין אופן מדויק, בעוד השני כולל את העבודה של חברה לקידום אתרים או יותר נכון חברה לבניית אתרים עם ממשק ידידותי בשיטת WYSIWIG.
במילים פשוטות, זה אומר שהממשק עובד עם בלוקים מוכנים מראש. השינוי שהביאה איתה החברה מאפשר כיום כמעט לכל אחד ואחת מאיתנו להחליט איך האתר ייראה, איפה תופיע הכותרת, מה נעשה עם הפסקה ביחס לתמונה, מה יוצג בתוך הגלריה, היכן יהיו הכפתורים וכן הלאה. בשיטה של גרירה והצבה מחדש, גם התוצאות של בניית האתר ולאחר מכן גם התוצאות של פרסום באינטרנט הפכו להיות טובות יותר.
כמו כן, השינוי שחל בשוק הישראלי והעולמי בעקבות הפריצה כלל את ההתאמה של הכלי לכל סוגי האתרים. לא עוד כלי שזמין רק לאתרים גדולים או תאגידי ענק שמגלגלים מיליוני שקלים, אלא משהו שניתן ליישם אותו אפילו אם רק רוצים לבצע בניית דף נחיתה סולידי.
מטבע הדברים, לשינוי שחל בשוק הישראלי והעולמי יש גם ביטוי במחיר. ככל שכלים מהסוג של Elementor הופכים להיות זמינים ונגישים יותר, כך יורד המחיר שאותו בעלי עסקים צריכים לשלם על מנת להקים אתר אינטרנט. לכן הטווח של בניית אתר מחירון נמוך כיום בהשוואה לתקופות קודמות והוא עוד צפוי להמשיך ולרדת.
הכירו אלמנטור פרו – הדור החדש
בדור החדש שמכונה Elementor PRO ממשיכים להסתכל קדימה ולהביא עוד כמה חידושים והמצאות. הנה חלק מהם:
א. סביבת עבודה – הכלים העיקריים של החברה תומכים בסביבת עבודה שלמה סביב וורפדרס. המשמעות היא שבדור החדש כבר לא מסתפקים רק בבניית העמוד עצמו, אלא מבינים כיצד האלמנטים השונים משפיעים אחד על השני. כדי להקל על העבודה המשותפת ועל התוצאה האחידה, בונים בתוכנה ממשק ידידותי שבו הכל נערך תחת קורת גג אחת.
ב. אפשרויות משוב – אחד הדברים שמייחדים את Elementor היא היכולת לשמוע ביקורת וליישם אותה. בדור החדש לדוגמא כבר קיימת אפשרות להוסיף משוב לקוח, או לחילופין לקבל תמיכה תוך כדי שבונים את הדף. זה מסייע מאוד להמשיך לקדם את המוצר ולהפוך אותו לטוב ויעיל יותר עבור כל הגורמים שזה רלוונטי עבורם.
ג. קהילת משתמשים – הקהילה של וורדפרס נחשבת לאחת הסיבות המרכזיות להצלחה של הפלטפורמה. האנשים מאחורי Elementor הבינו את זה מהר מאוד, לכן גם בגרסת הפרו וגם בגרסה בתשלום קיים היתרון של זמינות הידע ברשת, זמינות תוספים שמותאמים לתוכנה וזמינות של אנשי המקצוע. זה לא מובן מאליו וקיים באופן חלקי גם בגרסה הרגילה, אבל מעיד על הכיוון שחברת Elementor צועדת לקראתו.
איך מתקינים אלמנטור באתר?
ההתקנה של התוכנה פשוטה ונגישה. בדיוק כמו שיש כיום כלים שמבוססים על קוד סגור ומאפשרים לבצע עיצוב לוגו בלי להתאמץ, כמו למשל אתר קנבה ואחרים, כך גם עם Elementor המטרה היא לסייע לקהל היעד ולפשט את התהליך ככל שניתן.
בשביל להתקין את התוכנה על גבי הפלטפורמה של וודרפרס, צריך קודם כל להיכנס אל קטגוריית התוספים. לאחר מכן לוחצים על "תוסף חדש" ומחפשים את השם המלא – Elementor. אחרי שמוצאים, לוחצים על התקנה ולאחר מכן הפעלה. מאותו רגע והלאה, התוכנה כבר תעשה את רוב העבודה מבחינת האופן שבו היא מנחה אותנו כיצד להתקדם.
העבודה עם התוכנה פשוטה יותר אפילו בהשוואה לתוכנות מוכרות ומפורסמות. זו למשל השוואה שיכולה להיות רלוונטית עם גוגל אדוורדס כי היא מופעלת על ידי ענקית הטכנולוגיה, שהיא בעצמה מהחברות הגדולות בהיסטוריה, אבל גם עוזרת להבין את היתרונות של Elementor מול תוספים לוורדפרס של חברות קטנות יותר. בכל אחד מהמקרים האלה, התהליך של בניית או קידום אתרים מעולם לא היה פשוט כל כך.
האם אלמנטור עובד עם כל התבניות?
כל ערכות הנושא שעומדות בתקני הקידוד של וורפדרס מגיבות היטב לעבודה עם Elementor. אם למשל מתלבטים איך בדיוק לבצע בניית אתרים ורוצים להבטיח בחירה בכלי שיהיה רלוונטי עבורנו גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, מסתכלים על התבניות שהוא עובד איתן. ספציפית עם Elementor אין פה בכלל התלבטות, כי ניתן לשלב את הכלי בכל ערכות הנושא שזמינות עבורנו.
האפשרות לשלב את Elementor עם כל התבניות מוכיחה את עצמה גם באתרים קטנים וגם באתרים גדולים ומשמעותיים יותר. יתרה על כך, העבודה עם התוסף הזה אינו מאטה את האתר. מדובר על אחד מבוני האתרים המהירים ביותר, לכן הם מיועדים למקדמי אתרים לא פחות מאשר למי שבונה אותם באופן חד פעמי.
אלו אתרים ניתן לבנות עם אלמנטור?
השאלה המתבקשת היא איזה אתרים בעצם אפשר או כדאי לבנות עם וורדפרס בכלל ועם בוני האתרים שרלוונטיים עבורו בפרט. כאן יש מספר דברים שכדאי לדעת על סוגי האתרים הנפוצים ועל ההבדלים ביניהם:
א. דף נחיתה – אפשר ואף כדאי בהחלט להשתמש בתוסף על מנת לבנות דף נחיתה. למרות שמדובר על סוג של אתר אינטרנט שהוא קצר ותמציתי יותר מאתר רגיל, עדיין חשוב שהוא ייטען מהר וייראה לשביעות רצון הלקוחות. עם התוסף של וורדפרס אפשר לעשות את זה באופן יעיל ולחסוך בהוצאות.
ב. אתר תדמית – אפשרות אחרת היא לנצל את היתרונות של התוסף על מנת לבנות אתר אינטרנט קלאסי. המונח המדויק הוא "אתר תדמית", אך הוא אחראי על עוד הרבה דברים שהם לא רק התדמית: החל מהבידול מול המתחרים, דרך האפשרות להשיג פרטים של לקוחות פוטנציאליים כדי ליצור עמם קשר לאחר מכן ועד פרטים על מחירים.
ג. אתר מסחר – השימוש בוורדפרס בשביל לבנות אתרי מסחר אמנם פחות שכיח לעומת אתרי התדמית, הבלוגים או דפי הנחיתה, אבל הוא בהחלט רלוונטי. כיום לדוגמא יותר ויותר אנשים מגלים את היתרונות של אתרי מסחר מבחינת האפשרות לשמור על קשר ישיר עם הלקוחות ועם קהל היעד שלהם. אז כאשר פונים אל חברה מקצועית ומבקשים ממנה לרכז את התהליך של בניית חנות וירטואלית או אתר מסחר, מגלים שלעיתים קרובות יהיה הכי נוח לעשות את זה עם וורדפרס ועם התוסף של Elementor.
ה-Page Builder היציב ביותר והמוביל בעולם
הסיפור של החברה הישראלית שעומדת מאחורי Elementor מעורר השראה. מעניין למשל לגלות כיצד היא הפכה את הכלי שלה ל-Page Builder היציב ביותר והמוביל בעולם, בלי לחרוג מהקו שאפיין אותה כבר מתחילת הדרך. יתרה על כך, מדובר על דרך מעולה להבין מה אפשר לעשות על מנת להמשיך ולייצר עוד יתרונות במרחק המקוון.
מה שמאוד יוצא דופן בסיפור של בונה הדפים היציב ביותר והמוביל בעולם זה ההיקף. עד לתקופה של Elementor היינו רגילים למצוא תוספים כאלה ואחרים שמתמקדים בפעולות ספציפיות בלבד, אבל אז הכללים השתנו: לפתע הגיע תוסף שמציב חזון, שמנסה לרכז כמה שיותר שירותים ופתרונות שונים תחת קורת גג אחת ושהוא גם המקיף ביותר מבחינת הכלים שהוא מעניק.
במילים אחרות, התוסף לבניית דפים על גבי וורדפרס הוא משהו שכולנו צריכים להסתכל עליו על מנת לשאוב השראה. זה מראה לנו כיצד כלים פשוטים שבעבר שימשו רק בעלי מקצוע בודדים הפכו למשהו שבו כולנו יכולים להשתמש, גם בלי הכשרה מקצועית או ידע טכני.
אז בעוד בתחומים מסוימים אנחנו מזהים את זה עם פוטושופ למעצבים או אפילו עם קובץ אקסל סטנדרטי יחסית עבור רואי חשבון ויועצי מס, יש גם את התחום של בניית אתרי אינטרנט שבו אין תחליף לכלי של Elementor. מבחינת כל מי שצריכים אתר חדש, כדאי לזכור את היתרונות האלה כאשר משווים בין האפשרויות שעל הפרק.
הניצחון של אלמנטור פרו וההמרה של ההמונים מ-wix
אין ספק שהניצחון האולטימטיבי של Elementor מתרחש כאשר משווים את הפופולאריות שלו לוויקס. בעוד WIX היה למשך כמה שנים האפשרות המועדפת על בוני אתרים ובעיקר על כאלה שרצו לעשות את זה לבד או בתקציב מינימלי, כיום השכיחות של Elementor היא כאמור הרבה יותר גבוהה. כאן מתעוררת שאלה לא פחות חשובה, כמו למשל מה הביא לניצחון של גרסת הפרו ואיך בוצעה ההמרה של ההמונים מוויקס אליו.
אפשר להצביע על כמה סיבות שונות שמעידות על הניצחון של גרסת הפרו לעומת וויקס. קודם כל, וויקס היא מערכת של קוד סגור. כל שנה שעוברת מבהירה טוב יותר מתמיד מדוע קוד סגור הוא בעייתי ומה החסרונות שלו. נכון שבקוד סגור יש לכאורה פחות בעיות אבטחה, אבל זה לא שרואים את אתרי הוורפדרס השונים נפרצים על ימין ועל שמאל. אז אם מנטרלים מיידית את נושא ההשפעה, נשארים עם תוסף שהוא בעל חזון ושבו לא צריכים לוותר על הגמישות לטובת הנוחות.
שנית, השימוש באתרים מהסוג של וויקס עולה הרבה מאוד כסף. וויקס היא תוכנה יקרה שמנמקת את התמחור שלה בשירות הלקוחות ובנגישות של הכלים האינטואיטיביים, אבל האמת היא שמדובר על לא פחות יתרונות גם כאשר משתמשים בתוכנה של Elementor.
כן אפשר להסכים על כך שרבים מבין בעלי האתרים המאוחסנים על גבי התשתית של וויקס לא בדיוק ששים לעשות את השינוי. אבל גם פה, הסיבה לא קשורה בהכרח ליתרונות של וויקס בתור פלטפורמה לבניית אתרים על בסיס קוד סגור – אלא על כך שמאוד קשה להתנתק ממנה. חוץ מאשר מודל הרישוי השנתי שבכלל לא מבטיח שיהיה אפשר לקבל החזר, אפילו לא חלקי, העברת הדפים והתוכן מוויקס אל וורדפרס היא משימה מורכבת. אם לא עושים אותה נכון, עלולים לגלות מצבים של שכפול עמוד ואף לקבל קנסות ועונשים מגוגל.
אם בוחרים להצטרף לניצחון של גרסת הפרו של Elementor על פני וויקס, ניתן לעשות את זה בליווי בעלי מקצוע ולא לבד. נכון שאחד היתרונות הגדולים של Elementor אמור להיות הנגישות הגבוהה וההבטחה שכל אחד ואחת מאיתנו משפיעים על האופן שבו האתר שלהם נראה, אבל עדיין חשוב יותר שנתעסק עם הלקוחות ועם ההכנסות השוטפות. בזמן הזה, נוכל לדאוג שיהיו בעלי מקצוע שיסתכלו על מפת חום ואף יביאו אותו אל היעד בלי שנצטרך לחרוג מתוך מסגרת התקציב.
הפיצ'רים המגניבים שחוסכים לנו המון זמן וכסף
שלל פיצ'רים מגניבים שהם חלק בלתי נפרד מגרסת הפרו של Elementor וגם מהגרסה הרגילה יכולים לעזור לנו לדעת שקיבלנו החלטה נכונה. אנחנו צריכים לבחור את הפיצ'רים הללו לפי סוג האתר, המטרות שאותן אנחנו מנסים להשיג ושיקולי הקידום האורגני. לאחר מכן, עלינו להביא בחשבון את ההשפעה של כל תוסף על הגולש. אף תוסף מגניב לא יהיה מומלץ אם הוא יפגע בחוויית הגלישה, או אם חלילה הוא יגרום לזמני טעינה ארוכים ומסורבלים.
עוד משהו שכדאי לזכור לגבי הפיצ'רים המגניבים שחוסכים לנו זמן וכסף הוא שקיימים הבדלים בין הגרסה החינמית לבין גרסת הפרו. כאן החדשות הטובות הן שגם בגרסה החינמית יש הרבה מאוד פיצ'רים מעניינים, אבל יכול להיות שזה לא יספיק. אם מגיעים למסקנה כזו, ניתן לשקול לרכוש את הרישוי לגרסת הפרו.
גרסת הפרו של Elementor מתאימה בעיקר לאנשי מקצוע ולא לאנשים שבונים אתר אינטרנט רק מתוך תחביב. בעוד בניית האתר כתחביב אכן תוכל להיות מבוססת רק על הגרסה החינמית, לבעלי מקצוע מתחום הבנייה והקידום לא תהיה ברירה אלא להיעזר בגרסת הפרו.
הדובדבן שבקצפת הקונטיינר נכנס לתמונה
קונטיינר הוא לדעת רבים הדובדבן שבקצפת מבחינת היכולת של Elementor להציב חזון ולעמוד בו. בפועל, מדובר על סוג של ווידג'ט שאותה חברת Elementor הכניסה לשימוש במטרה להחליף את האזורים והעמודות באתר שבהם היה צריך להשתמש כדי לבצע את הבנייה של הדף בעבר. עם הווידג'ט הזה מוכיחה Elementor שהיא קשובה לקהל המשתמשים שלה ושהיא לא מפחדת לעשות שינויים באופן שבו הממשק בנוי.
הווידג'ט שמכונה Elementor מציב רף חדש גם מבחינת הנגישות והקלות. הוא מחליף את האזורים והעמודות, אבל בלי לוותר על מגוון האפשרויות והיישומים. באמצעות הווידג'ט של קונטיינר ניתן לבנות את החלקים השונים של האתר באופן מהיר, בטוח, יעיל וקל ולעשות את זה גם בצורה מתוכננת לפי טופס אפיון ועיצוב. כאשר מדברים על חברה שקובעת את הטון בתחום של בניית אתרי אינטרנט בכלל ופלטפורמת הוורדפרס בפרט, מסתכלים על Elementor.