מחיקת תוצאות שליליות מגוגל – האם יש דבר כזה? ישנה תעשיה שלמה המיועדת למחיקת תוצאות שליליות מגוגל, בשקט ובחשאי, עד אשר נעלמות התוצאות השליליות כולן.
זהו תחום המוכר בשם "ניהול מוניטין באינטרנט", אשר עבורו גובות החברות המובילות בשוק כמה עשרות אלפי שקלים. עיקר העבודה היא לדחוק תוצאות שליליות במנוע החיפוש על-ידי קידום תכנים חיוביים.
עבודת ניהול מוניטין יכולה לכלול כמעט כל דבר, לרבות כתיבת מאמרים חיוביים, בניית אתרים באינטרנט לקידום מאמרים אלו, כתיבת ביקורות, הטמעת מאמרים בויקיפדיה ויצירת קישורים מאתרים ומבלוגים שונים.
ניהול מוניטין מיועד לחברות פרטיות וציבוריות, עורכי דין, פוליטיקאים, ידוענים וגם אנשים פרטיים.
ישנם לקוחות המשלמים קרוב ל-100,000 שקלים בשנה במטרה לדחוק מטה תוצאה כלשהי בגוגל, רק מהסיבה שמדובר בכתבה המזיקה להתנהלות העסק ברמה תדמיתית. חברות אמריקאיות לניהול מוניטין גובות אלפי דולרים בחודש עבור ניהול מוניטין לאדם פרטי.
בארצות הברית ובשאר העולם ישנו קהל לקוחות גדול שמשתמש בניהול מוניטין אינטרנטי, שרובו מורכב מפוליטיקאים, שחקנים, עורכי דין ורופאים. הם מוכנים להשתמש בשירות זה ולשלם ממון רב בשאיפה שתוצאות החיפוש שבראש הרשימה לא תחשופנה עניינים מביכים בחייהם, כגון – תביעות משפטיות, ישיבה בכלא ועוד.
האינטרנט מאפשר חופש ביטוי לכל מי שמעוניין. מי שרוצה, באמצעות מספר פעולות פשוטות, להעלות את מה שעולה על רוחו ולפרסם בציבור את דעותיו.
רשתות חברתיות, פורומים, תגובות, טוקבקים, בלוג ועוד – אלו חלק מהכלים המאפשרים לגולש להביע את דעותיו בפומבי.
כאשר אדם מחליט לכתוב חוות דעת חיובית והמלצות על בית עסק, חברה או איש תקשורת – הצדדים יוצאים מורווחים כולם.
עם זאת, במידה שדברים נאמרים באופן ביקורתי, כהוצאת דיבה או כלשון הרע, בית העסק עליו הביקורת נכתבה עשוי להיפגע משמעותית.
במטרה לנסות לדחוק ביקורות כאלו מעמודי החיפוש, נעשה שימוש בטכניקה ששמה "ניקוי מוניטין".
מחיקת תוצאות שליליות מגוגל – איך זה עובד?
ניקוי מוניטין זוהי שיטה המשמשת מומחים בתחום, לדחיקה מוצלחת של ביקורות שליליות שנרשמו על עסק או אדם מסוים, תוך פיזור אור חיובי. שיטה זו מבוצעת במספר שלבים:
- תחילה, הלקוח דואג להעביר מגוון גדול של מאמרים וכתבות על העסק, כאשר המטרה היא ליצור תכנים חיוביים שיחליפו את התוצאות השליליות, תוך סקירה אטרקטיבית יותר של החברה או העסק.
- לאחר מכן, איש המקצוע האמון על תהליך ניקוי המוניטין מפרסם את התכנים באופן טבעי במטרה ליצור קצב סריקה בריא של מנוע החיפוש.
- או-אז, ספק השירות בונה, באופנים שונים, מגוון גדול של קישורים אל תוך הכתבות החיוביות, בשאיפה לדחוק מטה פרסומים שליליים.
לחצו כאן לפרטים אודות קידום אתרים בגוגל