לפני שתתחילו לקרוא את ההשפעות של גוגל על העסקים בארץ ובעולם צפו במספר נתונים שעלולים לשנות לכם את התפיסה כי אולי יש מנוע AI שיכול להספיד את המנוע החיפוש הגדול בעולם
הנה כמה נתונים סטטיסטיים המשווים את גוגל למתחרותיה העיקריות בשוק מנועי החיפוש:
- לגוגל נתח שוק של למעלה מ-92%, בהשוואה למתחרה הקרובה ביותר, בינג, שיש לה נתח שוק של כ-2.7%.
- גוגל מעבדת למעלה מ-3.5 מיליארד חיפושים ביום, בהשוואה לכ-500 מיליון חיפושים ביום עבור Bing.
- רשת הפרסום של גוגל, גוגל אדס, מייצרת למעלה מ-134 מיליארד דולר בהכנסות שנתיות, לעומת כ-7 מיליארד דולר בהכנסה שנתית של Bing Ads.
- לחברת האם של גוגל, Alphabet Inc., שווי שוק של למעלה מ-1.5 טריליון דולר נכון ל-2021, לעומת כ-200 מיליארד דולר למיקרוסופט, המחזיקה בבינג.
נתונים סטטיסטיים אלו נותנים מושג על היקף וטווח ההגעה של גוגל והשפעתה על האינטרנט והכלכלה העולמית. עם זאת, חשוב לציין שהסטטיסטיקות הללו משתנות ומתפתחות כל הזמן, כאשר גוגל ממשיכה לצמוח ולהרחיב את השירותים וההיצע שלה.
האלגוריתם ששינו את ההיסטוריה ולפעמים יצרו גם היסטריה
במהלך השנים, גוגל השיקה מספר שיפורים באלגוריתמים כדי לשפר את רמת תוצאות החיפוש שלה ולמקד בצורה יעילה יותר אתרי ספאמי או אתרים נמוכים יותר.
כמה מהתאמות האלגוריתם המשמעותיות ביותר של Google מפורטות להלן:
- פנדה
- פינגווין
- Pigeon
- Mobilegeddon
- RankBrain
- Possum
- Fred
זו אינה רשימה מקיפה מכיוון שגוגל מבצעת מדי שנה מאות שינויים אלגוריתמיים קטנים יותר. עם זאת, אלו הם חלק מהעדכונים שהשפיעו בצורה המשמעותית ביותר על דירוג החיפוש.
לפני שנתחיל לאוהבי הוידאו טל פיטל מספר על טעויות SEO שיש להימנע מהן | 3 טכניקות כובע שחור שיגרמו להחרים את האתר שלכם בגוגל
הימנעו מהדברים הבאים (קשור לעדכון פנדה/פינגווין):
להלן הסבר קצר על כל אחד מהאלגוריתמים של גוגל :
- פנדה: האלגוריתם של פנדה תוכנן לכוון לאתרי תוכן דל באיכות נמוכה יותר ולמנוע מהם דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. הוא העריך גורמים כמו המקוריות והעומק של התוכן, הרלוונטיות של התוכן לשאילתת החיפוש וחווית המשתמש הכוללת של האתר.
- פינגווין: אלגוריתם הפינגווין כיוון לאתרים שהשתמשו בטקטיקות בניית קישורים מניפולטיביות כדי לשפר את דירוג החיפוש שלהם. הוא התמקד במיוחד באיכות הקישורים המפנים לאתר אינטרנט ואתרי אינטרנט שנענשו שנמצאו כמשתתפים בתוכניות קישורים או קונים קישורים.
- Pigeon: אלגוריתם ה Pigeon תוכנן כדי לשפר את תוצאות החיפוש המקומיות ולספק תוצאות מדויקות ורלוונטיות יותר עבור שאילתות חיפוש מקומיות. זה שיפר את האופן שבו אלגוריתם החיפוש הראשי של גוגל קיים אינטראקציה עם אלגוריתם החיפוש המקומי שלו כדי לספק תוצאות טובות יותר.
- Mobilegeddon: האלגוריתם של Mobilegeddon היה עדכון ידידותי לנייד שמטרתו לשפר את דירוג החיפוש של אתרים ידידותיים לנייד ולהוריד אתרים שלא הותאמו למכשירים ניידים.
- RankBrain :RankBrain היא מערכת למידת מכונה המסייעת לגוגל לעבד ולהבין שאילתות חיפוש. זה תוכנן כדי לשפר את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש ולספק תוצאות מדויקות יותר עבור שאילתות חיפוש מורכבות או שיחה.
- Possum: עדכון ה Possum נועד לשפר את הגיוון של תוצאות החיפוש המקומיות ולמנוע ספאמי או רישומים מזויפים לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.
- Fred: עדכון Fred היה עדכון אלגוריתם רחב שכוון לאתרי אינטרנט ואתרים בעלי תוכן דק באיכות נמוכה שנועדו בעיקר לייצר הכנסות מפרסום.
ההשפעה של עדכון אלגוריתם פנדה:
עדכון פנדה – אפריל 2012, קשה להעריך את המספר המדויק של אתרי אינטרנט שהושפעו לרעה מהאלגוריתם של פנדה. עם זאת, דיווח נרחב שאתרים רבים ראו ירידה משמעותית בתנועה ובנראות החיפוש לאחר יישום עדכון פנדה. חלק מהדיווחים מצביעים על כך שעד 12% מתוצאות החיפוש הושפעו מהעדכון הראשוני של פנדה, והאלגוריתם המשיך להתעדכן ולשכלל בשנים שלאחר מכן. כתוצאה מכך, אתרים רבים שנענשו בתחילה על ידי פנדה התאוששו מאז, בעוד שאחרים ממשיכים להיאבק בנראות חיפוש נמוכה.
ראוי לציין שפנדה תוכננה למקד לאתרי תוכן דל באיכות נמוכה, כך שאתרים עם תוכן איכותי, מקורי ורלוונטי לא היו מושפעים לרעה מהאלגוריתם. הדרך הטובה ביותר להימנע מענישה על ידי פנדה (או כל אלגוריתם אחר של גוגל) היא להתמקד ביצירת תוכן איכותי וידידותי למשתמש שנותן ערך לקהל שלכם, אפשר לומר זאת גם היום.
ההשפעה של עדכון אלגוריתם פינגווין:
עדכון פינגווין – אוגוסט 2013, כמו אלגוריתם פנדה, קשה להעריך את המספר המדויק של אתרי אינטרנט שהושפעו לרעה מאלגוריתם הפינגווין. עם זאת, דיווח נרחב שאתרים רבים ראו ירידה משמעותית בתנועה ובנראות החיפוש לאחר יישום עדכון הפינגווין. אלגוריתם הפינגווין כוון לאתרים שהשתמשו בטקטיקות בניית קישורים מניפולטיביות, כך שאתרים שעסקו בשיטות כגון קניית קישורים, השתתפות בסכימות קישורים או שימוש מוגזם בטקסט עוגן בהתאמה מדויקת היו צפויים להיענש. חלק מהדיווחים מצביעים על כך שעד 3% מתוצאות החיפוש הושפעו מהעדכון הראשוני של פינגווין, והאלגוריתם המשיך להתעדכן ולשכלל בשנים שלאחר מכן.
ראוי לציין שאלגוריתם הפינגווין פועל בזמן אמת ומעניש אתרים ברגע שהוא מזהה פרקטיקות מניפולטיביות של בניית קישורים, לכן חשוב להתמקד בבניית קישורים איכותיים, טבעיים ורלוונטיים אם ברצונכם להימנע מעונש של פינגווין. הדרך הטובה ביותר להבטיח שמאמצי בניית הקישורים שלכם תואמים את ההנחיות של גוגל היא להתמקד ביצירת תוכן בעל ערך שמושך באופן טבעי קישורים מאתרים אחרים.
ההשפעה של עדכון אלגוריתם Pigeon:
עדכון Pigeon – יולי 2014, אלגוריתם Pigeon היה עדכון חיפוש מקומי שמטרתו לשפר את הדיוק והרלוונטיות של תוצאות החיפוש המקומיות. זה שיפר את האופן שבו אלגוריתם החיפוש הראשי של גוגל קיים אינטראקציה עם אלגוריתם החיפוש המקומי שלו כדי לספק תוצאות טובות יותר עבור שאילתות חיפוש מקומיות. כתוצאה מעדכון ה-Pigeon, עסקים מקומיים רבים ראו שינויים בנראות החיפוש שלהם, אך בדרך כלל ההשפעה לא הייתה חמורה כמו עדכוני פנדה או פינגווין. עסקים מסוימים שהסתמכו רבות על טקטיקות ספאם או שרשום מידע שגוי בפרופילים שלהם ב-'Google לעסק שלי' עשויים לראות ירידה בנראות החיפוש שלהם, בעוד שאחרים שהשקיעו בתוכן איכותי, רלוונטי ואינפורמטיבי והיה רשום מידע מדויק ברשימה שלהם. ייתכן שפרופילי 'Google לעסק שלי' ראו שיפור בנראות החיפוש שלהם.
קשה להעריך את המספר המדויק של עסקים שהושפעו לרעה מאלגוריתם ה-Pigeon, אבל העדכון נתפס במידה רבה כשינוי חיובי הן עבור המשתמשים והן עבור עסקים מקומיים. על ידי אספקת תוצאות חיפוש מקומיות מדויקות ורלוונטיות יותר, Pigeon סייעה לשפר את חווית המשתמש הכוללת של מנוע החיפוש של גוגל עבור שאילתות חיפוש מקומיות.
ההשפעה של עדכון אלגוריתם Mobilegeddon:
עדכון Mobilegeddon – אפריל 2015, האלגוריתם של Mobilegeddon היה עדכון ידידותי לנייד שמטרתו לשפר את דירוג החיפוש של אתרים ידידותיים לנייד ולהוריד אתרים שאינם מותאמים למכשירים ניידים. העדכון שיקף את החשיבות ההולכת וגוברת של מכשירים ניידים כדרך למשתמשים לגשת לאינטרנט, והוא נועד להבטיח שלמשתמשים יוצגו התוצאות הרלוונטיות והידידותיות ביותר עבור שאילתות החיפוש בנייד שלהם.
כתוצאה מעדכון Mobilegeddon, אתרי אינטרנט רבים ראו שינויים בנראות החיפוש שלהם, אך ההשפעה בדרך כלל לא הייתה חמורה כמו עדכוני פנדה או פינגווין. ייתכן שאתרים מסוימים שלא עברו אופטימיזציה למכשירים ניידים ראו ירידה בנראות החיפוש שלהם, בעוד שאחרים שהשקיעו בעיצוב ידידותי למכשירים ניידים ובחוויית משתמש עשויים לראות את נראות החיפוש שלהם משתפרת.
קשה להעריך את המספר המדויק של אתרי אינטרנט שהושפעו לרעה מאלגוריתם Mobilegeddon, אך העדכון נתפס במידה רבה כשינוי חיובי הן עבור המשתמשים והן עבור מנהלי אתרים. על ידי אספקת תוצאות מדויקות ורלוונטיות יותר עבור שאילתות חיפוש לנייד, Mobilegeddon עזר לשפר את חווית המשתמש הכוללת של מנוע החיפוש של גוגל למשתמשים ניידים.
ההשפעה של עדכון אלגוריתם RankBrain:
עדכון RankBrain – אוקטובר 2015, RankBrain היא מערכת למידת מכונה המסייעת לגוגל לעבד ולהבין שאילתות חיפוש. זה תוכנן כדי לשפר את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש ולספק תוצאות מדויקות יותר עבור שאילתות חיפוש מורכבות או שיחה. RankBrain פועלת כחלק מאלגוריתם החיפוש הכולל של גוגל והיא משתמשת בבינה מלאכותית כדי להבין את הכוונה מאחורי שאילתת חיפוש ולהתאים אותה לתוצאות הרלוונטיות ביותר. באמצעות למידת מכונה, RankBrain יכולה לשפר ללא הרף את ההבנה שלה בשאילתות חיפוש ולספק תוצאות טובות יותר לאורך זמן.
כתוצאה מעדכון RankBrain, ייתכן שחלק מהאתרים ראו שינויים בנראות החיפוש שלהם, אך ההשפעה בדרך כלל לא הייתה חמורה כמו עדכוני פנדה או פינגווין. ייתכן שאתרים מסוימים שלא השקיעו בתוכן איכותי, רלוונטי ואינפורמטיבי ראו ירידה בנראות החיפוש שלהם, בעוד שאחרים שהשקיעו במתן מידע בעל ערך לקהל שלהם עשויים לראות את נראות החיפוש שלהם משתפרת.
קשה להעריך את המספר המדויק של אתרי אינטרנט שהושפעו לרעה מעדכון RankBrain, אבל האלגוריתם נתפס כשינוי חיובי הן עבור משתמשים והן עבור מנהלי אתרים. על ידי אספקת תוצאות מדויקות ורלוונטיות יותר עבור שאילתות חיפוש מורכבות או שיחה, RankBrain עזר לשפר את חווית המשתמש הכוללת של מנוע החיפוש של גוגל.
ההשפעה של עדכון אלגוריתם Possum:
עדכון ה-Possum – ספטמבר 2016, Possum היה עדכון חיפוש מקומי שמטרתו לשפר את הגיוון של תוצאות החיפוש המקומיות ולמנוע הודעות דואר זבל או מזויפות לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש. הוא גם נועד לספק תוצאות מדויקות ורלוונטיות יותר עבור שאילתות חיפוש מקומיות. כתוצאה מעדכון ה-Possum, עסקים מקומיים רבים ראו שינויים בנראות החיפוש שלהם, אך ההשפעה בדרך כלל לא הייתה חמורה כמו עדכוני פנדה או פינגווין. עסקים מסוימים שהסתמכו על טקטיקות ספאמי או שרשום מידע שגוי בפרופילים שלהם ב-'Google לעסק שלי' אולי ראו ירידה בנראות החיפוש שלהם, בעוד שאחרים שהשקיעו בתוכן איכותי, רלוונטי ואינפורמטיבי ומידע מדויק היה רשום ב-Google שלהם. ייתכן שהפרופילים של 'העסק שלי' ראו שיפור בנראות החיפוש שלהם.
קשה להעריך את המספר המדויק של עסקים שהושפעו לרעה מהעדכון של Possum, אבל האלגוריתם נתפס במידה רבה כשינוי חיובי הן עבור המשתמשים והן עבור עסקים מקומיים. על ידי אספקת תוצאות חיפוש מקומיות מגוונות ומדויקות יותר, Possum סייעה לשפר את חווית המשתמש הכוללת של מנוע החיפוש של גוגל עבור שאילתות חיפוש מקומיות.
ההשפעה של עדכון אלגוריתם Fred:
עדכון Fred – מרץ 2017, ה Fred היה עדכון אלגוריתם רחב שכוון לאתרי אינטרנט ואתרים בעלי תוכן דק באיכות נמוכה שנועדו בעיקר לייצר הכנסות מפרסום. העדכון נועד לשפר את איכות תוצאות החיפוש ולמנוע מאתרים שסיפקו חווית משתמש גרועה לדרג גבוה בתוצאות החיפוש. כתוצאה מעדכון Fred, אתרי אינטרנט רבים ראו שינויים בנראות החיפוש שלהם, אך ההשפעה בדרך כלל לא הייתה חמורה כמו עדכוני פנדה או פינגווין. חלק מהאתרים שהסתמכו על תוכן דק ואיכותי או שהתמקדו רבות ביצירת הכנסות מפרסום, עשויים לראות את הנראות שלהם בחיפוש בירידה, בעוד שאחרים שהשקיעו בתוכן איכותי, רלוונטי ואינפורמטיבי אולי ראו את הנראות שלהם בחיפוש. לְשַׁפֵּר.
קשה להעריך את המספר המדויק של אתרים שהושפעו לרעה מהעדכון של Fred, אבל האלגוריתם נתפס במידה רבה כשינוי חיובי הן עבור המשתמשים והן עבור מנהלי אתרים. על ידי אספקת תוצאות חיפוש באיכות טובה יותר ושיפור חווית המשתמש הכוללת, Fred עזר לחזק את החשיבות של יצירת תוכן בעל ערך ואינפורמציה עבור הקהל שלכם.
לסיום, למרבה הצער, גוגל אינה מפרסמת בפומבי סטטיסטיקות או נתונים ספציפיים על ההשפעה של עדכוני האלגוריתמים שלה. החברה מאשרת בדרך כלל את קיומו של עדכון רק לאחר שחרורו ועשויה לספק מידע כללי על המטרות והיעדים שלה. עם זאת, בדרך כלל לא מסופקים פרטים ספציפיים על מספר האתרים שהושפעו, מידת ההשפעה או גורמי הדירוג הספציפיים שהותאמו.
כתוצאה מכך, הנתונים הסטטיסטיים והנתונים על ההשפעה של כל עדכון אלגוריתם מבוססים בדרך כלל על עדויות אנקדוטיות ותצפיות של אנשי מקצוע וחברות לקידום אתרים, כאלו שמנטרות שלב אחר שלב את התהליך של השינוי ומבצעת הצלבות עם אין ספור אתרי אינטרנט אותם היא מקדמת, מומחי SEO. אמנם מידע זה יכול לספק כמה תובנות כלליות לגבי ההשפעה של כל עדכון, אבל חשוב לזכור שההשפעה הספציפית על כל אתר נתון יכולה להשתנות מאוד בהתבסס על מספר גורמים, כגון איכות תוכן האתר, הרלוונטיות של התוכן לשאילתת החיפוש, וחווית המשתמש הכוללת באתר.
מה עלינו לעשות עם כל המידע הזה? ואיך עלינו להישמר מהשינוי אלגוריתם הבא של גוגל?
המידע על עדכוני האלגוריתמים והסטטיסטיקות של גוגל יכול להיות שימושי להבנת הנוף הכולל של שוק מנועי החיפוש והחשיבות של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) עבור האתר שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שעדכוני האלגוריתמים של גוגל נועדו לשפר את איכות תוצאות החיפוש ולמנוע מאתרים באיכות נמוכה, ספאמי או לא רלוונטיים לדרג גבוה בתוצאות החיפוש.
כדי להתכונן לעדכוני אלגוריתמים עתידיים, מומלץ להתמקד ביצירת תוכן איכותי, רלוונטי ואינפורמטיבי לקהל שלכם, ולהימנע מעיסוק בכל טקטיקת מניפולטיבית או ספאם שעלולה להיענש על ידי האלגוריתם של גוגל. זה יכול לכלול שיטות כגון מילוי מילות מפתח, קניית קישורים, השתתפות בסכימות קישורים או שימוש מוגזם בטקסט עוגן בהתאמה מדויקת.
בנוסף, חשוב להישאר מעודכן ומעודכן בהתפתחויות האחרונות בקידום אתרים ובעדכוני האלגוריתמים של גוגל, כדי שתוכלו להתאים את האסטרטגיה שלכם לפי הצורך כדי לשמור או לשפר את נראות החיפוש שלכם. זה יכול לכלול מעקב אחר תנועת החיפוש והדירוגים של האתר שלכם, ובדיקה ועדכון קבוע של התוכן והאופטימיזציה באתר/דף שלכם כדי להבטיח שהוא תואם את השיטות המומלצות והמגמות העדכניות ביותר לקידום אתרים.
לסיכום, על אף שלא ניתן "להציל" את אתר האינטרנט שלכם מהשפעות של עדכון אלגוריתם עתידי, אתם יכולים לשפר את הסיכויים שלכם לשמור או לשפר את נראות החיפוש שלכם על ידי התמקדות ביצירת תוכן איכותי, רלוונטי ואינפורמטיבי, והימנעות מטקטיקות זיבול תוכן או מניפולטיביות.