תג קנוניקל – אחת ולתמיד מה זה?

תוכן עניינים

תג קנוניקל – אחת ולתמיד מה זה?

תוכן כפול באתר עלול לפגוע במאמצי הקידום האורגני. אם רוצים לסמן לאלגוריתם של מנוע החיפוש לאיזה דף להתייחס מבין הדפים השונים שבהם מופיע תוכן זהה או דומה, משתמשים בתג ייעודי שמאפשר להכריז על הכתובת המועדפת. במאמר הבא נסביר מה משמעות התג הזה, איך משתמשים בו נכון, כיצד הוא נראה ואיך מגדירים אותו נכון במקרים מסוימים לעומת מקרים אחרים

מה המשמעות של תג קנוניקל

היכרות עם המושג קנוניקל חשובה לכל מקדם אתרים. מבחינה טכנית, מדובר על אלמנט HTML שאותו צריך למקם באזור ההאדר של הדף. המטרה היא להשתמש בתג על מנת להכריז על הכתובת המועדפת מבין כמה כתובות שונות שמכילות את אותו תוכן ונסרקות על ידי גוגל בצורה נפרדת. במידה והכתובות האלה מכילות תוכן זהה או דומה מדי, השימוש בתג הופך להיות קריטי.

התפקיד של חברת הקידום היא בין היתר לזהות איזה פעולות טכניות כדאי וצריך לבצע על מנת לסייע לתהליכי הקידום האורגני של האתר. כאן בדיוק נכנס לתמונה תג canonical ייעודי: הוא מסמן לאלגוריתם של מנוע החיפוש לאיזה דף להתייחס למרות שיש כמה דפים שונים שבהם מופיע תוכן זהה או דומה וכך הוא משיג כמה מטרות.

המטרה העיקרית היא להמשיך עם תהליכי SEO בלי שהדירוג האורגני של האתר ייפגע. בשביל להשיג את המטרה הזו, מסמנים למנוע החיפוש לאיזה מהדפים להתייחס כאשר הוא מבצע את הסריקה. כמובן שעבודה עם גוגל אנליטיקס תמיד מומלצת ואף מתבצעת במקביל לתהליכי קידום ממומן או אורגני, אך התפקיד של חברה מקצועית הוא לזהות מראש את נקודות התרופה ולהתייחס אליהן.

איך נראה תג canonical?

העבודה לצרכי קידום מבוססת על שילוב בין כלים פרקטיים וידע תאורטי. ברשימת הכלים אנחנו מוצאים למשל את מערכת ZEFO  או פעולות Redirection שמבוצעות על ידי המקדם עצמו, בעוד הידע התאורטי נועד על מנת להקדים תרופה למכה: לזהות את העמודים שבהם קיים תוכן משוכפל או זהה, להבין מה עלולה להיות הבעיה של האלגוריתם עם זה מבחינת הקידום האורגני ולסמן איפה בדיוק יהיה תג קנוניקל כדי למנוע את הנזק.

חשוב להבין שהגדרת התג אינה עולה בקנה אחד עם פעולות כובע שחור לקידום אורגני, שבטווח הארוך גורמות יותר נזק מתועלת. למעשה, גוגל וגם מנועי חיפוש אחרים מכירים באלמנט של תג קנוני ואף מתייחסים אליו בתור כלי קידום לגיטימי לחלוטין. אמנם לא חובה על מנוע החיפוש להתחשב באותה תגית אבל זה בהחלט עוזר.

השאלה המתבקשת היא מתי בעצם צריך להשתמש בתג הזה – או במילים אחרות, למה שיהיה תוכן כפול וזהה באתר? כאן יש נסיבות רבות שחוזרות על עצמן ומחייבות את הקצאת התג:

  • עמודי מוצר דומים שביניהם ההבדלים הקטנים באים לידי ביטוי רק בצבע, מידות וכן הלאה
  • תוכן דומה בדומיינים שונים ששייכים לאותו תאגיד או חברה ומאמרים המפורסמים באתרים שלה
  • גרסת הדפסה של עמוד מסוים

מלבד הנסיבות האלה, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע ולקבל המלצות קונקרטיות. לאחר מכן יש לזכור שהתג נראה כך </link rel="canonical" href="http://www.yoursite.co.il/page25.html> ושצריך לכלול את שורת הקוד בכל עמוד רלוונטי. אז בדיוק כמו עם תוסף אלמנטור או כלי עזר אחרים, הרבה תלוי באופן בו מיישמים את הכלים הטכנולוגיים ולא רק בזמינות שלהם.

שורה של קוד HTML, הנמצא בעמוד

כתיבת קוד HTML או ביצוע שינויים כאלה ואחרים לא תמיד נגישים לבעלי האתרים עצמם. כאן יכולה להיכנס לתמונה תוכנה לקידום אתרים אורגני שהתפקיד שלה הוא להצביע על הכפילות, אבל בפועל מי שמבצעים את הפעולה הטכנית הם מי שאחראיים על הבנייה, התפעול והקידום של האתר.

מה שכן ניתן לעשות על מנת למנוע את התוכן הכפול וכדי ליהנות מהיתרונות של האתר הוא לרכז את כל השירותים תחת קורת גג אחת. אם למשל מוצאים חברה שיודעת גם לעצב לוגו לעסק וגם לספק תמיכה מרחוק באמצעות אנידסק או כלים אחרים, סביר להניח שניתן יהיה להגיב מוקדם לדרישות של האלגוריתם ולמנוע סנקציות מצד גוגל.

כיצד מגדירים בצורה ידנית תג קנוני ב-yoast

אם מפרסמים תוכן שהופיע כבר באתר אחר או באתר ורוצים להגדיר ידנית את התג הקנוני בתוסף YOAST המוכר, צריך לספק את הכתובת של התוכן המקורי. היתרון הוא שמונעים את הענישה של גוגל על תוכן כפול או משוכפל ועדיין משתמשים בו לפי הצורך.

עם הזמן, ניתן גם לראות כיצד דירוג אורגני משפר נתוני CTR ומסייע להשיג יתרון מול אתרים מתחרים. כאן ההשקעה בהגדרה ידנית של התג אולי דורשת מעורבות של בעלי מקצוע, אבל היא משתלמת עבור החשיפה של האתר והיכולת שלו להגיע לקהל יעד רלוונטי בצורה אורגנית לחלוטין.

באלו מקרים מומלץ לעשות שימוש בתג קנוניקל?

יש כאמור נסיבות שונות שבהן נרצה להשתמש בתג. המאפיין המשותף לכל הנסיבות השונות הוא שנעזרים בתג כדי להמליץ למנוע החיפוש מה לסרוק, מה לאנדקס וממה להימנע, אבל שהאלגוריתם עצמו לא מחויב לעשות את זה. לשם השוואה, אפשרות אחרת תהיה להשתמש בהפניית 301 וכך לחייב את מנוע החיפוש לעקוב אחריה לדף אחר – אבל החיסרון כאן הוא שמבטלים את אותו דף שמפנים ממנו וגם לזה יש חסרונות.

המסקנה היא שצריך להשתמש בתג בצורה מושכלת. מומלץ להשתמש בו במקרים מובהקים שבהם אין באמת טעם לאנדקס כמה דפים זהים, כמו לדוגמא עם דפי מוצר מתוך קטלוג, אבל פחות במקרים שבהם המטרה היחידה היא קידום אורגני. בסופו של דבר, האלגוריתם של גוגל אמור לסייע לנו לקדם את האתר ולא להוות מכשול.

הסוד של שיווק דיגיטלי בעידן הנוכחי הוא לחשוב על הפרויקט מעיניים שונות. מבחינת קהל היעד או הלקוחות אנחנו צריכים להשתמש לדוגמא בכלים כמו קנבה לצורך עיצוב לוגו וגרפיקה, אבל בכלים אחרים לגמרי של קידום אתרים באופן אורגני או ממומן. למרבה המזל, קיימים מומחי קידום אתרים שישמחו לעזור לנו עם המשימה.

כיצד תוכלו לבצע בדיקה של תגיות קנוניות באמצעות הצפרדע הצורחת?

בסרטון הבא תוכלו לצפות במדריך כיצד לעשות זאת צעד צעד (מתחת לסרטון תוכלו לראות הסבר מילולי).

מדריך כיצד לבדוק תג קנוני צעד צעד

בתחום ה-SEO, הבנה והטמעה של תגים קנוניים הם חיוניים עבור כל חברה לקידום אתרים או מומחה SEO. תגים אלו ממלאים תפקיד משמעותי בהימנעות מבעיות תוכן כפול, ובכך משפרים את ביצועי ה-SEO של אתרים. מדריך זה, בהשראת הסרטון "בדיקת תגים קנוניים באמצעות כלי SEO הצפרדע הצורחת, מספק הדרכה רשמית ומקצועית לבדיקת תגים קנוניים.

הנה מספר שאלות ותשובות בנושא תגיות קנוניות, המותאמות למידע המוצג בסרטון

מהו תג קנוני?

תג קנוני הוא רכיב HTML שעוזר למנוע בעיות תוכן כפול ב-SEO על ידי ציון הגרסה ה"קנונית" או המועדפת של דף אינטרנט. הוא משמש כדי לומר למנועי החיפוש איזו גרסה של כתובת אתר תרצה שתופיע בתוצאות החיפוש.

מדוע תגים קנוניים חשובים לקידום אתרים?

תגים קנוניים חיוניים לקידום אתרים מכיוון שהם עוזרים למנועי חיפוש להבין איזו גרסה של דפים דומים או כפולים יש לאינדקס ולדרג. זה מונע בעיות כמו אותות דירוג מפוצלים ומבטיח שהדף הרלוונטי ביותר יופיע בתוצאות החיפוש, בנוסף זה חוסך לגוגל משאבי סריקה והוא "מעריך" אותך על כך.

איך מיישמים תג קנוני באתר?

תג קנוני ממוקם בקטע <head> של HTML של דף האינטרנט הספציפי. הוא כולל מאפיין 'rel=canonical' המצביע על כתובת האתר של הגרסה הקנונית (המועדפת) של הדף.

האם תגים קנוניים יכולים להשפיע על קידום אתרים בגוגל?

כן, לתגים קנוניים יש תפקיד משמעותי בקידום אתרים בגוגל. הם עוזרים לגוגל להבין אילו דפים לתעדף, ובכך משפרים את האפקטיביות של מאמצי קידום אתרים ומאמצי פרסום בגוגל.

מה ההבדל בין הפניה מחדש 301 לתג קנוני?

הפניית 301 משמשת להפניה קבועה של כתובת אתר אחת לאחרת, ומעבירה את כוח הדירוג לדף המופנה מחדש. לעומת זאת, תג קנוני אינו מפנה מחדש אלא מציע למנועי חיפוש איזו כתובת אתר צריכה להיחשב כגרסה הסמכותית לאינדקס.

איך Screaming Frog עוזר בבדיקת תגים קנוניים?

Screaming Frog הוא כלי שסורק אתר, מנתח את המבנה והתוכן שלו. הוא מזהה ומדווח על התגים הקנוניים המשמשים בכל עמוד, ועוזר למומחי SEO להבטיח יישום נכון.

האם יש צורך בתג קנוני בכל עמוד?

לא! מומלץ להשתמש בתגיות קנוניות בדפים עם בעיות פוטנציאליות של תוכן כפול. עם זאת, זה לא חובה בכל עמוד אם אין סיכון תוכן כפול.

האם תגים קנוניים שגויים יכולים להזיק לקידום?

כן, יישום שגוי של תגים קנוניים יכול להשפיע לרעה על SEO. זה עלול להוביל לאינדקס של הדף הלא נכון או לגרום למנועי חיפוש להתעלם לחלוטין מהתג, וכתוצאה מכך לבעיות תוכן כפולות, שימו לב ובצעו את התהליך כראוי, למרות זאת העבודה שתיעשה ניתנת לתיקון בכל שלב.

האם יש להשתמש בתגים קנוניים עבור תוכן חוצה דומיינים?

ניתן להשתמש בתגים קנוניים למטרות חוצות דומיינים כדי לציין את כתובת האתר המועדפת על פני דומיינים שונים, במיוחד במקרים של תוכן בסינדיקציה או משוכפל.

באיזו תדירות לבדוק תגים קנוניים באתר?

מומלץ לבדוק באופן קבוע תגים קנוניים, במיוחד לאחר ביצוע שינויים במבנה או בתוכן האתר שלך. ביקורות סדירות מבטיחות שהן מיושמות כהלכה ומתפקדות כמתוכנן.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
תמונה של נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

ניהול דפי פייסבוק
פרסום באינטרנט
ניהול קמפיין בפייסבוק

ניהול קמפיין בפייסבוק – קמפיין בפייסבוק מוגדר כערוץ שיווק מבין הטובים אם לא הטוב ביותר

רימרקטינג
פרסום באינטרנט
רימרקטינג

רימרקטינג זה כמו בומרנג? רימרקטינג  או בעברית צחה שיווק מחדש מדבר על שיטת שיווק באינטרנט

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
לקוחות אומרים עלינו
לקבלת ייעוץ מלאו פרטים!

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים