CTR – אחוז ההקלקות לפי המיקום שלכם בגוגל | אם אני במקום הראשון בגוגל, כמה יקליקו עלי?
הנתון שכולם רוצים לדעת זה כמה היה שווה לי לעשות את הקידום האורגני בגוגל? כמה השקעתי ומה קיבלתי בתמורה. רמז, הקלקה (click through rate) אינה מכירה או המרה.
לצערי במאמר זה לא נוכל לדייק כפי שהיינו רוצים כי ישנם הרבה משתנים בין נותן שירות אחד למשנהו, תוסיפו לכך כי נתוני האתר אליו מגיעים הגולשים גם אינם בשליטתנו אך בהחלט תוכלו לקבל כיוון של כמות הקלקות ע"פ מיקום ומפרמטר זה תוכלו לעשות את החישוב שלכם אם שווה לכם להשקיע בביטוי כזה או אחר או שחבל על הזמן והמשאבים שאתם משקיעים.
אז נתחיל בעיקר, אלו אחוזי ההקלקה למילות המפתח שתקדמו ויגיעו ליעדים הבאים ע"פ הטבלה
מקום | אחוז הקלקה |
1 | 20.60% |
2 | 13.36% |
3 | 13.16% |
4 | 9.00% |
5 | 9.16% |
6 | 6.50% |
7 | 7.68% |
8 | 6.85% |
9 | 5.54% |
10 | 7.99% |
מכך שאנו למדים כי חשוב ראשית לעשות מחקר מילות מפתח מדויק ומתאים, ראשית על מנת לתת את כל הכוח במילות המפתח שאנו חושבים שיהיה לנו המרה טובה גם אם נהיה במקום 10 בתוצאה בגוגל (שמתם לב לכך שמקום 10 מקבל תשומת לב גדולה יותר של הקלקות ממקום 6-7-8-9?)
כשאנחנו אומרים הקלקות למה אנחנו מתכוונים?
בטבלה הבאה תוכלו לראות סימולציה לכמות הקלקות במספרים ע"פ מיקום ונפח החיפוש שלהם
מילת מפתח | כמות חיפושים | קליקים לביטוי במקום 1 | קליקים לביטוי במקום 5 | קליקים לביטוי במקום 10 |
צבעי מומלץ במרכז | 1,000 | 206 | 92 | 80 |
קידום אתרים | 8,100 | 1,669 | 742 | 742 |
אינסטלטור בתל אביב | 880 | 181 | 81 | 70 |
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
בואו נעשה קצת סדר, הקלקה היא בדיוק כמו אדם שהולך בקניון ונכנס לחנות (בום, הקלקה!) אך האם אותו אדם יקנה בחנות? האם החיוך של איש המכירות ינעים לו והוא ימשיך לפסוע לעבר המדפים המלאים שמחכים שהוא יקנה את המוצרים שמוצגים עליהם? האם המחיר יהיה אטרקטיבי? במידה ואטרקטיבי אולי הוא רק רוצה מידע ואין לו כוונת רכישה? אם הוא מאוד רציני ויש לו את כל האמצעים לרכוש אבל הוא פתאום מקבל שיחת טלפון מאשתו כי היא צריכה אותו בדחיפות…נראה לי שהבנתם עד כה. עד שלא נעשית מכירה זו לא מכירה, לכן יש לקחת בחשבון שגם הקלקה היא אינה בהכרח מכירה.
על מנת להמחיש את זה בצורה טובה יותר בואו נניח שכל הנתונים טובים ויש כוונה ויכולת רכישה של אותו אדם ונוסיף לכך נתונים שאינם בשליטתנו אנשי המכירות או אתר האינטרנט או מומחה לקידום אתרים המבצע את עבודתו נאמנה, לשם הדוגמא נניח והצלחתם למכור אחד לשלוש, 3 הקלקות הביאו לקוח אחד! ראו סימולציה נוספת המתבססת על הנתונים הקודמים
מילת מפתח | כמות חיפושים | כמות הקלקות לביטוי במקום 1 | כמות סגירות | קליקים לביטוי במקום 5 | כמות סגירות | קליקים לביטוי במקום 10 | כמות סגירות |
צבעי מומלץ במרכז | 1,000 | 206 | 21 | 92 | 9 | 80 | 8 |
קידום אתרים | 8,100 | 1,669 | 167 | 742 | 74 | 742 | 74 |
אינסטלטור בתל אביב | 880 | 181 | 18 | 81 | 8 | 70 | 7 |
כמו בכל ההערכות ישנם אי דיוקים ודברים שיכולים לשנות את התוצאה הסופית ולכן זה לא מדע מדויק, לדוגמא חוזר במלאי, או זמינות לשיחות עם הלקוחות וזמני תגובה, אי מתן פתרון איכותי ומקצועי ועוד ועוד.
הסימולציה האחרונה שלפניכם ממחישה את ההכנסה הפוטנציאלית מהדוגמאות שנתתי עד כה, התבססתי על עסקה של כ 3,000 ₪ לחודש לתקופה של כ 12 חודשים במתן מענה לשירותי קידום אתרים דרך חברה לקידום אתרים ממוצעת + וע"פ מחירון קידום אתרים שהערכנו מחירים ע"פ היכרות שלנו בשטח ובדיקה שעשינו עם קולגות. נותני נותן שירות לדוגמה- צבעי, אשר הערכה לעסקה ממוצעת (צביעת 4 חדרים בדירה מאוכלסת) שבדקנו ממקורות באינטרנט, לגבי אינסטלטור עשינו חישוב לפי עסקה של כ 700 ₪, העסקה היחידה שהסתכלנו עליה כעסקה שנתית היא שירותי SEO.
מילת מפתח | כמות חיפושים | קליקים לביטוי במקום 1 | כמות סגירות | עלות עסקה | סה"כ הכנסה |
צבעי מומלץ במרכז | 1,000 | 206 | 21 | ₪5,000 | ₪103,000 |
קידום אתרים | 8,100 | 1,669 | 167 | ₪36,000 | ₪6,006,960 |
אינסטלטור בתל אביב | 880 | 181 | 18 | ₪700 | ₪12,690 |
מילת מפתח | כמות חיפושים | קליקים לביטוי במקום 5 | כמות סגירות | עלות עסקה | סה"כ הכנסה |
צבעי מומלץ במרכז | 1,000 | 92 | 9 | ₪5,000 | ₪45,800 |
קידום אתרים | 8,100 | 742 | 74 | ₪36,000 | ₪2,671,056 |
אינסטלטור בתל אביב | 880 | 81 | 8 | ₪700 | ₪5,643 |
מילת מפתח | כמות חיפושים | קליקים לביטוי במקום 10 | כמות סגירות | עלות עסקה | סה"כ הכנסה |
צבעי מומלץ במרכז | 1,000 | 80 | 8 | ₪5,000 | ₪39,950 |
קידום אתרים | 8,100 | 742 | 74 | ₪36,000 | ₪2,671,056 |
אינסטלטור בתל אביב | 880 | 70 | 7 | ₪700 | ₪4,922 |
לסיום, ההכנסה החודשית והערכות הן מקידום אורגני בגוגל בלבד, כפי שציינו פעמים רבות ישנם הרבה פרמטרים והליך הקידום האורגני הוא הליך ארוך ולוקח זמן להתייצב בדירוגים, אבל זו השקעה משתלמת והכרחית כשהעסק מחשב מסלול מספר צעדים קדימה.
הערות: ההערכה היא עבור ביטוי בודד, כל אתר שאנו מקדמים אנו מתייחסים אליו בצורה רוחבית, ז"א לרוב נקדם מעל ל 20 ביטויים, יהיו ביטויים תחרותיים שייקח הרבה זמן להגיע איתם לתוצאות ויהיו ביטויים פחות מורכבים שיוכלו להביא תנועה איכותית והקלקות רלוונטיות בצורה מהירה יחסית. שימו לב כי במילה קידום אתרים מכניסה הרבה וזה מ 2 סיבות: סיבה ראשונה היא מכיוון שהתייחסתי ל 12 חודשי פעילות של קידום אורגני (כך בדרך כלל מתייחסים לזה על מנת למדוד את הקידום) והסיבה השניה שבקידום אתרים ישנם הרבה גולשים שרוצים רק ללמוד את התחום ולהתמקצע, או לבצע את הקידום בעצמם ולכן המספרים לא כל כך מדויקים ולא ברי השוואה מול אנשי המקצוע האחרים שנתתי כאן לדוגמא.
דבר נוסף וחשוב לא פחות, הידעת כי השם של המותג שלך זוכה ליחס הקלקה הגדול ביותר (כ 70% הקלקה) וככל שתקדם את האתר שלך יותר בצורה אורגנית כך יכירו אותך יותר (גם לקוחות/גולשים וגם גוגל) וכך תזכה לדירוג גבוה יותר מהמתחרים שלך, התנאי לכך הוא שאחוזי הנטישה יהיו טובים אבל זה למאמר אחר
שאלות תשובות יחס המרה
הערכות שבאות מגוגל הן שתקבלו כ 20% הקלקות לפי כמות הביטויים המחופשת, במאמר תוכלו להבין לעומק כמה רווחיות ניתן להפיק מביטוי בודד שנמצא בעמוד הראשון
כן ולא, הכנסה של גולשים לאתר כן, הכנסה של גולשים והמרה שלהם ללקוח קונה/רוכש מוצר או שירות שלך לא בהכרח, קראו את המאמר והבינו מה הכוונה
CTR הוא Click Through Rate משמע יחס הקלקה (שיעור קליקים) למודעה, אם מודעה של פרסום בגוגל ואם מודעה של קידום אתרים בצורה אורגנית ובמילים פשוטות יותר כמה רואה את המודעה וכמה מתוך אלו שראו הקליקו עליה