מדריך קידום אתרים – כל מה שצריך לדעת על קידום אורגני בגוגל

תוכן עניינים

תחום קידום אתרים הוא תחום מורכב, הכולל פרמטרים רבים לעבודה בתוך האתר ומחוצה לו. כל מקדם אתרים מקצועי יודע שעליו לשלב בין התאמת האתר והתכנים לאלגוריתם של גוגל לבין יצירת חוויית משתמש איכותית שתעניק לגולשים ערך אמיתי.

המטרה היא לא רק לקדם את האתר במנועי החיפוש, אלא גם לגרום לגולשים להפיק ממנו תועלת, לסמוך על התוכן ולבסוף להפוך ללקוחות שלכם. בין אם אתם מקדמי אתרים בתחילת דרככם ובין אם אתם בעלי אתרים המעוניינים ללמוד את התחום, מדריך קידום אתרים זה יסייע לכם להבין את עקרונות הקידום האורגני ולהתחיל לקדם את האתר שלכם בצורה חכמה ואפקטיבית.

מדריך קידום אתרים בגוגל – תחום ה-SEO מורכב מאוד וכולל פרמטרים רבים על האתר ומחוצה לו.

כל מקדם אתרים מקצועי יודע שצריך לשלב בין התאמת התכנים והאתר לאלגוריתם של גוגל אולם מצד שני לוודא שהאתר והתכנים בו מוצגים בצורה הגיונית ונכונה עבור הגולשים כדי להעניק לכם ערך.

החכמה היא לא רק לקדם את האתר בגוגל אלא שגם הגולשים שמגיעים אל האתר יוכלו באמת להפיק ממנו תועלת, לסמוך על בעלי האתר/החברה המייצגת את האתר והתכנים בו ולהפוך ללקוחות שלכם בבוא העת. בין אם אתם מקדמי אתרים מתחילים או בעלי אתרים הצוברים ידע בתחום קידום אתרים מדריך זה יוכל לסייע לכם בתהליך.

איך מדריך לקידום אתרים יכול לעזור לכם?

ידע הוא כוח, וככל שתצברו יותר ניסיון וידע מקצועי – כך תוכלו להשיג תוצאות טובות יותר בקידום האתר שלכם. מדריך קידום אתרים אורגני זה יספק לכם את כל המידע ההכרחי להליך הקידום, כך שתוכלו לבצע פעולות קידום בסיסיות באופן עצמאי, או להבין טוב יותר כיצד לעבוד עם חברת קידום מקצועית. לפני שנצלול לסעיפים המרכזיים, חשוב להבין כי תחום ה-SEO מתעדכן באופן שוטף, ולכן מומלץ להישאר עם היד על הדופק ולעקוב אחר שינויים ועדכונים באלגוריתם של גוגל.

בעולם שאנו חיים בו ידע הוא כוח וככל שתצברו יותר ידע מקצועי המבוסס על ניסיון של מקדם אתרים או חברת קידום אחרים שהשקיעו שנים מחייהם ללמוד קידום בלבד  – כך תוכלו לזקוף לזכותכם יתרונות רבים שיעזרו לכם בעבודת הקידום המקצועי. לכל הפחות תוכלו לבצע עבודת קידום עצמאי בצורה חוקית, אפקטיבית ונכונה עבור האתר שלכם. מדריך לקידום אתרים זה יוכל לסייע לכם בלימוד הדגשים החשובים להליך הקידום אולם כדאי לקרוא את הפסקה הבאה עם כמה דגשים בנוגע למדריך לפני שאתם רצים ישר לסעיפים הבאים.

לפני שנתחיל אתם מוזמנים לצפות בסרטון של Nathan Gotch באורך כ 25 דקות המסביר בצורה קלה , כיצד עליכם לגשת לכתיבת התוכן באתר שלכם למטרות SEO

 

טיפים ודגשים למדריך זה

  • יש לקחת בחשבון שהנתונים במדריך זה עשויים להשתנות מעת לעת. בעולם קידום אתרים ושיווק באינטרנט לאף אחד אין שליטה על העדכונים של גוגל באלגוריתם מלבד לגוגל עצמה. כאשר העדכונים הללו יוצאים כל מקדם אתרים צריך לבצע התאמות באתרים שהוא מקדם ובדרך כלל כאשר מדובר בעדכונים גדולים גוגל נותנת מספיק זמן לבצע את העדכונים וההתאמות. גם במדריך זה ייתכן ויהיו כתובים דברים שלאורך השנים יהיו פחות רלוונטיים ובמקרה כזה אנא הגיבו והעירו לנו ונשמח לוודא שהתוכן מעודכן ותקין.
  • הסעיפים המוזכרים במדריך זה הינם מהחשובים ביותר בכל הליך קידום אורגני אולם כל סעיף הוא תחום נרחב יותר בפני עצמו ומומלץ בחום להעשיר את הידע שלכם בקריאת מאמר או שניים מעמיקים יותר בכל אחד מהנושאים במדריך.
  • מדריך לקידום אורגני זה הינו מדריך ארוך ומקיף אולם יש עוד עשרות פרמטרים המשפיעים על קידום אתר בגוגל שלא הספקנו להכניס במדריך. כדאי יהיה לכם לקרוא מדריכים נוספים באתר שלנו ולהעשיר את הידע שלכם כדי לבצע עבודה מקצועית ומדויקת יותר בקידום האתר שלכם.

אפיון אתר וביצוע מחקר מילות מפתח

לפני שמתחילים לקדם את האתר, יש לבצע אפיון מקיף שיכלול:

  • הגדרת מטרות האתר – האם המטרה היא לייצר פניות? להגדיל מכירות? לשפר את המיתוג של העסק?
  • תכנון מבנה האתר – תפריטים, קטגוריות, עמודי תוכן ומסלולי ניווט נוחים לגולשים.
  • מחקר מילות מפתח – תהליך שבו מזהים אילו ביטויים מחפשים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ומתמקדים בהם במסגרת הקידום האורגני.

מדריך לקידום אתר בגוגל מסביר כיצד לבחור את הביטויים הנכונים לקידום – לא תמיד הביטויים עם נפח החיפוש הגבוה ביותר הם המתאימים ביותר עבורכם. חשוב לבחור ביטויים שיש להם חיפושים, אך גם כאלו הרלוונטיים לשירותים או המוצרים שאתם מציעים. השלב הראשון בכל הליך קידום ולפני פרסום עסק בכלל צריך להיות אפיון העסק, אפיון האתר של העסק וכמובן ביצוע מחקר בצורה נכונה. אפיון האתר צריך להיות קשור למבנה האתר, תפריטים, לאן אתם רוצים להוביל את הקהל שלכם, מתי האתר שלכם ייחשב למוצלח? כשיותר אנשים יצרו אתכם קשר? ירשמו לתפוצה? ירכשו באופן ישיר דרך האתר? ישתפו את הפוסטים שלכם? וכך הלאה.

במדריך זה תוכלו ללמוד כיצד לבצע מחקר מילות מפתח מדויק ונכון אשר מניע יותר תנועה אורגנית והמרות.

אופטימיזציה – תפריטים, מפת אתר ותכנים

לאחר שבחרתם את מילות המפתח, הגיע הזמן לשפר את האתר בהתאם. תהליך זה כולל:

  • התאמת כותרות ותיאורי מטא.
  • שילוב מילות מפתח בתוכן באופן טבעי ולא מאולץ.
  • כתיבת תכנים איכותיים שיספקו ערך אמיתי לגולשים.
  • הוספת קישורים פנימיים בין עמודים רלוונטיים בתוך האתר.

לאחר תכנון נכון של הביטויים לקידום וכן גם אפיון האתר ניתן יהיה לבנות, לעצב ולסדר את האתר. אתם רוצים לבנות את האתר בצורה נוחה ונעימה לגלישה, יעילה מבחינת ניווט, תפריטים וקטגוריות וכמובן לא בצורה שתעמיס על העין של הגולש. נצלו בחכמה את השטח הלבן באתר כדי לייצר מבנה אסתטי ונעים. במידה ומדובר באתר קיים עם תכנים קיימים בו זה גם הזמן לבצע אופטימיזציה והתאמות לתכני האתר, בהתאם לביטויים החדשים שאתם מקדמים ובכך לבצע התאמות לחיזוק העמודים הפנימיים והתאמתם למנועי החיפוש.

יצירת תכנים ייחודיים לאתר והתאמה לקידום ולגולשים

כעת זה הזמן להזין את האתר בתכנים חדשים וייחודיים. זהו חלק בלתי נפרד מכל עבודת קידום על כל אתר. התכנים הללו לא רק יחלקו ערך לגולשים שלכם ויניעו אותם לפעולה, אלא גם שביטויי המפתח המוזכרים במאמר יעזרו למנועי החיפוש (ובראשם גוגל) להבין במה עוסקים העמודים באתר. גוגל גם מעדיפים לקדם אתרים המתעדכנים לעתים קרובות כיוון שמדובר לרוב בסממן לכך שהאתר מעודכן, פעיל ומחלק תוכן רלוונטי לאותו הזמן.

יצירת קישורים פנימיים

בכל עבודת קידום אתרים מדריך בנושא יזכיר את העבודה על קישורים. אלה נחשבים לחלק בלתי נפרד מכל עבודת הקידום והם חשובים כמעט כמו התוכן באתר שלכם. נושא הקישורים מתחלק ל 2: קישורים פנימיים והסוג השני הוא קישורים חיצוניים. קישורים פנימיים הם קישורים שאתם מקשרים מעמוד אחד לאחר באתר שלכם. אלה עוזרים להגדיל את הסמכות של העמודים הפנימיים באתר ולאילו ביטויים אתם רוצים שגוגל ישייך את אותם עמודים והם עוזרים כמובן גם לניווט נוח, יעיל ומהיר של הגולשים באתר.

אנו יצרנים של קישורים איכותיים עבור לקוחותינו, כחלק מפעילות הקידום שלנו הקמנו מערך שלם של אתרי נישה בתחומים שונים וכחלק מהפעילות של החלפות קישורים מול חברות לקידום אתרים יש לנו לא מעט מיזמים, אתרי אינטרנט ופורטלים בתחומים שונים, משמע יש לנו את היכולת לתת שירות של קניית קישורים איכותיים לכל מי שיבקש, רוצים לדעת פרטים נוספים, צרו קשר.

כמה תוצאות של קידום אורגני לאתרים של  לקוחות שלנו

שם החברה ביטוי עמוד ראשון

הלוואות

הלוואות מיידיות
הלוואה שופרסל
הלוואות קטנות
שם החברה ביטוי עמוד ראשון

ביטוח קטנוע
בדיקת כפל ביטוחים
בדיקת לטרקטורון
שם החברה ביטוי עמוד ראשון

דוכן אוכל
פוד טראק
food truck

בניית קישורים חיצוניים

חלק בלתי נפרד מכל מדריך לקידום אתרים עוסק בנושא קישורים חיצוניים, כלומר, בניית פרופיל קישורים / בניית קישורים חיצוניים.

קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם מסייעים לשיפור הסמכות והדירוג בגוגל, אך חשוב לעשות זאת בצורה נכונה:

  • יש להשיג קישורים מאתרים רלוונטיים לתחום שלכם.
  • לא מומלץ לרכוש קישורים מאתרים לא איכותיים, שכן זה עלול לפגוע בקידום האתר.
  • קישורים טבעיים ועדכניים יסייעו לקידום האתר לטווח ארוך.

שיפור מהירות הטעינה של האתר וחוויית המשתמש

נושא נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת בכל מדריך לקידום בגוגל הוא נושא מהירות הטעינה של האתר שלכם. הוא חלק ממכלול של דברים שצריך לדאוג להם לצורך שיפור ביצועי האתר וחוויית השימוש בו אולם הוא קריטי מאוד ביחס לסעיפים רבים אחרים.

מהירות הטעינה של האתר היא קריטית להצלחת הקידום האורגני. גולשים מצפים שהאתר יעלה במהירות, ואם הוא נטען לאט מדי – הם פשוט יעברו למתחרים. כדי לבדוק את מהירות האתר, ניתן להשתמש בכלי Google PageSpeed Insights המספק המלצות לשיפור. בנוסף, חשוב לוודא שהאתר מותאם למובייל, שכן כיום רוב החיפושים בגוגל מתבצעים דרך טלפונים ניידים.

אנשים היום חסרי סבלנות וכיוון שאתרי המתחרים שלכם ככל הנראה יספקו לגולש גלישה מהירה באתר שלהם אז במידה ואצלכם ייקח כמה שניות של טעינה לאתר בכל עמוד שבו עוברים באתר זה יעצבן את הלקוחות, הם יצאו מהאתר שלכם ישירות לאתרים של המתחרים שלכם. תוכלו לבדוק את מהירות האתר שלכם והמלצות לתיקון באמצעות הכלי של גוגל – google page speed.

נאה דורש נאה מקיים 🙂 ראו דוגמא של מהירות האתר שלנו, נכון לרגעי כתיבת מאמר זה, נבדק בכלי google page speed

מהירות אתר גל ים סטודיו

התאמת האתר למובייל ובכלל לגלישה ריספונסיבית במסכים שונים

בין הדברים החשובים ביותר בקידום אתרים בשנת 2025 הוא התאמה רספונסיבית של האתר.

הכוונה היא התאמה של האתר לגלישה במסכים בגדלים שונים. חצי מהגולשים היום באינטרנט עושים זאת באמצעות המובייל ממסכים בגדלים שונים, באמצעות הטאבלט שגם הוא במסך בגודל שונה וגם למחשבים ניידים יש מסך קטן יותר בדרך כלל ממסכים של מחשבים נייחים. התאמה ריספונסיבית היא בגדר חובה וחשוב לדאוג לזה כבר משלב בניית האתר וכן לבצע התאמות לאורך הדרך.

כאן אנו ממליצים לכם להוריד את התוכנה החינמית הבאה על מנת לצפות בזמן אמת באתר שלכם ולראות

מהי רמת הריספונסיביות של האתר, להורדת התוכנה לחצו כאן

בסרטון הבא תוכלו להבין קצת יותר על האפליקציה לפני ההורדה

[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=uhCqdoc9LKY[/embedyt]

מעקב וניתוח ביצועים

מדריך קידום בגוגל אינו שלם ללא שלב המעקב והבקרה. לאחר שביצעתם את כל הפעולות הנדרשות לשיפור האתר – החל מאופטימיזציה לתוכן, דרך יצירת קישורים חיצוניים ועד לשיפור מהירות האתר – עליכם לבדוק כיצד השינויים הללו משפיעים בפועל על הביצועים. מעקב שוטף וניתוח נתונים מאפשרים לכם להבין אילו פעולות עובדות טוב יותר ואילו דורשות שיפור נוסף.

כלים מומלצים למעקב אחרי ביצועי האתר

Google Analytics –

כלי חיוני לניתוח תנועת הגולשים באתר שלכם. באמצעותו תוכלו לקבל מידע על:

  • מספר הגולשים באתר והדפים בהם הם מבקרים.
  • משך השהייה הממוצע באתר.
  • אחוז הנטישה (Bounce Rate) – האם הגולשים עוזבים מיד לאחר הכניסה לאתר או ממשיכים לדפים נוספים.
  • המקורות שמהם מגיעים הגולשים – חיפושי גוגל, רשתות חברתיות, קמפיינים ממומנים וכו'.
  • שיעורי ההמרה – כמה מהגולשים משאירים פרטים, מבצעים רכישות או יוצרים קשר עם העסק.

Google Search Console

כלי נוסף של גוגל שמאפשר לעקוב אחרי האופן שבו האתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש. הוא מספק מידע על:

  • מיקומי מילות המפתח – אילו ביטויים מביאים אתכם לתוצאות החיפוש ובאיזה מקום אתם מדורגים.
  • כמות החשיפות וההקלקות – כמה פעמים האתר שלכם הופיע בתוצאות החיפוש וכמה פעמים גולשים לחצו עליו.
  • בעיות טכניות – זיהוי שגיאות באתר כמו דפים לא זמינים, בעיות באינדוקס וקישורים שבורים.
  • דוחות קישורים – מהם הקישורים החיצוניים שמפנים לאתר שלכם ואילו עמודים מקבלים הכי הרבה הפניות.

כלי בדיקת מהירות אתר

שימוש ב-Google PageSpeed Insights או כלים כמו GTmetrix יעזור לכם לבדוק את מהירות הטעינה של האתר ולקבל המלצות לשיפור. שיפור זמני טעינה יכול להקטין את אחוז הנטישה ולשפר את הדירוג בגוגל.

כלי מעקב אחר דירוגים –

ניתן להשתמש בתוכנות חיצוניות כמו Ahrefs, SEMrush או Rank Ranger כדי לבדוק את התקדמות האתר בתוצאות החיפוש לאורך זמן ולזהות הזדמנויות לשיפור.

 

שאלות נפוצות

כמה זמן לוקח לראות תוצאות בקידום אורגני?

קידום אורגני הוא תהליך הדרגתי שלוקח בממוצע 3-6 חודשים לתוצאות ראשוניות, ובתחומים תחרותיים – 12 חודשים ויותר. משך הזמן תלוי ברמת התחרות, איכות האתר ועבודת הקידום. שילוב תוכן איכותי, שיפור חוויית המשתמש ובניית קישורים יכולים לזרז את התהליך.

האם קידום אתרים אורגני עדיף על פרסום ממומן?

קידום אורגני מספק תוצאות יציבות לטווח ארוך, בעוד שפרסום ממומן מביא תנועה מיידית אך דורש תקציב מתמשך. שילוב בין השניים יכול למקסם את החשיפה והתוצאות.

מה זה אופטימיזציה לתוכן?

אופטימיזציה לתוכן היא התאמת התוכן למנועי החיפוש ולגולשים באמצעות שיפור כותרות, שילוב מילות מפתח, שימוש בתגיות מטא ושיפור הקריאות והמבנה.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
מלאו פרטים להצעת מחיר
נאור גל-ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio

יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ-2 עשורים.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

רולאפ
עיצוב גרפי
עיצוב רולאפ

עיצוב רולאפ לקידום העסק – אנחנו רואים אותם בכל מקום – צבעוניים, מבהיקים ויפים. הרולאפים

עיצוב ניוזלטר
עיצוב גרפי
עיצוב ניוזלטר

עיצוב ניוזלטר – מקצועי ונכון למועדון לקוחות. אנו ב GalyamStudio מתמחים בהעברת המסרים שלכם בדיוור

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
לקוחות אומרים עלינו
לקבלת ייעוץ מלאו פרטים

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!