בדיקת מיקומים בגוגל הפכה לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של עסקים רבים בעידן הדיגיטלי של היום.
עם התחרות ההולכת וגוברת על מקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, כלים למעקב אחר מיקומים בגוגל מסייעים למשווקים להבין את הביצועים של מילות המפתח שלהם ולבצע אופטימיזציה לאתריהם בהתאם. מחקר שנערך בשנת 2023 מצא כי כ-80% מהמשווקים המקצועיים והחברות המובילות בקידום אתרים משתמשים בכלים למעקב אחר מיקומים, כאשר הכלים הפופולריים ביותר כוללים את SEMrush, עם כ-35% מהשוק, Ahrefs עם 25%, ו-Moz עם 20%. בנוסף, כלים אלו מדווחים על דיוק של מעל ל-90% במעקב אחר מיקומים בגוגל, מה שהופך אותם לכלי הכרחי בתהליך השיווק הדיגיטלי.
כחלק מהליך קידום אתרים SEO, בין הפעולות שצריך לעשות זה בדיקת מיקומים בגוגל, במיוחד לאחר ביצועי אופטימיזציה לעמודי האתר, ובאופן כללי כמעקב אחר הביטויים שאתם מקדמים באתר שלכם. כיום, ישנם לא מעט כלים המאפשרים לבדוק את הדירוג של הביטויים בגוגל, כלים בתשלום, כלים בחינם, תוספים ואפילו בצורה ידנית. כל מקדם אתרים עובד בצורה הכי נוחה ומתאימה עבורו, אך יחד עם זאת, אין תשובה לא נכונה, יש בפועל מה עובד הכי טוב עבורכם ומקל עליכם בסופו של דבר, כמקדמי אתרים או כבעלי עסקים את התהליך בפועל.
קצת רקע מקדים
פעמים רבות, עסקים, מקדמים ומשווקים דיגיטליים מסתמכים על כמה דברים – ביצוע מחקר מילים שדרכו ניתן לדייק את הביטויים המתאימים אותם בחרתם לקדם. לאחר שנבחרו הביטויים, נבצע אופטימיזציה לעמודים בהם יקודמו הביטויים הללו בהתאם להם. מומלץ לכתוב מהו הדירוג ההתחלתי הראשוני בו התחלתם, כלומר, אם התחלתם לקדם על עמוד מסויים את הביטוי מוכר פלאפל ביקנעם, צרו קובץ עם עמודה בה רשום מה המיקום לפני האופטימיזציה. לאחר האופטימיזציה צרו עמודה בה כתוב מהו המיקום החדש. מומלץ לבצע מעקב תדיר על מנת שתדעו מה צריך לעשות בעמוד כדי להשתפר בדירוגים בגוגל. בין המטרות לכך היא הגדלת התנועה האורגנית לאתר.
שימוש בכלים הנכונים יכול לספק לכם תובנות קריטיות לגבי האופן בו נתפס האתר שלכם באזורים שונים, ולהשפיע באופן ישיר על התנועה.
בדיקת מיקומים בגוגל: מהם היתרונות העיקריים עבור עסקים?
בגוגל כמו גוגל, יש מגוון כלים נגישים בהם ניתן לבצע שימוש. בין היתר, ניתן להסתייע בכלי בדיקת מיקומים בגוגל המציע מגוון יתרונות עבור עסקים, אשר מטרתם היא שיפור הנוכחות המקוונת והגדלת הטראפיק לאתר (בין היתר).
כלי בדיקת מיקומים בגוגל מאפשרים למעשה ביצוע אופטימיזציה טובה יותר של הביטויים המקודמים / מילות המפתח שלכם. ברגע שאתם מבינים מהן מילות המפתח אשר מניבות עבורכם ביצועים טובים יותר, ניתן לדייק את התוכן ולהתאים אותו לכוונת המשתמש וגם ברמה הלוקאלית – בהקשר לדוגמה שלנו, מוכר פלאפל ביקנעם, יוכל למקד את הביטויים שהוא מקדם באתר שלו על מנת להתאים את האתר לקהל יותר רלוונטי.
בהתאם לכך, בעלי עסקים יכולים להשוות את הביצועים שלהם אל מול המתחרים שלהם באזורים השונים בארץ, ואף להשיג תובנות בעניין אסטרטגיות מתחרים ודרישות השוק.
כלים לבדיקת מיקומים בגוגל יכולים לסייע לכם במעקב אחר עליות וירידות במיקומים של הביטוי המקודם שבחרתם ובזיהוי מגמות לאורך זמן. ככה למעשה ניתן לעשות אדפטציה ואופטימיזציה לתוכן באתר ולעקוב אחר ההתקדמות (או במקרים קשים – לעקוב אחר ההידרדרות).
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
כיצד עסקים יכולים לבצע בדיקת מיקומים בגוגל בחינם?
ביצוע בדיקת מיקומים בגוגל בחינם אפשרית בהחלט על ידי שימוש במבחר כלים ושיטות חינמיות המוצעות לשוק הרחב, אם כי הם עשויים להציע פונקציונליות יחסית מוגבלת ביחס לגרסאות המלאות בתשלום.
חיפוש ידני במנוע החיפוש של Google
בתאכלס? לא רק בגוגל, אלא בכל מנוע חיפוש ניתן לבצע בצורה ידנית את אותה הפעולה. למען הדוגמה, בואו נצא מנקודת הנחה שכתובת האתר שלנו היא https://www.falafel-beyokneam.co.il ואנחנו מקדמים את הביטוי "מוכר פלאפל ביקנעם" – יש להכניס את הביטוי לשורת החיפוש של גוגל ולחפש בצורה ידנית את האתר שלנו על מנת לראות באיזה עמוד של גוגל הוא ממוקם ומה מספרו בדירוג. למשל, עמוד ראשון של גוגל בדירוג 3.
כן, זאת קצת עבודת נמלים, במיוחד אם האתר מכיל הרבה ביטויים לקידום. לא פשוט לבצע בצורה ידנית בדיקת מיקומים בגוגל עבור ביטויים רבים. אך יחד עם זאת, מדובר בצורה חינמית שאולי לא מעט יעדיפו. בכל אופן, מקדמי אתרים משתמשים גם בשיטה זו לצד גישות נוספות.
כלי בדיקת מיקום בגוגל
מעבר לבדיקה הידנית, ישנן גישות נוספות. ביניהן, ניתן להשתמש בגרסאות החינמיות של כלי SEO נפוצים, כמו למשל SERProbot, או למשל Moz Local. אלו הן שתי פלטפורמות אשר מציעות בגרסה החינמית שלהן שירותים יחסית בסיסיים, שבין היתר כוללים בדיקת מיקום בגוגל עבור מילות מפתח ספציפיות (גם באזורים הגאוגרפיים השונים ברחבי הארץ והעולם). למרות שהכלים הללו מוגבלים בגרסה החינמית שלהם, הם בהחלט יכולים לספק נקודות פתיחה חשובות עבור העסקים הקטנים או המתחילים בקידום אתרים.
הכלים המובילים של בדיקת מיקומים בגוגל
ביחס לכלים החינמיים והבדיקה הידנית, אפשר גם לבדוק הארדקור את המיקומים ולשאוב אינפורמציה שיכולה לקחת את האתר שלכם כמה רמות למעלה (במידה והעבודה וניתוח הנתונים מתבצעים בצורה נכונה, טובה וטבעית).
בין הכלים הנפוצים, המובילים והבולטים ביותר שיוכלו להסביר לכם בצורה הכי טובה איך לבדוק מיקומים בגוגל אורגני, הם:
בדיקת אתר בגוגל עם SEMrush
מדובר בכלי מקיף במיוחד שמספק מידע וניתוח מפורט ב-SERP, מחקר מילות מפתח וניתוח תחרותי, מה שבעצם הופך אותו לכלי מאוד פונקציונלי ואידיאלי עבור עסקים המחפשים פתרונות בסגנון All In One. דרכו ניתן לבצע בדיקת מיקומים בגוגל בקלות, בצורה מדויקת. SEMrush הוא אחד הכלים הפופולריים והנפוצים ביותר בשוק למעקב אחר מיקומים בגוגל וניהול אסטרטגיות SEO.
הכלי מציע מגוון רחב של פונקציות, כולל ניתוח מילות מפתח, מעקב אחר מתחרים, בדיקת קישורים נכנסים, וניטור ביצועי האתר. SEMrush משמש כ-35% מהמשווקים המקצועיים, בזכות הממשק הידידותי למשתמש, הדיוק הגבוה בנתונים, והיכולת לספק תובנות מעמיקות על שוק היעד והמתחרים. בנוסף, SEMrush מאפשר לשלב נתונים מגוגל אנליטיקס וגוגל סרץ' קונסול, מה שמסייע ליצור תמונה מלאה ומדויקת של הביצועים האורגניים. יכולות אלה הופכות את SEMrush לכלי חיוני עבור משווקים דיגיטליים המבקשים לשפר את הנוכחות שלהם במנועי החיפוש ולהשיג יתרון תחרותי.
איך לבדוק מיקום בגוגל עם Aherf?
זהו בין הכלים הנפוצים והחזקים, אשר ידוע ביכולת הניתוח הנרחבת שלו בכל הנוגע לקישורים ומילות מפתח, שזה דבר מאוד חיוני עבור מקדמי אתרים. הכלי גם מציע תכונות של מעקב אחר מיקומים שמסייעות הלכה למעשה לבעלי העסקים לבצע מעקב אחר הדירוגים שלהם במילות המפתח הספציפיות במיקומים שונים. ממשק המשתמש ידידותי מאוד וניתן להוציא ממנו הרבה מאוד נתונים שיוכלו לסייע לכם בקידום האתר. Ahrefs הוא כלי עוצמתי נוסף בשוק למעקב אחר מיקומים בגוגל וניהול אסטרטגיות SEO, והוא משמש כ-25% מהמשווקים המקצועיים.
Ahrefs מתמקד בעיקר בניתוח קישורים נכנסים (ראו גם backlinks), אחד מהגורמים המשמעותיים בדירוג של גוגל, ומציע מאגר נתונים נרחב ועדכני של פרופילי קישורים.
בנוסף, הכלי מספק יכולות ניתוח מילות מפתח, מעקב אחר דירוגים, זיהוי תכנים פופולריים וניטור מתחרים מעולה!. Ahrefs מצטיין במתן תובנות על אסטרטגיות הקישורים של המתחרים, מה שמאפשר למשווקים להבין טוב יותר את השוק ולהתאים את האסטרטגיות שלהם בהתאם. ממשק המשתמש הנוח והיכולות האנליטיות המתקדמות הופכים את Ahrefs לכלי מועדף עבור משווקים דיגיטליים השואפים לשפר את הנוכחות המקוונת שלהם ולהשיג תוצאות אורגניות טובות יותר.
בדיקת מיקום בגוגל חינם: Google Search Console
עוד אחד מהכלים החינמיים של גוגל. כלי חשוב מאוד שמספק תובנות בסיסיות לגבי ביצועי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של Google. ביחס לכלים אחרים שהזכרנו, הכלי הזה לא מפורט במיוחד, אך יחד עם זאת, ניתן לדלות ממנו לא מעט מידע חשוב.
כלי חיוני זה הוא למעקב אחר מיקומים בגוגל וניהול ביצועי האתר במנועי החיפוש. הכלי, שהוא חינמי ומופעל ישירות על ידי גוגל, מספק למנהלי אתרים ומשווקים דיגיטליים נתונים חשובים על הנראות של האתר שלהם בתוצאות החיפוש. Google Search Console מאפשר לעקוב אחר מיקומי מילות מפתח, לראות אילו שאילתות מביאות תנועה לאתר, לנתח את שיעור ההקלקה (CTR) ולזהות בעיות טכניות שעלולות להשפיע על הדירוגים.
בתמונה דוגמא לאתר ומגמות שניתן לראות בכלי גוגל סרצ' קונסול
בנוסף, הכלי מספק מידע על קישורים נכנסים (backlinks) ויכולת לשלוח מפת אתר (sitemap) על מנת להבטיח סריקה אופטימלית של התוכן. שילוב הנתונים המתקבלים מ-Google Search Console עם כלים אחרים כמו SEMrush ו-Ahrefs מאפשר למשווקים לקבל תמונה מקיפה ומדויקת של ביצועי האתר שלהם. המידע המדויק והאמין ש-Google Search Console מספק, יחד עם היכולת לזהות ולתקן בעיות טכניות, הופכים אותו לכלי בלתי נפרד בארסנל של כל מנהל אתר ושיווק דיגיטלי.
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
בנוסף לכל אלו, ישנם כלים נוספים מיוחדים לבדיקה, כמו למשל AccuRanker ו-SERPWatcher המתמקדים בעיקר במעקבים אחר דירוגי מילות המפתח.
אלו הם כלים המסייעים לעסקים לנטר את הביטויים הנבחרים שלהם בצורה אורגנית, ובכך להתאים את האסטרטגיות שלהם בהסתמך על נתונים בזמן אמת. עבור עסקים, כלים חינמיים כמו למשל הכלים של גוגל, יכולים לתת מענה, לספק תובנות בסיסיות, אך יחד עם זאת על מנת לקבל ניתוח יותר מעמיק, מומלץ להשקיע בכלים יותר מתקדמים.
איך עסקים יכולים לייעל את אסטרטגיית ה-SEO על-ידי בדיקת דירוג בגוגל?
אופטימיזציה של אסטרטגיית קידום האתר בהסתמך על תוצאות בדיקת מיקומים בגוגל כרוכה במספר פעולות ושלבים –
- דבר ראשון, על העסקים יהיה לנתח את כלל הנתונים שנאספו על מנת להבין מהם הביטויים (מילות המפתח) שנאספו, על מנת להבין מהן מילות המפתח והמיקומים שמניבים הלכה למעשה ביצועים טובים ואילו לא. הניתוח הנ"ל יוכל לסייע בדברים שיש לשפר באתר, כמו למשל יצירת תכנים, קישורים נכנסים או אדפטציה ספציפית, כמו למשל שיפור כותרת H1 או כותרות H אחרות, או למשל שיפור של תגיות Meta Description & Meta Title.
- שילוב של הביטויים הספציפיים בעמודים הספציפיים בהסתמך על אסטרטגיית התוכן שלכם עשוי להגביר באופן משמעותי את דירוג החיפושים שלכם בגוגל.
- רצוי ואף מומלץ להקפיד לבצע מעקבים תדירים על הדירוגים שלהם ובהתאם לכך גם להתאים את האסטרטגיה שלהם בהסתמך על הנתונים העדכניים ביותר. למשל, אם הביטוי שבחרתי היה לפני שבוע במקום 1 בגוגל, אין הכרח שהיום הוא עדיין באותו הדירוג, מומלץ לעקוב אחר מגמות ולבצע אופטימיזציה בהתאם – עולם קידום האתרים מצריך התאמות מתמשכות ואופטימיזציה.
בדיקת מיקומים בגוגל כמו מקצוענים
אחרי שעברנו על כל השלבים הבסיסיים, החל מביצוע מחקר מילות מפתח לאיתור הביטויים שברצונכם לקדם באתר שלכם, גם אתם יכולים לבצע בדיקת מיקום בגוגל חינם, או על ידי שימוש בכלים בתשלום, על מנת להפיק את המירב ולמקסם את הדירוגים של עמודי האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. אל תשכחו ליצור טבלה מסודרת שבה תרשמו את כל הנתונים החשובים לכם (אין הכרח) כדי להיות תמיד עם אצבע על הדופק.
אנחנו בגל-ים סטודיו מבינים את הצורך במינוף אתרים לבעלי עסקים ואנשים פרטיים – על ידי מינוף ושימוש בעלים הנכונים של בדיקת מיקום בגוגל, תוכלו להגדיל את הטראפיק לאתר שלכם ולשפר בצורה משמעותית את המעורבות שלכם עם לקוחות פוטנציאליים.
להכוונה נוספת, תמיכה או תחילת תהליך משותף של ייעול האתר שלכם עם צוות של מומחים, צרו איתנו קשר וביחד נצא לדרך מופלאה – להפוך את תוצאות החיפוש של הביטויים שנבחרו להצלחה הניתנת למדידה.