SEMRush – כלי למחקר מתחרים יכול לעזור לאסוף נתונים על האתר של המתחרים, על מקורות התנועה אליו ועל כמות המבקרים שיש בו.
לאחר מכן, ניתן לשים דגש על ביטויים ולנתח קישורים או שגיאות ובעיות טכניות. מה עושים עם כל המידע הזה וכמה עולה להשיג אותו? הנה התשובות שיבטיחו לכם גלישה חלקה ונעימה לעולם החדש בתחום הקידום
סקירה ראשונית על היתרונות של SEMRush
מערכת סמראש מציעה כמה יתרונות בסיסיים שאותם אפשר לזהות כבר בשימוש ראשוני במערכת. קודם כל, היא מאפשרת לנו לבצע מחקר של המתחרים. התובנות מהמחקר עוזרות לנו לדעת באיזה ביטויי חיפוש גולשים משתמשים כדי להגיע למתחרים שלנו, מאיפה הם מגיעים לאתרים שלהם (מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, ניוזלטר, אאוטבריין וכן הלאה) ואפילו את אחוז הלחיצות על מילות מפתח מסוימות שמובילות לאתר לעומת המתחרים.
חוץ מאשר שימוש בכלי למחקר מתחרים כדי לאסוף נתונים על האתר או מקורות התנועה וכמות המבקרים שיש בו, הוא מציג את המתחרים החזקים ביותר גם לפי נפח התנועה וגם לפי מילות המפתח המשותפות אלינו. אמנם הוא לא מדויק בצורה מושלמת, אבל כן נוח לשימוש ומאוד אינטואיטיבי. חוץ מזה, יש בו דברים שאין במערכות מקבילות אחרות כגון Screaming Frog או SimilarWeb או אפילו ahrefs שנחשבת מתקדמת.
מדריך סמראש למתחילים: הדרכה שלב אחר שלב לשימוש ב-SEMRush 2022 (דקות צפייה: 18:42)
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
3 דברים שאין במערכות אחרות מקבילות ל-SEMRush
האזור האישי של הפרויקטים הוא המקום שבו מוצאים את רוב התכונות המתקדמות של המערכת. זה לא ייחודי לסמראש וקיים בעוד כלים לקידום אתרים באינטרנט וזה ממש לא משנה אם מדובר באתר חנות אינטרנטית או אתר תדמית, בסמראש המערכת פשוט עובדת מעולה בשפה העברית ומאוד נוחה להתמצאות לצורך בדיקת מיקומים ובדיקת אופטימיזציה.
בנוסף, כלים בתשלום של סמראש יכולים להציע פיצ'רים שאין במערכות מקבילות ומתחרות. כמו עם הצפרדע הצורחת ושאר הכלים המיועדים לפעילות השוטפת של חברה לקידום אתרים ברמה גבוהה, גם לסמראש יש כמה תכונות מיוחדות משלה:
- אופציה למעקב אחרי פעילות ברשת חברתית – בסמראש שמים דגש על מעקב אחרי פעילות הסושיאל של האתר. בין היתר, זה מאפשר לחבר למערכת את הנתונים שמגיעים מפלטפורמות פופולאריות כגון טוויטר או פייסבוק ולרכז את כל הפעילות תחת קורת גג אחת.
- המלצות אופטימיזציה – עוד יתרון של סמראש בא לידי ביטוי במתן המלצות אופטימיזציה מבחינת SEO. זה מראה למשל איזה מילות מפתח שווה לנסות לפלח, איזה תגיות חסרות בכל עמוד שרלוונטי לפרויקט ועוד.
- הכנסת פרויקטים – חבילת הפרימיום מאפשרת להכניס ולהגדיר פרויקטים כדי שהמערכת תסרוק כל אתר שמוגדר עבורה ואת כל הנתונים שלו בנוגע למילות המפתח שמובילות את הגולשים אליו. לאחר מכן, ניתן לעקוב אחרי מילות המפתח והביטויים כדי לראות איזה מהם עלו או ירדו מבחינת נפח החיפוש. זה חוסך זמן בעת קידום האתר ומשפר את ביצועים של הקמפיין.
איך עושים תחרות מתחרים ב-SEMRush ומאיפה מתחילים
הכלי הכי נפוץ של הפלטפורמה מאפשר לבצע ניתוח אורגני של המתחרים. בניגוד לכלים הרגילים שעוקבים רק אחרי מילות המפתח שמקלידים אליהם ידנית, האינדקס של סמראש מוצא עבורנו את המתחרים הכי חזקים ואת הביטויים שעליהם אנחנו מתחרים מולם.
קודם מזינים את שם הדומיין ולאחר מכן מגדירים את גוגל ישראל, כדי לקבל רק חיפושים מגרסאות רלוונטיות של מנוע החיפוש. לאחר מכן מסתכלים על טבלת המתחרים ורואים את מספר מילות המפתח המשותפות לאותו מתחרה. בנוסף, הטבלה מראה סינון של מילות המפתח החשובות ביותר – אלו שמובילות אלינו את הכי הרבה גולשים.
בניגוד לכלים כמו שאטרסטוק שגם כן עולים כסף, השימוש במערכת סמראש מחייבת ידע וניסיון. זה תנאי לניצול יכולות המערכת ומה שמבסס את החשיבות של מעורבות חברה לקידום אתרים גם אחרי שהם כבר עולים לאוויר. אפשר עדיין להפעיל מאגרי תמונות כמו shutterstock ואחרים על מנת להזין מדיה לאתר בצורה עצמאית, אבל האסטרטגיה השיווקית חייבת להיות בידיים מקצועיות.
ידע מקצועי מאפשר בשלבים מתקדמים יותר של מחקר המתחרים ללחוץ על הקישורים בעמודה של מילות המפתח ולקבל השוואה בין שני אתרים, או להוסיף עוד אתרים מהרשימה. לאחר מכן, נוכל להפיק תובנות באמצעות המיקומים של כל אתר עבור כל מילת מפתח, נפח החיפוש, רמת התחרות הכללית המוגדרת במונחי KD והחוזק של כל מתחרה רלוונטי.
כמה תעלה לכם מערכת SEMRush?
עלות חודשית של 99 דולר מאפשרת להשתמש בתכונות השונות של המערכת בצורה חופשית (מחיר זה הנו אם התחייבתם לשלם לשנה מראש במסגרת חבילת ה Pro אשר מספיקה ל 5 פרויקטים, מעקב אחר 500 מילות מפתח ועוד). אם רוצים להקים אתר ולייצר הכנסה פסיבית זה יכול להיות מאוד משתלם, בעיקר אם נכנסים מלכתחילה אל תחום צפוף שיש בו המון תחרות. בין היתר, רואים את זה לדוגמא עם מי שמחפשים לייצר הכנסה כזו באמצעות רכישת לידים או מי שמקימים דפי נחיתה כדי למכור מוצרים ושירותים אונליין, בקיצור חבילה זו מתאימה לאנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים ויש להם נכסים דיגיטליים כאלו ואחרים.
העלות של המערכת משתלמת בגלל הכלים שהיא מעמידה לרשות מקדמים ובעלי אתרי אינטרנט. היא עולה כאמור כמה מאות שקלים בחודש, אבל מאפשרת לנתח דומיינים ספציפיים ולהשוות את הנתונים שלהם כדי לאתר הזדמנויות לחיזוק האתר שלנו. חוץ מזה, היא מאפשרת לבצע מחקר לפי נושאים ונותנת אוטומטית רשימת עמודים רלוונטיים ומעודכנים ביחד עם לינק לכל אחד מהם.
המערכת היא בין היחידות שנוגעות גם בהיבט הטכני וגם בהיבט של תוכן האתר. אמנם אי אפשר להשתמש בה כדי לעצב לוגו מיוחד כי אין בה התייחסות לאלמנטים גרפיים, אבל היא כן מאפשרת לשלוח דוחות עם רשימת לידים ואף להציג תבניות תוכן לצורך קידום אתרים. מבחינת PPC, היתרון הכי גדול של האתר ומה שהופך אותו להשקעה משתלמת הוא בדיקת המודעות של המתחרים, המיקום שלהן והקופי. כל אלו הופכים את הכלי הזה למאוד פרקטי והיתרון של עבודה נוחה גם בשפה העברית הוא ללא ספק תכונה שצריך להעריך.
שאלות תשובות לגבי semrush
היתרונות של מערכת semrush הם גדולים, תוכלו לבצע הרבה דברים שבלתי אפשרי לנתח במקומות אחרים, החל מ מיקוד במונחי חיפוש ברמת תחרות נמוכה/גבוה, מחקר מתחרים מעמיק, השלמת ביטויי מפתח וזיהוי משלים שלא בהכרח חשבנו עליהם, זיהוי מתחרים ע"פ הנישה בה אתם נמצאים, אפשרות לפלטור מוצלח וחכם בתהליכי הניתוח של האתר שלכם ושל המתחרים, בחינת הקמפיין של המתחרים ועוד ועוד
ראשית אלו 2 כלים שונים לקידום אתרים וניתוח מתחרים, שנית מדובר בכלי שנותן מענה אחר, אם קראתם את המאמר ועדיין לא הבנתם מה מתאים לכם, אתם מוזמנים ליצור קשר וניתן לכם ייעוץ מאחד מהמומחים לקידום אתרים שלנו בחינם.