סייטלינקס (Sitelinks) – הקלדת חיפוש בגוגל וקיבלת תשובה עם קישור לאתר?
כל הקישורים שמופיעים מתחת הם לא פחות חשובים, כי סביר להניח שהגולשים יעדיפו להקליק ישירות עליהם מאשר לעבור דרך דף הבית והמבנה ההיררכי הרגיל. במאמר הבא נסביר מה היתרונות של שימוש בסייטלינקס האלה, איך קובעים איזה קישורים יופיעו בתוצאות הקידום האורגני לעומת הממומן וכמובן כיצד מגדילים את שיעור ההקלקה
מה זה סייטלינקס?
המושג סייטלינקס (Sitelinks) עלול להלחיץ ולבלבל, אבל האמת שהוא די פשוט: קישורים לאתר שמופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים עכשיו לעצור הכל, לפתוח לשונית חדשה ולהקליד מילת חיפוש (נסו משהו מוכר, כמו לדוגמא "אמזון"). עכשיו תסתכלו על התוצאות: רואים בראש הרשימה את הקישור לדף הבית של אמזון? מעולה. תורידו את המבט כמה מילימטרים למטה ותוכלו לזהות את הסייטלינקס.
דוגמא Sitelinks לאתר אמזון
מבחינת האלגוריתם, אותם סייטלינקס (בעברית "קישורי אתר") הם קישורים לעמודים הפנימיים שנסרקו. הייחודיות באה לידי ביטוי בכך שהקישורים מופיעים בצורה יחסית בולטת כבר בתוצאות החיפוש. אם מחפשים את שם האתר, מקבלים אוטומטית את הסייטלינקס. באופן דומה, סייטלינקס עשויים להופיע גם אם אנחנו מחפשים שם של בית עסק, חברה, ארגון ציבורי, יוזמה ממשלתית, אדם פרטי וכן הלאה.
דוגמא נוספת Sitelinks של אתר שטראוס
מספר יתרונות ב-sitelinks
מבחינת גוגל, היתרון של סייטלינקס (Sitelinks) הוא שירות טוב יותר לגולש: במקום שהגולש יצטרך להגיע לדף הראשי, לנווט בין העמודים ולחפש את המידע הרלוונטי, הוא לוחץ ישירות על העמוד שמתאים לו. כאשר הגולשים מרוצים, גוגל מרוצה.
חשוב לציין שגוגל הוא לא היחיד שמציג את אותם סייטלינקס (Sitelinks) מפורסמים. אמנם גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי בעולם, אבל הכלי הזה קיים גם אצל המתחרים – כמו למשל מנוע החיפוש בינג של מייקרוסופט. מכאן השאלה מה בעצם היתרונות של הקישורים האלה מבחינת גוגל, או מה אנחנו בתור בעלי אתרי אינטרנט יכולים לעשות כדי ליהנות מהם.
אז קודם כל, צריך להבחין בין הקישורים שמופיעים בתוצאות האורגניות של גוגל לבין הקישורים שמופיעים במהלך קידום ממומן. כאשר מתייעצים עם חברות בניית אתרים לגבי ההבדלים בין הקמפיין, אפשר לבקש לראות דוגמאות להבדלים האלה. למעשה, זה אחד השיקולים המרכזיים שמביאים בחשבון כבר בשלבים המוקדמים של אפיון או בניית אתרים לעסקים ובעלי מקצוע.
מטבע הדברים, קל יותר להשפיע על הקישורים שמופיעים בתוצאות הממומנות מאשר על אלו שמופיעים בתוצאות האורגניות. בהקשר הזה גם אין הבדל בין הפלטפורמה שבה משתמשים כדי לפתח ולבנות את האתר. לא משנה אם בוחרים בניית אתרים בוורדפרס או במערכת פתוחה לגמרי, האלגוריתם של גוגל נותן את הטון. עם זאת, תהליך נכון של קידום אתרים בהחלט עשוי להביא לנו את התוצאות שאנחנו רוצים לראות.
קישורי sitelink בקמפיין ממומן
החלק המעניין של שיפור יחסי המרה מתחיל כאשר מחליטים על קמפיין ממומן בגוגל. רובנו מסתכלים למשל על נתונים אובייקטיביים כגון CTR או אחוזי נטישה, אבל לא פחות חשוב להפעיל כלים אובייקטיביים כגון SEMRush או SimilarWeb על מנת לראות איך אנחנו לעומת המתחרים ובמה עלינו להתמקד כדי לייצר יתרון.
במודעות הממומנות אנחנו יכולים לשלוט בקישורים בצורה אבסולוטית: ברוב סוגי המודעות יש תוסף סייטלינקס ייעודי והוא מאפשר להוסיף קישורים פנימיים בקלות, לפי מה שקיים בדף הנחיתה או באתר. אז אמנם יש מעט הבדל בנראות, כי תהיה על הקישורים חותמת של מודעה בחלק העליון (Ad), אבל נתוני גוגל אנליטיקס מראים שעבור רוב הגולשים זה שקוף לגמרי.
איך נבחר איזה קישורים לשלב בתוך הקמפיין הממומן? כאן נכנסים לתמונה שיעורי בית. ראשית, נבין את המצב בתחום ונסתכל על המתחרים. שנית, נדמה את הפעילות של האלגוריתם באמצעות כלים חיצוניים כמו Screaming Frog ונשלוף מידע חיוני לצרכי SEO. במידע הזה נשתמש לא רק בשביל לשכלל ולמקד את הקמפיין הממומן, אלא גם להשיג תוצאות טובות יותר במישור האורגני.
sitelink בתוצאות אורגניות בגוגל
אין ספק שיותר קשר להשפיע על התוצאות האורגניות מבחינת סייטלינקס, מאשר על הקידום הממומן. מצד שני, זה לא אומר שזה בלתי אפשרי.
מתוך נתונים שקיימים כיום לגבי אופן הפעולה של האלגוריתם, עולה למשל שיש פרמטרים שונים שבהם הוא משתמש על מנת לדרג את האתר שלנו לעומת המתחרים. אז כולנו מבינים לדוגמא שכדאי להשקיע בתחום של שיפור מהירות אתר כדי שהגולשים יהיו מרוצים ועל מנת שזמני הטעינה יתקצרו. עם זאת, לא רבים לוקחים בחשבון שגוגל מציג את הסייטלינקס לפי חשיבות העמוד בהיררכיית האתר, התנועה בכל עמוד והתועלת של העמוד למשתמשים.
האם אוכל לשפר את התוצאות שיוצגו בסייטלינקס של האתר?
התשובה הקצרה היא בהחלט כן. זה כמובן לא בא על חשבון בחירה נכונה של מאגרי תמונות או תוכן איכותי שעבר בדיקה של copyscape ואנחנו יודעים בוודאות שהוא מקורי, אלא מתרחש במקביל. בנוסף, אין עדיין תוספים בוורדפרס שיעשו את זה עבורנו אוטומטית ולכן חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע.
אפשר לשפר את התוצאות שיוצגו בסייטלינקס על ידי הענקת בולטות לעמוד מסוים. ככל שנבליט אותו בהיררכיית האתר, כך גוגל מייחס לו חשיבות רבה יותר. טכנית, זה אומר למשל שכדאי לחבר את העמוד הרצוי לתפריט הראשי ולא לגרום לגולשים ללחוץ על שני קליקים או יותר על מנת להגיע אליו.
עוד דרך לשפר את התוצאות שיוצגו היא לבדוק כמה קישורים מפנים אליו – גם מעמודים פנימיים וגם מעמודים חיצוניים. ככל שיש אליו יותר קישורים, כך עולה הסיכוי שהוא יופיע ברשימה של Sitelinks. בשביל לבדוק מי מקשר לכל עמוד והיכן בכלל העמוד נמצא, הומצאו עבורנו כלים אובייקטיביים כגון ahrefs ונבצע מעקב אחרי המתחרים והתנועות הנרשמות באתר שלהם.
היתרונות העיקריים ב-sitelinks בתוצאות האורגניות
מבחינתנו כבעלי אתרים עם סייטלינקס טובים, היתרונות הם מסחריים: זה משדר סמכות ומעניק לנו יתרון מול המתחרים, זה מגדיל את שיעור ההקלקה וזה עוזר למקד את הגולש גם אם הוא עשה שימוש בביטוי רחב, כללי וגנרי.
העניין הוא שאנחנו צריכים להסתכל על האתר כמכלול: לא מספיק להשקיע בתהליך של עיצוב דף נחיתה או לבחור היטב לוגו לעסק כל עוד התוצאות בגוגל לא משרתות את האינטרס שלנו. אז אם נבין איך גוגל מסתכל על האתר ובעיקר כיצד הוא מחליט איזה קישורים להבליט ואיזה לו, יהיה לנו קל יותר להשיג תוצאות אורגניות מעולות.
שטח נדל"ן גדול יותר אשר מגדיל את שיעור ההקלקה
אחד הטיפים הפרקטיים שמאוד מועילים לשיפור הביצועים של קמפיין ממומן בגוגל קשור לאופן שבו האתר תופס "שטח נדל"ן". בהקשר של מנוע החיפוש הכי פופולארי בעולם, מדובר על השטח שאותו הגולש רואה לפני שהוא גולל מטה. אם רוצים לגרום לכך שהגולש יעדיף את המודעה שלנו לפני מודעות אחרות, אנחנו צריכים לדחוק את המתחרים אל מעבר לטווח הגלילה הזה.
בטווח הקצר, זה משפר את הסיכוי שהגולש יקליק על אחד הקישורים לאתר שלנו. בטווח הארוך, זה מעלה את מספר הכניסות ומונע גלישה למתחרים. לכן שטח נדל"ן גדול יותר שאותו אנחנו תופסים עם סייטלינקס לא רק תורם לנו ישירות, אלא גם מייצר עבורנו ערך מוסף בקמפיין הממומן.
שאלות תשובות לגבי Sitelinks
אם מדובר בניהול של קמפיין ממומן בגוגל ישנה היכולת לקבוע את קישורי האתר שלך שיוצגו לגולשים, אך לצערנו לא ניתן לשלוח ב Sitelinks בתוצאות האורגניות, במאמר תוכלו לקבל טיפים כיצד כן ניתן לבקש מגוגל או לפחות לנסות לומר לו מה העדיפות שלך כהמלצה ולא מעבר.
מדובר בקישורי אתר וביטויי ליבה של ה DNA של העסק שלך המוצגים בתוצאה כאשר כותבים את שם העסק שלך בגוגל (ראו דוגמאות במאמר), רוצים ללמוד דברים נוספים בעולם ה SEO? כנסו לקרוא את מילון המונחים שלנו באתר