Waze (וייז) זו אפליקציית ניווט מבוסס GPS, שיתופית וחינמית לטלפונים סלולאריים שפותחה על-ידי החברה הישראלית Waze Mobile
וב-2013 נמכרה לגוגל בעבור כמעט מיליארד (!) דולרים אמריקאיים.
כיום מדובר באפליקציית הניווט המובילה על פני כדור הארץ ובה חברים יותר מ-50 מיליון נהגים.
מדובר בתוכנה שיתופית המתעדכנת בשוטף על-ידי קהילה נאמנה של משתמשים.
כל משתמש יכול להעביר מידע, המועבר ליתר המשתמשים בתוכנה לטובת עדכון כבישים ודרכים,
מקומות, רחובות ומספרי בתים כמו גם לטובת התרעה על ניידות משטרה ועומסי תנועה בדרך,
כמו גם בתי עסק ומכשולים או מחסומים על הכביש. בנוסף, מכל משתמש נשלח אנונימית מידע הכולל מיקום ומהירות,
מה שמשמש לשיפור הניווט של האפליקציה ומעניק יכולת זיהוי של גודשי תנועה.
סקר מהתקופה האחרונה בדק מהי האפליקציה שהישראלים תלויים בה מאוד וגילה שאפליקציית הניווט Waze תופסת את המקום השני המכובד (אחרי וואטסאפ במקום הראשון).
מלבד סיוע בניווט אל היעד וחישוב מסלול מחדש, מסייעת האפליקציה האהובה גם להגיע לבתי עסק מסוימים הסמוכים אליהם גיאוגראפית
למשל, האפשרות לחפש מסעדות טבעוניות הסמוכות למיקומו של הרכב. מלבד כל אלו, גם הפרסום בוייז משמש כלי שיווק דיגיטלי הצובר תאוצה, כאשר לקוחות עסקיים רבים מנצלים ונהנים מיתרונות האפליקציה.
אחת הדרכים היעילות ביותר שבעלי עסקים רבים נעזרים באפליקציה וייז לחשיפת מיקומם הקרוב למשתמש באפליקציה, למשל אם אתם מסתובבים במרכז גבעתיים, יתחילו להופיע לכם בתי עסקים המפרסמים את עצמם בוייז וכך אתם תוכלו לגשת אליהם בקלות גם אם לא תכננתם זאת תחילה האפשרות פשוט נפתחה בפניכם.
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
חברת Waze, אפליקציית הניווט הפופולרית, הציגה לאחרונה מספר עדכונים ושינויים משמעותיים:
|
פרסום בוייז מקל על לקוחות למצוא את העסק בקלות ולהגיע אליו בקלות.
מדובר בחשיפה משמעותית, בעיקר כאשר העסק סמוך לכבישים מרכזיים או מקטעי כביש עם עומס תנועה – כאשר הפרסומת בוויז קופצת עבור כל נהג המשתמש באפליקציה,
נוסף על סמל העסק וכיתוב קצר המתאר את העסק כהלכה.
בימינו יש בווייז כשני מיליון משתמשים ישראלים המשתמשים בה באופן יומיומי, כך שבחשבון פשוט אתם יכולים לנחש לכמה אנשים חדשים אתם יכולים להופיע על המסך וכך להגדיל את החשיפה של העסק שלכם. הרבה ישראלים שנמצאים באזור ורואים פרסומת המדברת אליהם על שירות או מוצר שהם צריכים ישנו את מסלולם ובלחיצה מהירה במסך האפליקציה תכוון אותם ליעד חדש, אל החנות שלכם.
ישנן שיטות פרסום שונות בוויז, כאשר בחלק מהן ניתן לקבוע מהו חלק המסך בו תופענה הפרסומות עלו העסק. בנוסף, ניתן לקבוע את טווחי המרחק בהם יפורסם העסק (למשל, לקבוע שהפרסום יופיע בטלפונים של נהגים הנמצאים במרחק של עד 5 קילומטרים מהעסק.
פלטפורמת השיווק הדיגיטלי בוייז הושקה עוד בשנת 2012 – ומאז ועד היום היא משתפרת וממשיכה להשתפר תמידית. כך שאם אתם רוצים לחשוף את העסק שלכם ליותר עיניים, ליותר לקוחות פוטנציאליים חבל שתפספסו את הרגע והשקיעו עוד רגע קטן כדי ללמוד על יתרונות האפליקציה ועל האפשרויות הנרחבות והרבות שהיא יכולה לתרום לעסק שלכם.
שווה לקרוא עוד וללמוד על היתרונות הטמונים בפרסום דרך ווייז. אם יש לכם שאלות נוספות אנחנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר או להשאיר פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
האם ניתן לפרסם בוויז 2025 כמו פעם?
כך השתנתה זירת הפרסום באפליקציית הניווט הפופולרית.
עד לשנת 2023, אפליקציית Waze הציעה לעסקים מגוון רחב של אפשרויות פרסום ישירות דרך מערכת ה-Waze Ads – החל מסיכות ממותגות (Branded Pins), דרך קידום בחיפוש ועד מודעות "עצור וצפה" (Zero-Speed Takeover). הפלטפורמה הזו הייתה אהובה במיוחד על בעלי עסקים מקומיים, בזכות היכולת למקד את הקהל לפי מיקום גיאוגרפי מדויק ולמשוך נהגים בסמוך לעסק הפיזי. אך החל מ-1 בספטמבר 2023, המצב השתנה באופן דרמטי – Waze הודיעה על סיום מכירת שטחי פרסום ישירים, במסגרת מהלך אסטרטגי של איחוד תשתיות עם Google Ads, החברה האם.
המשמעות בפועל היא שמערכת הפרסום הישנה של Waze אינה זמינה עוד, ומפרסמים אינם יכולים לנהל קמפיינים ישירים באפליקציה כפי שהיה נהוג בעבר. במקום זאת, גוגל ממליצה להשתמש בקמפיינים מסוג Performance Max (PMax), המתמקדים במכירות בחנויות פיזיות. מדובר בקמפיינים חכמים המשלבים מודעות במגוון פלטפורמות של גוגל, לרבות חיפוש, רשת המדיה, גוגל מפות , יוטיוב, Gmail – וביניהן גם Waze עצמה, אך לא כערוץ עצמאי אלא כחלק ממערך הפרסום הרחב של גוגל. בכך, הפרסום באפליקציה הפך לפחות נגיש למפרסמים קטנים המחפשים נוכחות מקומית ישירה בלבד.
ומה צופן העתיד? לפי מקורות רשמיים של Waze וגוגל, החברה עובדת על מוצר פרסום חדש שיאפשר פרסום ישיר דרך Google Ads עם אינטגרציה מלאה ל-Waze – אך המוצר טרם הושק והפרטים המלאים עדיין לא פורסמו. במקביל, נרשמת ירידה בהזדמנויות המיידיות לעסקים קטנים ובינוניים שהשתמשו ב-Waze ככלי מרכזי למשיכת לקוחות מקומיים. עם זאת, מומחים מעריכים כי השילוב של יכולות הבינה המלאכותית של Google עם נתוני התנועה בזמן אמת של Waze עשוי להוליד כלי פרסום חזק ואפקטיבי בהרבה בעתיד הקרוב – אולי כבר במהלך 2025.
סוגי עסקים יכולים ליהנות מפרסום ב-Waze
שירותים לרכב – הזדמנות לעצור בדרך
- תחנות דלק
- מוסכים, פנצ'ריות
- רחיצת רכב
- מתקני טעינה לרכב חשמלי
אלה שירותים שהנהגים מחפשים "על הדרך", ואם המודעה תופיע בזמן הנכון – הסיכוי לעצירה והמרה גבוה מאוד.
מסעדות, בתי קפה, קיוסקים – ספונטניות מנצחת
- עסקים שמבוססים על תנועה מקומית
- רשתות פסט-פוד
- מאפיות ומזון מוכן
- דוכני שתייה, גלידות, שייקים
- חניונים
כשהנהג תקוע בפקק, או מתקרב לשעת צהריים – מודעה נכונה עם מיקום קרוב יכולה להיות טריגר מיידי לעצירה.
חנויות ושירותים מקומיים
- סופרמרקטים
- חנויות נוחות
- מכוני יופי / מספרות
- שירותי שליחויות מהירים
- שירותי חירום: וטרינר, אינסטלטור, חשמלאי
עסקים עם לוקיישן פיזי שמרוויחים מחשיפה מיידית של נהגים באזור – ככל שהשירות נצרך יותר באופן מיידי (ולא מתוכנן מראש), כך התועלת בפרסום גבוהה יותר.
מתי פחות מתאים לעשות פרסום ב-Waze?
פרסום ב-Waze פחות יעיל לעסקים שאין להם סניף פיזי או קבלת קהל (כמו חנויות אונליין בלבד), או שירותים שאינם תלויי מיקום. כמו כן, קמפיינים שמטרתם לבנות מודעות מותג בטווח הארוך ולא להניע לפעולה מיידית – פחות יניבו תוצאות אפקטיביות באפליקציה
בשלב זה לא ניתן לפרסם ישירות באפליקציית Waze כפי שהיה בעבר, אך חשוב להישאר מעודכנים – אם אתם מעוניינים לפרסם את העסק שלכם ולנצל חשיפה חכמה לנהגים וללקוחות פוטנציאליים, נשמח ללוות אתכם ולעדכן כאשר ייפתחו אפשרויות חדשות. צרו איתנו קשר ונבנה עבורכם פתרון מדויק.