דפי נחיתה תכנון וביצוע – כמה חזרות, תכנון וסובלנות היו צריכים ב NASA על מנת שנגיע לרגע הזה שניל ארמסטרונג יגשים את החלום של כולנו ויאמר "זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות" בעת הצעדים הראשונים של האדם על הירח.
דף נחיתה אמור לעורר השראה, לתת לאדם (כמו לארמסטרונג) את התחושה שהגיע למקום הנכון, ויש רק דרך אחת לעשות את זה!
אז אלו שאלות אתם צריכים לשאול בעת תכנון דפי נחיתה שלכם?
על מנת לאפיין את הבניה יש לבחון מספר פרמטרים ולתכנן אותם כהלכה:
- האם בונים דף נחיתה לצורך קמפיין כלשהו?
- מאיפה מגיעים הגולשים גוגל/פייסבוק/אינסטגרם או רשת חברתית אחרת כגון לינקדאין?
- האם נבחר לשלב בדף, טופס צור קשר להתקשרות?
- דף הנחיתה צריך לייצר את אפקט ה wow או שמטרתו אינפורמטיבית בלבד?
- האם יהיה הצורך בקוד רימרקטינג? קוד המרה?
שימוש בשפה גרפית אחידה
ישנם הרבה אופציות לבניית דף נחיתה ואפשרויות נוספות כגון בניית מיני CRM לצורך אגירת מסד הנתונים לצורכי ניהול הלידים בצורה נוחה אל מול אנשי המכירות.
בכדי לבנות את עמוד הנחיתה שלנו נצטרך קודם כל לבצע אפיון מתאים ורק לאחר מכן ניגש לפעולה, למעשה בונים מבנה המותאם לצורכי העמוד שאפיינתם ורק לאחר מכן מקודדים את עמוד הנחיתה.
כמובן שיש לקחת בחשבון את העיצוב והנראות של הבאנרים הפרסומיים זאת על מנת שיהיו באותה השפה הגרפית.
למעשה החברה שתבנה עבורכם את דף הנחיתה צריכה להיות מעורבת בתהליך במידה ויש מעצב גרפי או חברת פרסום שמעצבת את הבאנרים שיהיו לכם בהמשך הדרך.
התאמה בין הבאנרים לדפי נחיתה
האם אתם מתכננים לעצב באנר מקצועי שיוביל ישירות לדף הנחיתה?
אם כך חשוב שתהיה התאמה כלשהי, אם מדובר ב"דובוני אכפת לי" שנמכרים ב 50% הנחה והבאנר מניע לפעולה למבצע הזה, אז דף הנחיתה שאנו נבנה לכם חייב לתת מידע על "דובוני אכפת לי".
כל המקורות/באנרים/פוסטים וכד יובילו בסופו של דבר לעמוד נחיתה שמדבר על "דובוני אכפת לי".
עמוד היעד צריך להמיר, המרה שווה ערך לפעולה כלשהי שהגולש ביצע, פעולה כגון מילוי פרטים, קניה, שיחת טלפון.
חברתנו בונה אתרים בפלטפורמת וורדפרס וגם בניית עמודי נחיתה מתבצעים בפלטפורמה זו, זהו יתרון גדול מכיוון שמדובר בפלטפורמה קוד פתוח נוחה לתפעול בצורה קלה ומהירה.
מספר דוגמאות באנרים
רוצים לראות דוגמאות נוספות של באנרים? לחצו ע"ג הכפתור למטה!
בעת הבניה עומדות לפנינו מספר מטרות
1. רכישה – שהגולש ירכוש את המוצר/שירות במידה ויש אפשרות קניה
2. התקשרות – שהגולש יתקשר לעניין השירות/מוצר
3. מילוי פרטים – שהגולש ימלא פרטים לבקשת קבלת פרטים נוספים
4. מעקב – שהגולש יעזוב את דף הנחיתה מסיבה כלשהי שנוכל לעקוב אחריו ונטמיע לו קוד רימרקטינג אשר ייתן לנו את היכולת לפרסם לו שירותים/מוצרים רלוונטים ברשתות החברתיות
המטרה הסופית היא שאחד מהמטרות המצוינות מעלה יתרחשו, על מנת שזה אכן יקרה אנו נקפיד על הכללים הנכונים לבניה ועיצוב עמוד נחיתה מקצועי עם הבנה שיחס המרה גבוה זו לא מילה גסה 🙂
כיצד צריך להניע לפעולה
ראשית נעצב עמוד נחיתה עם חשיבה למובייל, נעצב אותו כך במטרה שיהיה בנוי בצורת משפך, מוביל ליצירת קשר כלשהו או מכירה.
העיצוב יהיה מותאם לבאנרים הפרסומיים שתפרסמו, מניע לפעולה על בסיס הבאנרים והקריאייטיב של המבצע במידה וקיים מבצע, חשוב יותר מהכל שעמוד הנחיתה יהיה באותה השפה הגרפית, כך שמי שיגיע מהבאנר/האתר ונחשף למוצר/ברנט יגיע לעמוד נחיתה מזוהה עם הברנד הקיים ולא למשהו אחר.
חשוב שהכותבת תהיה ברורה לצורך העברת המסר הראשוני ורק לאחר מכן "הפרטים הקטנים" את הטופס נעצב בצורה שונה ומובלטת, כנ"ל לגבי מספר טלפון להתקשרות.
מספר מצומצם של דוגמאות לדפי נחיתה ועוד
לצפיה בפרויקט ספציפי יש ללחוץ ע"ג התמונה
זמינות עמוד הנחיתה צריכה להיות לכל אחד
עיצוב של עמוד הנחיתה מוכרח להיות מותאם למובייל, לכל סוגי המסכים באשר הם, החל מטאבלטים, מחשבים ניידים ומחשבי PC ועד Ipad/Iphone אם לא ב 100% אז לפחות לשאוף לשם.
לרוב עמוד נחיתה (לא דף מכירה) אמור להיות בגודל אחיד ומותאם ללא גלילה של העכבר.
כתיבת תוכן – למה עליכם להתייחס בכתיבה לדף נחיתה
כן על מנת ליצור דף נחיתה מקצועי עליכם לכתוב בצורה נכונה, מיותר לציין ללא שגיאות כתיב, כי הגולש חכם, הגולש קורא את התוכן ולא נכנע למניפולציות עיצוב בעיקר במידה והוא מעוניין השירותים/מוצרים שאתם נותנים.
- קהל יעד: הבינו את הנתונים הדמוגרפיים, ההעדפות ונקודות הכאב של קהל היעד שלכם. זה יאפשר לכם ליצור תוכן שמהדהד איתם ונותן מענה לצרכיהם.
- הצעת ערך: הגדירו ותנסחו בצורה ברורה את היתרונות והיתרונות הייחודיים של המוצר או השירות שלכם. זה יעזור לכם להעביר את הערך שאתם מציעים ללקוחות הפוטנציאליים.
- ניתוח מתחרים: למדו את דפי הנחיתה של המתחרים שלכם כדי לזהות את החוזקות, החולשות ונקודות המכירה הייחודיות שלהם. זה יעזור לגם לבדל את ההצעה שלכם ולמצב את המותג שלכם במקום אחר וביעילות.
- שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים: הכירו את העקרונות וההנחיות של אופטימיזציה למנועי חיפוש כדי להבטיח שהתוכן שלכם ניתן לגילוי, רלוונטי ומותאם למנועי חיפוש ולגולשים ברגע שהם נוחתים אצלכם.
- טכניקות קופירייטינג: למדו טכניקות קופירייטינג יעילות ותרגילים מניפולטיביים (בקטע טוב), כגון כתיבת כותרות משכנעות, שימוש בקריאה לפעולה חזקה ושימוש בסיפורים כדי למשוך את הקהל שלכם.
- אסטרטגיות אופטימיזציה של שיעור המרות (CRO): הבינו את שיטות העבודה המומלצות של CRO, כגון בדיקות A/B, התאמה אישית ואופטימיזציה של חווית משתמש כדי ליצור דף נחיתה שמניע המרות.
מינוף ניתוח מדעי בעיצוב דפי נחיתה
ניתוח מדעי תפס את מרכז הבמה בעולם השיווק הדיגיטלי. ניתוח מדעי מתייחס לשיטה הקפדנית של חקר עולם הטבע, הכוללת לרוב איסוף נתונים באמצעות תצפית וניסויים. בהקשר של שיווק מקוון, הדבר מתורגם לאיסוף ופרשנות שיטתית של נתונים על התנהגויות, העדפות ואינטראקציות של משתמשי אינטרנט עם הסביבה האינטרנטית.
מחקרים אחרונים מראים ש-48% מהמשווקים בונים דף נחיתה חדש לכל קמפיין שיווקי. למה? כי דף נחיתה מתוכנן ומבוצע היטב הוא כלי רב עוצמה שיכול לשפר משמעותית את אחוזי ההמרה (וגם ביחס לאתר אינטרנט שיהיה מעוצב ומדויק ככל שיהיה ההמרה של דף הנחיתה גדולה יותר). למעשה, מחקר מגלה שאופטימיזציה אסטרטגית של דפי נחיתה יכולה להגדיל את ההמרות ב-300% מאתר באינטרנט.
ערכת הצבעים, האלמנטים הגרפיים והעיצוב הכולל של דף נחיתה הם גורמים קריטיים לאופן שבו המבקר מתקשר עם הדף. הם משפיעים אם מבקר מחליט להשאיר את הפרטים שלו, לבצע רכישה או לעבור לגוגל בחזרה ולעולם לא לחזור לדף הזה. לכן, אימוץ גישה מדעית מונעת נתונים לבניית דפי נחיתה יכולה להיות "משנה משחק" עבור חנות אינטרנט או אתר תדמית.
הדברים שגורמים בהכרח לדף הנחיתה שלכם להמיר טוב יותר
בואו נעמיק בגורמים המרכזיים, הנגזרים מניתוח מדעי, שיכולים לגרום לגולש באינטרנט למלא את פרטיו בדף הנחיתה המקצועי שלכם.
-
- מהירות טעינת עמוד – דפים בטעינה איטית הם הנמסיס של עסקים מקוונים. לפי מחקר, עיכוב של שנייה אחת בזמן טעינת העמוד יכול להוביל להפחתה של 7% בהמרות. ודא שדף הנחיתה שלכם נטען במהירות כדי לשמור על תשומת הלב של המבקרים שלכם.
- כותרות ברורות ותמציתיות – הכותרת היא לעתים קרובות המרכיב הראשון שמושך את תשומת ליבו של המבקר. זה צריך להיות משכנע, ברור ותמציתי. כותרת שמתקשרת ביעילות את הצעת הערך יכולה לפתות את המבקר להישאר ולחקור עוד.
- מדדי אמון – מדדי אמון כמו המלצות, ביקורות של לקוחות ואישורים בתעשייה יכולים לעזור לבנות אמינות. הם גורמים לחנות באינטרנט או לאתר שלכם להיראות מהימנים יותר, ומעודדים מבקרים לשתף את הפרטים שלהם.
- תמונות באיכות גבוהה – לעיצוב אתר תדמית יש השפעה משמעותית על מעורבות המשתמשים. תמונות איכותיות ורלוונטיות יכולות לשפר את המשיכה האסתטית של דף הנחיתה שלכם ולספק הקשר ויזואלי להצעה שלכם, מה שהופך אותה למושכת יותר.
- קריאה חזקה לפעולה (CTA) – ה-CTA הוא מרכיב קריטי המנחה את המבקר לעבר הפעולה הרצויה. בין אם מדובר בהרשמה לניוזלטר או בביצוע רכישה, ה-CTA צריך להיות חזק, ברור ומשכנע.
- אופטימיזציה לנייד – כשיותר ממחצית מכל תעבורת האינטרנט מגיעה ממכשירים ניידים, דף הנחיתה שלכם חייב להיות ידידותי לנייד. דף נחיתה מותאם לנייד משפר את חווית המשתמש ובכך מגדיל את סיכויי ההמרות.
- פסיכולוגיית צבע – פסיכולוגיית הצבע ממלאת תפקיד מכריע בקבלת החלטות. ערכת הצבעים הנכונה יכולה לעורר רגשות ותגובות המשפיעות על החלטת המבקר למלא את פרטיו או לבצע רכישה.
- עיצוב מינימליסטי – עיצוב נקי ולא עמוס מסייע להבנה וקבלת החלטות. עיצוב דף נחיתה מינימליסטי עם שטח לבן בשפע ופריסה הגיונית יכול לשפר את חווית המשתמש ולהגביר את ההמרות.
- התאמה אישית – התאמה אישית של תוכן דף הנחיתה על סמך הדמוגרפיה, ההתנהגות או מקור התנועה של המבקר יכולה לשפר משמעותית את המעורבות ואת שיעורי ההמרה.
- בדיקת A/B – בדיקת A/B מאפשרת לכם לבדוק גרסאות שונות של דף הנחיתה שלכם כדי לזהות איזו מהן מניבה ביצועים טובים יותר. על ידי בדיקה מתמדת ואופטימיזציה של דף הנחיתה, תוכלו לשפר את האפקטיביות שלו לאורך זמן.
מסקנה: כוחו של ניתוח מדעי באופטימיזציה של דפי נחיתה
בעולם הדיגיטלי של היום, יצירת דף נחיתה יעיל היא יותר מדע מאשר אמנות. דף נחיתה מקצועי מוצלח הוא תוצר של בדיקות קפדניות, ניתוח נתונים ויישום אסטרטגי של עקרונות עיצוב. על ידי התחשבות בעשרות גורמים, אתם יכולים למנף ניתוח מדעי כדי להגביר את ההמרות ולהשיג את יעדי השיווק שלכם.
זכרו, ההצלחה של החנות האינטרנט או האתר שלכם לא מסתפקת במשיכת מבקרים. מדובר בלכידת העניין של קהל היעד שלכם, עליכם לזכות באמונם, ובסופו של דבר, "לאלץ" אותם לפעול. בין אם אתם עובדים עם חברה לקידום אתרים או מנהל את השיווק הדיגיטלי שלכם בארגון, גישה זו לבניית דפי נחיתה חיונית להצלחה של דף הנחיתה או דף המכירה שלכם .
כהערה אחרונה, לעולם אל תפסיקו לבדוק ולבצע אופטימיזציה. העיצוב והפיתוח בעולמות שלנו מתפתח ללא הרף, וכך גם דפי הנחיתה שלכם צריכים לעשות. הישארו מעודכנים, הישארו גמישים במחשבה ואמצו טרנדים ובנות אסטרטגייה שיווקית דינמית נכונה לעסק שלכם.