ahrefs – היכרות עם כלים שונים היא חלק בלתי נפרד מעבודתו של מקדם אתרים מקצועי.
אז בין אם אתם עוסקים בתחום ובין אם רק יש לכם אתר אינטרנט אבל חשוב לכם להישאר מעודכנים, חשוב שתקראו את המאמר הבא ותכירו את הכלי של חברת ahrefs. קידום הוא תהליך ארוך שיכול להתבצע עבור אתרי אינטרנט בכמה דרכים שונות. הדרך המרכזית היא קידום של האתר במנועי חיפוש, כאשר בפועל מדובר על גוגל: מנוע החיפוש הכי פופולארי בעולם ומה שלדעת רבים הוא שער הכניסה המרכזי לאינטרנט.
לשם השוואה, פלטפורמות אחרות שבהן אפשר לקדם סוגים שונים של אתרי אינטרנט כוללות רשתות חברתיות, באנרים באתרי תוכן, שיתופי פעולה מסחריים ועוד. היתרון של קידום במנוע החיפוש של גוגל בא לידי ביטוי בחשיפה לכמות גבוהה מאוד של גולשים מכל רחבי העולם. יתרה על כך, בעלי אתרי אינטרנט יכולים לבחור האם לבצע את הקידום בצורה אורגנית או באופן ממומן.
ההבדל הוא שהקידום הממומן מאפשר להופיע בתוצאות העליונות והמובלטות של גוגל תמורת תשלום סכום שנקבע במכרז לפי התחרות על כל ביטוי, אבל הוא מחייב השקעה כספית גבוהה יחסית. לעומת זאת, הקידום האורגני מתבצע על ידי אופטימיזציה של האתר והתאמה שלו גם לדרישות האלגוריתם מצד אחד וגם לדרישות הגולשים מצד שני.
אמנם לוקח כ 4-12 חודשים לראות תוצאות אורגניות, אבל היתרון הוא שעל הדרך משפרים את חווית הגלישה, מייצרים יתרון מול המתחרים ומשיגים תוצאות לטווח ארוך בהשקעה כספית נמוכה.
מה זה Ahrefs?
Ahrefs היא חברת תוכנה שמתמחה בתהליכי SEO ומעמידה שלל כלים אפקטיביים עבור מקדמי אתרים. הכלים של החברה נחשבים כיום לחלק בלתי נפרד מהתהליך של קידום אורגני ומשתמשים בהם גם באתרים קטנים וגם באתרים גדולים. מלבד שירותים בתשלום, החברה גם מציעה לחברות קידום אתרים כלים חינמיים ואפקטיביים שמשפרים את התוצאות מהר וביעילות.
הכלי של Ahrefs הושק לראשונה ב-2010 והוא מזוהה בעיקר עם המושג DR, או בעברית דומיין רייטינג (domain rating): דירוג המאפשר לתת לכל אתר ציון לפי כמות ואיכות האתרים שמקשרים אליו. אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שכמות ואיכות הקישורים החיצוניים הללו היא פקטור מכריע בשאלה כמה מהר חברת קידום אתרים תצליח להשיג את המטרות שלה גם בצורה אורגנית לחלוטין, מבינים את החשיבות של ציון DR בפרט ואת המשמעות של Ahrefs בעולם הקידום בכלל.
ציון DR הוא לא הכלי היחיד שמעמידה Ahrefs לרשות חברות הקידום ובעלי אתרי אינטרנט.
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
הנה למשל עוד כמה כלים שקיימים באתר Ahrefs ועליהם אולי שווה לשלם:
- בדיקת פרופיל קישורים מבחינת טראפיק אורגני
- הצעות למילות מפתח שרלוונטיות לתחום שבו האתר עוסק
- מעקב מיקומים בזמן אמת בהשוואה לאתרים אחרים
- בדיקת אתר מקיפה מבחינת זמני טעינה, רמת אבטחה, חווית גלישה ועוד
- הצעות לנושאי כתיבת תוכן שבעזרתם אפשר להעשיר את האתר
- השוואת דומיינים שונים מתוך או מחוץ לתחום המבוקש
- אפשרות להוריד תוסף לדפדפן או תוסף לוורדפרס
היתרון של Ahrefs בא לידי ביטוי בנתונים רבים שמתעדכנים בזמן אמת.
האלגוריתם של Ahrefs למעשה מנסה להתחרות באלגוריתם של גוגל מבחינת קצב והיקף איסוף המידע, אז לכן חשוב גם להכיר אותו בהשוואה לכלי אופטימיזציה אחרים.
איך Ahrefs בהשוואה לכלי SEO אחרים?
השוואה בין Ahrefs לבין כלים אחרים צריכה להיות מבוססת על שילוב בין פרמטרים אובייקטיביים וסובייקטיביים.
נתחיל עם האובייקטיביים:
- עלות – המחיר של Ahrefs יחסית גבוה, אבל הוא מציע גם כלי חינמי. לעומת זאת, כלים אחרים כמו של גוגל למשל ניתנים בחינם למי שמבצעים קידום ממומן. בכל מקרה, מה שקובע זו האפקטיביות של הכלי ולא המחיר שלו. גם אם המחיר יחסית גבוה, זה שווה את ההשקעה במידה ומשיגים תוצאות טובות.
- מסד נתונים – כאן יש יתרון משמעותי לאתר Ahrefs. בהשוואה לכלים אחרים, הוא משתמש בהרבה יותר נתונים והאינדקסים שלו הם מהגבוהים בתחום. למעשה, רק האינדקס של גוגל כולל יותר נתונים מאשר Ahrefs.
- פיצ'רים מתקדמים לניתוח תוכן – Ahrefs מומלץ יותר לעומת כלים אחרים בגלל היכולת שלו להעניק פיצ'רים מתקדמים לניתוח תוכן. אם לדוגמא רוצים לקבל אתר שכולל תכנים אינפורמטיביים ולא רק קטלוג מוצרים כמו חנות אונליין, כנראה שהשימוש בתוכנת Ahrefs תהיה טובה יותר. מנגד, צריך לזכור שהפיצ'ר הזה פחות רלוונטי בעברית.
- שירות לקוחות – כאן יש לכלי של Ahrefs יתרון משמעותי. שירות הלקוחות של החברה מהיר, זריז ואיכותי והוא מסייע ליועצי SEO ומומחים לקידום אתרים לפעול בזמן אמת על מנת להשיג ערך מול הגולשים ומול המתחרים. לעומת כלי דומה כגון SEMRUSH למשל, Ahrefs מצליח להציע שירות לקוחות ברמה גבוהה מאוד.
- סרגל כלים – מי שמעדיפים לבחור כלי קידום לפי סרגל הכלים ימצאו אותו גם בתוכנה של Ahrefs וגם בכלים אחרים. יש לזכור שצריך לדעת איך להשתמש בסרגל הכלים על מנת להפיק ממנו תוצאות, לכן אפשר לנסות אותו לתקופה מסוימת.
אפשר גם להתייחס כאמור לפרמטרים סובייקטיביים ובעיקר המלצות. אם רוצים לדעת איך הכלי של ahrefs בהשוואה לכלים אחרים, יכול להיות שיש מקום לערב עוד אנשי מקצוע בתחום, מומחה קידום אתרים, חברות קידום, בעלי מקצוע, אנשי קמפיינים או בעלי אתרי אינטרנט. המלצות מן הסוג הזה מאפשרות לנו להרחיב את הידע הקיים ברשותנו, כדי לבדוק עד כמה אפקטיבי השימוש בכלי של החברה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.
כיצד Ahrefs יכול להועיל באופטימיזציה למנועי חיפוש?
Ahrefs יכול להועיל לקדם את האתר באופן אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל.
ראשית, הכלי העיקרי שבו משתמשים נקרא "Site explorer" והוא מאפשר להקליד את שם הדומיין כדי לקבל נתונים חשובים ובהם מספר האתרים שמפנים אליו מספר הקישורים הנכנסים שיש בתוכו, התנועה האורגנית, מספר מילות המפתח בגוגל ואפילו כמה שווה התנועה האורגנית במידה והיינו משקיעים במקומה בקידום ממומן.
במילים אחרות, Ahrefs יכול להועיל באופטימיזציה למנועי חיפוש כי הוא עושה מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים ועוד. הוא מראה לנו איך אתר שאותו אנחנו מנסים לשפר ולקדם נראה ברשת, מה חושבים עליו ומה אפשר לעשות כדי להשיג תוצאות טובות יותר. מעבר לכך, Ahrefs יכול להועיל באופטימיזציה כי ניתן לראות את השינויים לאורך זמן גם בפרופיל הקישורים וגם מבחינת התנועה.
אם נראה לדוגמא שיש גידול חריג מדי, נוכל להסיק מכך לגבי קידום שמבוצע בצורה לא חוקית ועלול לגרום לאלגוריתם של גוגל לחסום אותנו. עוד מקום שבו ניתן לראות את האופן שבו Ahrefs יכול להועיל באופטימיזציה למנועי חיפוש קשור ספציפית למילות המפתח. בשורה התחתונה, מילות המפתח שמפוזרות באתר הן הכלי העיקרי שבו האלגוריתם של גוגל משתמש כדי לדעת במה האתר שלנו עוסק, מה מייחד אותו, מי קהל היעד שלו, איזה גולשים עליו להביא אליו וכן הלאה.
באמצעות הכלי של Ahrefs אנחנו יכולים למצוא מדד קושי לקידום שנע על ספקטרום של 0 עד 100, לבדוק מה נפח החיפוש החודשי הממוצע ולראות נתוני CPC כדי לדעת כמה יעלה לנו כל קליק. חוץ מזה, היכרות עם המדריך המלא לכלי קידום ahrefs יכולה להועיל לנו בכל סוגי תהליכי האופטימיזציה מבחינת דברים שדורשים תיקון.
בעזרת הפיצ'ר Site Audit ניתן להוסיף אתרים לבדיקה, לבדוק מה עושים המתחרים ולקבל הצעות לשיפור. Ahrefs יראה לנו כמה עמודים נסרקו וכמה לא ומה ציון הבריאות של האתר בהשוואה לאתרים אחרים. הוא מעניק לנו מידע אמין לגבי נושאים לטיפול לפי רמת החומרה, מתאר במדויק סוגים שונים של שגיאות ואזהרות וגם מבליט קישורים בעייתיים שכדאי לנו להיפטר מהם.
מה ההבדל בין Ahrefs ל-Google Search Console (GSC)?
אי אפשר לדבר על המדריך המלא לכלי קידום ahrefs בלי להזכיר את ההבדל בינו לבין GSC – או במילים אחרות קונסולת החיפוש של גוגל (Google Search Console). באופן כללי, גם Google Search Console היא כלי שבו משתמשים כדי לעקוב אחר ביצועי האתר.
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
אבל עם זאת, יש הבדלים בין GSC לבין ahrefs:
- מחיר – השימוש באתר ahrefs הוא בתשלום למעט כלי חינמי עם יכולות מוגבלות, בעוד בפלטפורמת GSC השימוש הוא בחינם. אמנם גוגל רוצה שנשתמש בפלטפורמה שלו על מנת להניע אותנו לפעולה באמצעות התחלת קמפיין של קידום ממומן, אבל מי שמשתמשים רק בנתונים יכולים לחסוך כך מאות שקלים בחודש.
- אינדקס נתונים – לכלי של גוגל יש הרבה יותר נתונים להישען עליהם. גוגל הוא לא רק מנוע החיפוש הכי גדול ופופולארי בעולם, אלא גם חברה ענקית שיש לה שורה ארוכה של מוצרים ומשאבים כמעט בלתי מוגבלים. אם רוצים לבסס את המסקנות לקידום ולאופטימיזציה של האתר על נתונים כמה שיותר מקיפים ומעודכנים יעדיף לפיכך את GSC.
- ביצוע פעולות – הכלי של גוגל מאפשר להסתיר זמנית כתובות URL מתוצאות החיפוש, לבחור איזה תוכן כבר לא יופיע בגוגל כי הוא מיושן ולהחליט איזה כתובות URL יסוננו על ידי חיפוש בטוח. אמנם ברוב המקרים מדובר על בקשות שמוגשות לגוגל והביצוע שלהן תלוי בהחלטה סופית של החברה, אבל אלו אפשרויות שלא קיימות בכלי של ahrefs.
כמה עולה Ahrefs?
המחיר של ahrefs הוא לפי חודש, אך מי שרוכשים מנוי שנתי מקבלים מחיר מוזל שבדרך כלל שווה ערך ל-2 חודשים במתנה. הגרסה הבסיסית ביותר עולה 99 דולר לחודש והיא מתאימה לשירותי קידום למתחילים, בעוד גרסת הסטנדרט הרגילה עולה 199 דולר לחודש. גרסה מתקדמת יותר עולה 399 דולר לחודש וגרסת הארגונים עולה 999 דולר לחודש.
לשם השוואה, המחיר השנתי לגרסה המצומצמת ביותר הוא 83 דולר, המחיר השנתי לגרסה הסטנדרטית עומד על 166 דולר והמחיר השנתי לגרסה המתקדמת הוא 333 דולר. אם ארגונים רוצים להשתמש בכל הפיצ'רים של התוכנה ומוכנים להתחייב לכך לשנה מראש, הם ישלמו 833 דולר. ההבדל בין הגרסאות של ahrefs בא לידי ביטוי גם במחיר וגם בתכונות.
כך למשל ניתן לראות שבתוכנה המתקדמת ביותר מקבלים אפשרות לצפייה בלתי מוגבלת בהיסטוריה של כל דומיין, בעוד בגרסאות הקלות זה לא קיים. חוץ מזה, יש הבדל בין מספר היוזרים שאליהם ניתן להירשם בכל גרסה והבדלים בין מספר הדוחות שאותם אפשר להפיק. הדבר החשוב היותר הוא להתייחס למחיר של ahrefs לעומת עוד פרמטרים. נכון שהמחיר הוא שיקול מכריע, אבל זה קריטי לדעת כיצד להשתמש בנתונים המגיעים מהאתר מבחינת היישום של הפעולות וההמלצות.
עם הזמן, לומדים טוב יותר איזה כלים הכי יעילים לטובת אופטימיזציה לכל סוג של אתר ומה אפשר לעשות על מנת להפיק את המקסימום מתוך המדריך המלא לכלי קידום ahrefs. לפעמים לא שווה להשקיע בכלים לקידום אתרים מהסיבה הפשוטה, יכול לעלות לכם הרבה פחות לקחת הצעת מחיר לקידום אתרים, ישנו מחירון לקידום אתרים בנינו ובוא תוכלו לראות את המחירים פר מילה, אם תרצו לקדם את האתר שלכם בצורה עצמאית זה אפשרי בהחלט אך קחו בחשבון שתצטרכו כלים נוספים עליהם נרחיב בהמשך.
שאלות תשובות לגבי ahrefs
נתחיל בכך שהוא לא עוזר ברמת הקידום של האתר, הוא אכן עוזר בשיקוף וניתוח האתר בצורה אורגנית ומציג את כל המורכבות של הקידום האורגני של האתר שלך, מיקומים, מחקרים, סטטיסטיקות ועוד.
אין מערכת אחת שתוכל לרכז ולעשות בדיוק את מה שניתן לקבל מ ahrefs, עם זאת יש מערכות רבות שיכולות לתת מענה ומידע לא פחות כגון סימילרווב, Screaming Frog או SEMRush. המערכות שצויינו משלימות ולפעמים בפרמטריפ מסויימים גם מקבילות את היכולות של ahrefs (הערה: הן לא בהכרח זולות יותר)