מה זה DR או בשמו המלא דומיין רייטינג?

תוכן עניינים

המושג Domain Rating, או בקיצור DR, מאפשר לדרג את האתר לפי קישורים חיצוניים שהוא מקבל מאתרים אחרים.

במאמר הבא נסביר מה המשמעות של זה, איך ניתן לקבל ציון גבוה, האם אפשר לזייף תוצאות כאלה ובאיזה כלים משתמשים כדי לבחון את הדירוג הקיים. חברת ahrefs מציעה כלי למעקב אחר קישורים באתרי אינטרנט שונים. המטרה היא לספק לכל איש מקצוע או חברה לקידום אתרים כלי נגיש, יעיל ואינטואיטיבי שיאפשר להם לדעת כמה קישורים חיצוניים מגיעים לאתר שלהם.

בנוסף, הכלי עצמו כולל מידע על המקור של הקישורים, הוא מאפשר להשוות את כמות הקישורים החיצוניים באתר מסוים לאתרים אחרים והוא גם מנתח את האיכות שלהם. הכלי המדובר נשען על אינדקס של מיליוני אתרים אינטרנט מכל רחבי העולם, לכן הוא נחשב אמין וחלק בלתי נפרד בארגז כלים לקידום אתרים של בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

הבעיה מתחילה בזה שלא תמיד בעלי אתרי אינטרנט שרוצים ליהנות מהיתרונות של פרסום בגוגל גם מכירים את המושגים השונים. יתרה על כך, המון בעלי אתרים מצפים לראות תוצאות מהירות של ניהול קמפיינים בגוגל בלי שהם יידעו שמאחורי הקלעים מתבצע דירוג המשפיע על הביצועים שלהם. אז בין אם מבצעים קידום אורגני או ממומן, המושג DR הוא משהו שחייבים להכיר.

לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים

אז מה זה DR?

נתחיל בזה שמדובר בדירוג לא רשמי של גוגל וזו הערכה בלבד של חברת ahrefs.

אז מה זה DR? מדובר בדירוג פנימי של אתר ahrefs.

DR זה ראשי תיבות של המושג Domain Rating, או בעברית דומיין רייטינג. נתוני DR מדרגים את האתר לפי קישורים חיצוניים שהוא מקבל מאתרים אחרים. הנוסחה בגדול מאוד פשוטה: ככל שיש יותר קישורים חיצוניים לאתר מסוים וככל שהם איכותיים יותר, כך דירוג ה-DR של האתר (או יותר נכון הדומיין) יהיה גבוה. אם אין לאתר הזה קישורים חיצוניים או שהם מגיעים מאתרים שלא נחשבים ברי-סמכא בתחומם, כנראה שציון ה-DR יהיה נמוך.

העניין הוא שהתהליך של שיווק אתרים הוא מורכב ורגיש מכפי שנהוג לחשוב, לכן לא כדאי להסתפק רק בזה שמסתכלים על השורה התחתונה או על נתוני DR כאלה ואחרים. מצד אחד, ציון DR אמור לשקף את הכוח של האתר. אם הציון גבוה, זה אומר שאתרים אחרים ממליצים עליו, מייחסים לו חשיבות ומוכנים להפנות אליו את הגולשים שלהם.

אם הציון נמוך או שאין לאתר קישורים חיצוניים, יהיה לכאורה קשה עד בלתי אפשרי לבצע קידום אתרים בצורה אורגנית. מצד שני, המדד משתנה כל הזמן ולכן אין לו משמעות אבסולוטית. יכול להיות למשל שתבדקו עכשיו מה הדירוג שלכם על מנת לבצע אופטימיזציה לאתרים קיימים ותקבלו ציון DR נמוך, אבל בעוד כמה חודשים זה ישתנה לגמרי כי דווקא כן המליצו עליכם מאתרים גדולים ומוכרים.

זה יכול להיות קריטי לקביעת התקציב עבור שיווק אתרים וממש לא מדובר על בעיה במדד שכדאי להקל בה ראש. יש לשים הדירוג בפרופורציות הנכונות, נוסיף ונאמר כי ניתן לזייף בקלות את ה DR (נרחיב על כך במאמר אחר)

איך ניתן לקבל DR גבוה?

מה שניתן להסכים עליו הוא שלא רע בכלל לקבל ציון DR גבוה. כל עוד מתייחסים לזה בתור אמצעי של שיווק אתרים ולא בתור מטרה בפני עצמה, אין בעיה לשאוף לציון כזה. יתרה על כך, שימוש בכלים הקיימים לטובת קידום אתרי חנות או אתרי תוכן אחרים הוא בהחלט חלק בלתי נפרד מהתהליך.

מקדמי אתרים שלא עושים את זה ולא נשארים עם אצבע על הדופק חוטאים בתפקיד שלהם, אז לכן מדובר בדרישה לגיטימית למדי. ספציפית, מה שעושים כדי לקבל ציון DR גבוה הוא לחזור צעד אחורה ולבדוק איך החברה שמדרגת אותו מקבלת את המידע. כך מגלים שהיא מסתכלת בין היתר על מידע כגון כמה אתרים מקשרים לאותו אתר, באיזה מילות מפתח הוא מקודם ועל איזה מילות מפתח קידמו אותו בעבר.

בנוסף, יש לזכור שהציון מתחיל ב-0 ומגיע עד 100 – אבל זה לא אומר שצריך לשאוף ל-100. אם מקדמים את האתר בתחום שבו התחרות היא יחסית דלילה ולא אינטנסיבית, יכול להיות שגם ציון ביניים יעשה את העבודה מבחינת השיווק והקידום האורגני. שימו לב כי הדירוג הוא דירוג של חברת HAREFS ולכן יש לשים את הכל הפרופורציות, הדירוג אינו רשמי שנוצר ע"י חברת גוגל

האם אפשר לזייף DR?

השאלה לגבי זיוף נתוני DR מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. עקרונית, אי אפשר לזייף כמובן את הכלי של חברת התוכנה שהמציאה אותו ומשתמשת בו. עם זאת ניתן לעשות מניפולציה בכמות הקישורים בעיקר ולהעלות את הדירוג של המערכת. בפועל, כל מקדם אתרים או בעלי אתר אינטרנט יכולים לבצע את החישוב בעצמם, כמות קישורים, כמות מאמרים כך ה DR גבוה יותר ועוד ועוד…

נכון שיהיה קשה לתת תוקף לחישוב הזה אם אנשים אחרים לא משתמשים בו, אבל הוא עדיין יכול לשמש בתור אינדיקציה למצב האתר ולסיכוי שלו להתברג גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות. עוד משהו שמקשה על הזיוף של הדירוג הוא ההשפעה השונה של הקישורים.

במידה ולדוגמא רק מאתר מסוים יש מספר קישורים גבוה לאותו אתר שאת הדירוג שלו רוצים לזייף, החישוב מבוצע רק עבור הקישור הראשון. אבל אם יש יותר קישורים מאתר מסוים לאתרים שונים, כך כל דומיין יקבל פחות משמעות יחסית מבחינת האופן שבו מחשבים את הציון. עוד יכול להיות שבכלל אין צורך לזייף נתוני DR כי אפשר להשתמש בנתונים אלטרנטיביים.

כאן הדוגמא הכי טובה היא כלי בשם URL Rating, שמטרתו למדוד רק עמודים ספציפיים בתוך האתר ולא את הדירוג הכללי שלו. זה יכול לסייע בשלבים שונים של שיווק אתרים: החל מהשלב שבו בונים את האתר ומחליטים על ההיררכיה הפנימית שלו, דרך האופן שבו בוחרים פלגינים של וורדפרס או פלטפורמות תוכן אחרות כדי לשפר את חווית הגלישה ועד התחזוקה של האתר מבחינת אבטחת מידע ומהירויות טעינה.

לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים

באיזה כלי ניתן לבחון את ה-DR של האתר?

מי שבכל זאת רוצים לבחון את ה-DR של האתר שלהם יכולים לעשות את זה באמצעות הכלי הרשמי של החברה. עם זאת, כדאי לדעת שהאתר של החברה מאפשר לבדוק את הציון, אבל בתמורה לתשלום חודשי גבוה יחסית.

מנגד, החברה כן מאפשרת להשתמש גם בכלי חינמי שבודק ציון DR וקישורים באופן מוגבל. הכלי החינמי מתאים למשל למי שמתלבטים איזה דומיין לקנות כי הם לא רוצים להסתכן ברכישת אתר שיש לו היסטוריה בעייתית אצל גוגל, בעוד הכלי בתשלום יתאים לשירותי קידום מקצועיים.

אם מחליטים לבחון את ה-DR של האתר בתשלום, אפשר ללחוץ על הלינק הזה https://ahrefs.com/backlink-checker ולהמשיך לפי ההנחיות:

  • מבצעים חיפוש על שם האתר הרלוונטי
  • מקבלים ציון DR בתוך אלמנט גרפי בולט בצד השמאלי
  • בודקים את כמות הקישורים החיצוניים
  • מסתכלים על כמות הדומיינים שמפנים לאתר
  • מבררים מי הם האתרים המפנים אל האתר הנבדק

לבסוף, כדאי לדעת איך להשתמש בכלי DR כדי לשפר את התוצאות של השיווק בכלל והקידום האורגני בפרט.

ראשית, אפשר למשל להשתמש בנתונים על אתרים חזקים שמפנים אל האתר שלנו כדי ליצור איתם שיתופי פעולה. שנית, ניתן לבדוק את הנתונים כדי לברר איך אנחנו ביחס לאתרים מתחרים שעוסקים באותו תחום, מוצר או שירות. גם בהקשר הזה, הפתרון המומלץ יהיה כל הזמן לפנות אל בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

אם לבעלי המקצוע יש את הידע הרלוונטי בנוגע לציון DR והאופן שבו הוא בנוי, לרבות המגבלות שלו, כנראה שהשיווק יהיה אפקטיבי עבורנו.

שאלות תשובות לגבי הצפרדע הצורחת

Domain Rating הוא מונח בתרגום לעברית דירוג דומיין, בקצרה נקרה DR ומשמש חברות קידום אתרים למעיין ערך לצורך משא ומתן בתהליך החלפת קישורים.

ניתן לזייף לצערנו וישנם חברות לקידום אתרים אשר ממשיכות לעבוד בשיטה הזו, שיטת כובע שחור ב SEO לא מחזיקה הרבה זמן ועלולה להשתמע בעיני גוגל כספאם ולכן תהליך הקידום בצורה הזו לא תקין וייתן ויהיה סיכון לאתר ברמת גוגל.

הדירוג של דומיין ריטינג נקבע ע"י חברת ahrefs, תוכלו לקרוא מידע נוסף בנושא במאמר.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
תמונה של נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

קידום אתרים גדולים
קידום אתרים
קידום אתרים גדולים

קידום אתרים גדולים בין היתר מצריך גישה אסטרטגית ומפורטת עבור קידום האתר על מנת להתחיל

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
לקוחות אומרים עלינו
לקבלת ייעוץ מלאו פרטים!

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים