קידום אתרים גדולים בין היתר מצריך גישה אסטרטגית ומפורטת עבור קידום האתר על מנת להתחיל בתהליך ה-SEO, כלומר Search Engine Optimization. ישנה מורכבות אשר כרוכה בניהול של כמויות גדולות של תכנים, יעילות טכנית ושמירה על נוכחות חזקה במנועי החיפוש, מה שהופך את המשימה הזאת למאתגרת, אך חשובה.
באופן כללי, כאשר ניגשים לפעולת קידום, חשוב לבחון הרבה מאוד גורמים, להבין מהם מטרות הלקוח, מהם הנכסים העומדים לרשותו ובמידת הצורך גם להקים עבורו נכסים נדרשים, כמו למשל נכסי גוגל למיניהם. כמו כן, צריך להכיר את האתר, לעבור עליו היטב ולהבין על מה צריך לעבוד, מה הכי חשוב, מה פחות, ליצור סדר עדיפויות ובהתאם לכך ליצור צ'קליסט עבודה שבועי / חודשי / רבעוני / שנתי מאורגן, בהתאם למה שנסגר בדרישות הלקוח ובהתאם לנדרש לצורך קידום האתר.
הנתונים מראים כי חברות או אנשי SEO המיישמים גישה אסטרטגית ומפורטת לקידום אתרים רואים שיפור משמעותי בתוצאותיהם. 93% מהחברות שמבצעות מחקר מילות מפתח, 88% מהחברות מבצעות אופטימיזציה בדף, 85% מהחברות מטפלות בתשתית הטכנית, 92% מהחברות מיישמות אסטרטגיית תוכן מקיפה ו-89% מהחברות מטפלות בפרופיל קישורים ואלו כמובן חווים שיפור משמעותי בדירוג ובתנועת הגולשים.
לעומת זאת, לצערנו ישנן חברות שאינן מבצעות פעולות אלו והן רואות הצלחה משמעותית פחותה, ולא בהכרח ניתן להצביע על כך.
קשה לדעת אם חברה עובדת בצורה מסודרת או לא בתחום ה-SEO משום שהתהליך כולל פרטים רבים, החל ממחקר מילות מפתח, דרך אופטימיזציה טכנית ותוכן, ועד לטיפול בפרופיל קישורים. תהליכים אלו אינם תמיד שקופים למשתמש הקצה, ולעיתים נדרשת תקופה ארוכה של עבודה עקבית לפני שניתן לראות תוצאות ברורות.
בנוסף, הצלחת קידום אתרים תלויה במגוון רחב של גורמים פנימיים וחיצוניים, כולל שינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש והתחרות בשוק, מה שמקשה על זיהוי ברור של יעילות הפעילות ללא ניתוח מעמיק של הנתונים והתוצאות
פעולות של מקדם אתרים
קידום אתרים מקצועי בגוגל מתבצע על ידי מספר פעולות חשובות לצורך ביצוע אופטימיזציה לאתר. בין היתר, הפעולות הללו –
- ביצוע מחקר מילות מפתח – זיהוי של מילות חיפוש רלוונטיות לאתר אשר מכוונות לקהל של האתר. לדוגמה, בעל אתר של עיצוב לוגואים רוצה לקדם באתר שלו את הביטוי "עיצוב לוגו לעסק". לכן, יש לבדוק מה עולה במנועי החיפוש על הביטוי הזה ובהתאם לכך לאתר ביטויים רלוונטיים בכלים המיועדים למחקר מילות מפתח.
לדוגמה, אלו הם שני האתרים המדורגים במיקום הראשון על הביטוי עיצוב לוגו לעסק. גם יתר האתרים המופיעים מתחת וגם שני אלו מכילים בתוכם את הביטוי המדויק, לכן, אם אפשר להתחרות על הביטוי הזה עבור עמוד מסוים, הנה בדיקה קצרה של הביטוי בכלי מחקר מילות המפתח של גוגל –
- ביצוע אופטימיזציה בדף – שיפור של עמודי נחיתה בודדים לצורך דירוג יותר גבוה במנועי החיפוש ניתן בין היתר לעשות על ידי ביצוע אופטימיזציה של כותרות, שדות SEO (מטא טייטל, מטא דסקריפשן), אופטימיזציה לתמונות, תוכן בעמוד ועוד.
- קידום ברמה הטכנית – חשוב לדאוג גם לתשתית הטכנית של האתר, כולל רספונסיביות (התאמה לנייד), זמני טעינה מהירים ואינדקס נכון.
- אסטרטגיית תוכן – יצירת אסטרטגיית תוכן רלוונטי עבור קידום האתר. מומלץ לבנות גאנט ליצירת תכנים חדשים, עיבוי תכנים ועוד, ברמה השבועית / חודשית / רבעונית / שנתית.
קניבליזציה
זהו בהחלט נושא קצת שנוי במחלוקת – יש מקדמי אתרים טובים שאין להם בעיה עם קניבליזציה ויש כאלו שלא אוהבים. מדובר במצב המתרחש כאשר ישנם דפים מרובים מאותו אתר התופסים שטח נדלן במנוע החיפוש על אותה מילת המפתח, מה שמוביל לסוג של תחרות פנימית. ניתן להימנע ממצב זה על ידי איחוד של תוכן דומה באתר, שימוש בקנוניקל על מנת לאותת למנוע החיפוש על התוכן המועדף וביצוע אופטימיזציה של קישורים פנימיים על מנת לחזק את דפי המפתח שלכם.
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
E-E-A-T
מה זה בעצם E-E-A-T? המשמעות היא ניסיון (Experience), מומחיות (Expertise), סמכותיות (Authoritativeness), אמינות (Trustworthiness) – מדובר על חלק של עקרונות seo. זה חשוב מאוד עבור קידום אתר בגוגל, במיוחד קידום אתרים גדולים. אלו הם עקרונות אשר מבטיחים שהאתר מספק מידע בעל ערך, אמינות. ניתן ליישם זאת על ידי הצגה של מחבר, ציטוט של מקורות מוכרים, מתן מידע עדכני ומדויק ככל הניתן.
פרופיל קישורים – אופסייט ואינסייט
יצירה של פרופיל קישורים עבור אתרים זה חשוב מאוד, שכן זהו חלק מאוד קריטי בפעולות הנדרשות לעשות על מנת לקדם היטב את האתר. בניית קישורים כולל בין היתר גם קישורים חיצוניים (אופסייט) וגם קישורים פנימיים (אינסייט) –
קישורים חיצוניים – אלו הם קישורים לאתר שלכם היוצאים מאתרים אחרים. קישורים אלה אמורים להעיד על אמינות האתר שלכם בין היתר ומסייעים בהעלאת הדירוג במנועי החיפוש. לכן, כאשר קישור יוצא לאתר שלכם חשוב לבדוק שהוא חזק, בעל מילות מפתח אורגניות טבעיות וקישורים אליו שאינם בלתי הולמים או קישורי זבל. ניתן לבצע קניית קישורים או החלפת קישורים.
קישורים פנימיים – אלו הם קישורים פנימיים בתוך האתר שלכם, כלומר קישורים היוצאים מעמוד אחד באתר שלכם לעמודים אחרים. קישורים פנימיים מסייעים בהפניה של הגולשים למידע נוסף וגם מסייעים ביצירת היררכיה באתר שלכם.
קידום אתרים גדולים עם הכלים של גוגל
השימוש בכלים של גוגל חשוב מאוד עבור מבנה אתר מוצלח ולקידום האתר, במיוחד עבור קידום אתרים גדולים. מדובר בכלים חינמיים שאת חלקם יש להטמיע באתר שלכם על ידי קוד (פעולה פשוטה שכל מקדם מקצועי לקידום בגוגל יכול לבצע תוך מספר דקות בלבד). הכלים העיקריים כוללים:
- גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console) – כלי זה מסייע בניטור ותחזוקת האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. דרך כלי זה ניתן לאתר בעיות טכניות באתר, כמו למשל עמודים שאינם נסרקים, הפניות 301, עמודי 404, שגיאות שרת, בעיות קוד ועוד. בין היתר ניתן להבין אילו ביטויים מחפשים הגולשים כדי להגיע לאיזשהו עמוד באתר שלכם ובהתאם לכך ניתן לבצע מחקרון ולעשות אופטימיזציה לאותו עמוד על מנת לסייע בדירוג שלו במנועי החיפוש.
- גוגל אנליטיקס GA4 – כלי זה לא פחות חשוב, הוא עוקב ומדווח על הטראפיק באתר שלכם, דרכו ניתן לקבל תובנות לגבי הקהל של האתר והתנהגות המשתמש. ניתן לראות מאילו מדינות מגיעים הגולשים, מה הטראפיק שהיה לדף מסויים בתקופת זמן מסויימת ולהשוות בין תקופות בין היתר.
- גוגל לעסק שלי (Google My Business) – כלי זה מסייע בשיפור מאמצי קידום האתר על ידי ניהול נוכחות מקומית מקוונת של העסק בגוגל. הכלי מאפשר בין היתר פרסום פוסטים קצרים עם הפנייה לעמוד ספציפי באתר שלכם, ניתן לפרסם שירותים, ערך מוסף, שעות פתיחת העסק, פרטים ליצירת קשר ועוד.
למה תוצאה אפס בגוגל חשוב?
תוצאה אפס זוהי התוצאה הראשונה המופיעה בראש החיפוש כקטע קוד מובנה (featured snippet). זוהי תוצאה שבמידה ומגיעים אליה זוכים להגברת החשיפה ולתנועה אורגנית גדולה יותר לאתר.
4 דגשים חשובים של קידום אתרים גדולים
על מנת לעשות קידום כמו שצריך, מעבר לביצוע הפעולות הבסיסיות, נדרש להיערך בהתאם עם אסטרטגיה טובה ונכונה. מהם הדגשים החשובים של קידום אתרים גדולים?
- יצירת תוכן איכותי – חשוב להקפיד על יצירה של תוכן רלוונטי ואיכותי, תוכן בעל ערך המספק מענה לצרכי המשתמש. יש להימנע מהעתקת מידע ממקורות אחרים.
- טכני – מומלץ לדאוג כל הזמן גם לרספונסיבי באתר שלכם, כלומר אתר תואם לנייד, בידקו תמיד את אבטחת האתר, SSL, HTTPS, זמני טעינה מהירים, דברים אלו חשובים לחווית המשתמש וגם כמובן לקידום אתרים.
- יצירת פרופיל קישורים חזק – כאשר יוצרים אסטרטגיה של קידום אתרים, במיוחד עבור קידום אתרים גדולים, חשוב לדאוג לתחזוקה של קישורים חיצוניים איכותיים מאתרים סמכותיים, פעולה זו מגבירה את הדירוג ואמינות האתר שלכם.
- מעורבות המשתמשים – תנסו לדאוג לתוכן אינטראקטיבי ככל הניתן, תוכן שישאיר את המשתמשים שלכם באתר יותר זמן. זה משפר או מסייע בשיפור מדדי ה-SEO בין היתר.
מה שונה קידום אתרים גדולים מקידום אתרים קטנים ובינוניים?
קידום של אתרים גדולים מאוד שונה מאשר קידום אתרים קטנים או בינוניים, ישנה דרישה לגישה שונה –
היקף התוכן – אתרים גדולים מכילים מן הסתם יותר תוכן, יותר עמודים ופוסטים, מה שבעצם מצריך עבודת אופטימיזציה רחבה.
משאבים – אתרים גדולים בעלי תקציבים גבוהים יותר לרוב, מה שבעצם מאפשר שימוש בטכניקות מתקדמות וביותר כלים.
מורכבות טכנית – ניהול של אתר גדול מצריך פתרון בעיות טכניות הרבה יותר מורכבות מאשר של האתרים הקטנים / הבינוניים.
אסטרטגיה לטווח ארוך – אתרים גדולים מחייבים לבצע תכנון אסטרטגי מקיף לצד השקעה, למשך טווח זמן ארוך.
כמה עולה קידום אתרים קטנים וגדולים?
הגענו לשאלת השאלות – כמה עולה קידום אתרים? העלות עשויה להשתנות בהתאם להרבה מאוד פרמטרים, אין תשובה אחת נכונה או עלות אחת קבועה. הכל תלוי בין היתר בגודל של האתר, כמות העמודים, מטרות הקידום, דרישות הלקוח ועוד. מחיר קידום אתרים עשוי לנוע בין 2,000-10,000 בחודש עבור אתרים קטנים ובינוניים (בממוצע), בעוד שככל ומדובר בקידום אתרים גדולים המחיר עשוי לעלות לטווחים קצת יותר רציניים (שוב – זה תלוי בהרבה מאוד גורמים משתנים). הכל תלוי גם בהיקף העבודה הנדרשת וכמובן גם בתחרות בשוק.
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
קידום אתרים גדולים עם המקצוענים
כמו שבטח כבר הבנתם מדובר בתהליך מורכב שדורש ידע מקצועי ומעמיק בעולם ה-SEO – להצליח בקידום אתרים זה לא בהכרח פשוט, אך ניסיון ומקצועיות יעשו היטב את העבודה. על ידי פעולות של קידום אתרים מקצועי, שימוש נכון בכלים הרלוונטיים, התמודדות עם אתגרים רבים (כמו למשל קניבליזציה) לצד שמירה על עקרונות ה-E-E-A-T, ניתן להבטיח חשיפה מקסימלית ככל הניתן ואף שיפור משמעותי בביצועים של אתרים גדולים.
אם יש לכם אתר גדול ואתם רוצים לעבוד עם חברת קידום אתרים מקצועית, צרו איתנו קשר וניתן לכם הצעת מחיר משתלמת בהתאם להיקף העבודה, צרכי הלקוח וצרכי האתר – Galyam Studio כאן לשירותכם.