כל בעל עסק המקבל את ההחלטה לקדם עסקים באמצעות האינטרנט, כנראה מתלבט בשאלות כמו "האם כדאי לפתוח בקמפיין ממומן (למשל PPC) בעזרת אדוורדס, או אולי דווקא קמפיין קידום אורגני. קיימים עסקים שבחרו לפעול בשתי הדרכים, אולם מתחברים בשאלה לגבי התמהיל הנכון בין השניים. על-מנת לקבל החלטה מושכלת, להבין יתרונות ומהות של כל שיטה.
איך מתחילים בכלל?
איזה קידום מתאים לעסק שלך – אורגני או ממומן? זו שאלה שנשאלת רבות בשנים האחרונות, מאז התחילו בעלי עסק רבים להבין אתר אינטרנט הוא למעשה ביתו הדיגיטלי של העסק. האתר מציג תוגן הקשור בעסק, תמונות, סרטוני וידיאו, מידע, חדשות ועוד. החברה מציגה באתר שלה את דמותה, שירותיה ומוצריה, תוך יצירת תדמית כלשהי המתאימה לקהל היעד ולמסר אותו היא מעוניינת לשדר לו. לעתים משמש האתר כפלטפורמת מכירה וסחר.
על מנת למקסם את הישגי האתר, צריך ליצור אליו תנועה רבה שתשתף, תיצור ותקנה באז הולך וגדל סביבו, שיסייעו בחיזוק התדמית ו/או בהגדלת מספר ההזמנות. רצוי לבצע מחקר אינטרנטי מקיף, תוך בדיקת השיטות העדיפות לקידום האתר בפלטפורמות הדיגיטליות, בהתאם לתחום העסק ולמטרתו.
קידום אתר העסק – אילו דרכים קיימים?
רבים נוהגים לחשוב כי דרך אחת ויחידה לקידום אתרים היא באמצעות קידום אורגני. מהו קידום אורגני? מדובר בשיטה המסייעת לאתר כלשהו לעלות למיקום גבוהה ברשימת תוצאות מנועי החיפוש האורגניות. לרוב המטרה היא להגיע לדף הראשון של תוצאות גוגל – אליו מגיעות התוצאות הנצפות יותר על-ידי הגולשים המחפשים.
החלק האורגני של רשימת התוצאות יהיה לרוב החלק שנמצא במרכז העמוד, הווה אומר – מנוע החיפוש זיהה אותו כאחד הדפים הראשים בתחום מסוים, מבלי שבעל הדף יוציא כסף על פרסום. כיצד, אם כך, ניתן להגיע למקומות גבוהים ברשימת תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש? ובכן, מה שיכול לעזור אלו פעולות כגון – יצירת תכנים חדשניים ומיוחדים והפצתם בבלוגים, רשתות חברתיות ועבודה ארוכת טווח על תכני האתר וקישורים הנמצאים באתר – כל מה שנועד לקדם את הדף לתוצאות איכותיות, עם דרישה לתחזוקה שוטפת. צפו בתוצאות קידום שלנו.
איך עוד מקדמים עסקים באינטרנט?
פרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל: פרסום בתשלום מטרתו להגדיל מספר כניסות בקמפיינים ממוקדים, למשל – מכירת מוצרים, קידום הרשמה לאירוע, הפעלת מבצעו כלשהו וכו'.
ערוץ יוטיוב, ניהול דף פייסבוק, כתיבת בלוג: יצירת והעלאה של תכנים מעניינים ומקצועיים לדפים ברשתות חברתיות ובלוגים מוספים לחלוטין לויראליות העסק, תוך העלאת המודעות למותג ויצירת תנועה נוספת לאתר.
ניתן לסכם ולומר כי כאשר בקידום אתרי אינטרנט עסקינן, רצוי ועדיף לשלב למעלה מאמצעי בודד להשגת המטרה. כדאי להשתמש בכל האמצעים שצוינו לעיל, או בחלקם, בצורה חכמה, באופן שיעודד חלוקה אפקטיבית ומשתלמת של הזמן והמאמץ.
ניתן לשלב יותר מאמצעי קידום אחד – למשל, כמה אמצעי קידום המתאימים לקהלי היעד של האתר, ואף רצוי לעשות זאת על-מנת לקבל אתר פעיל עם תנועה ערה של גולשים.
אם אתם בעלי עסק שקיבלו החלטה נבונה לקדם את עסקיהם בסיוע רשת האינטרנט או מתלבטים בשאלה מה כדאי לעשות, הרי שקמפיין ממומן כדוגמת תוכנית ה-PPC או קידום אורגני, בוודאי יסייע בחשיפת העסק לקהלים המתאימים ויעלה את המודעות בדבר קיומו של העסק.
ייתכן שעדיין אינכם בטוחים או מבינים לחלוטין את עולם המושגים הקשור בקידום אתרים באינטרנט. לא כל בעל עסק חייב להיות בעל הבנה מעמיקה בקידום אתרים באינטרנט או בשיטות הקיימות, אולם רצוי ואף מומלץ להתייעץ עם איש מקצועי שכן מבין ויוכל להבהיר לכם את התמונה המטושטשת מעט.