Accelerated Mobile Pages (AMP) הוא פרויקט קוד פתוח שיזמה גוגל בשיתוף עם חברות טכנולוגיה ובעלי אתרים אחרים. המטרה העיקרית של AMP היא לשפר את הביצועים של תוכן אינטרנט במכשירים ניידים, לגרום לדפים להיטען מהר יותר ולספק חווית משתמש כללית טובה יותר.
AMP משיג זמני טעינה מהירים יותר על ידי שימוש בגרסה מופשטת של HTML, הנקראת AMP HTML, וקבוצה מוגבלת של ספריות JavaScript, הנקראות AMP JS. רכיבים אלה מותאמים למהירות, ומבטיחים שדפי AMP נטענים במהירות במכשירים ניידים אפילו בחיבורי אינטרנט איטיים או לא יציבים. בנוסף, תוכן AMP נשמר לעתים קרובות במטמון ומוגש על ידי מטמון ה-AMP של Google או רשתות אחרות להעברת תוכן (CDN), מה שמשפר עוד יותר את זמני הטעינה.
כמה יתרונות של הטמעת AMP באתר אינטרנט כוללים:
זמני טעינה מהירים יותר: דפי AMP נטענים בדרך כלל הרבה יותר מהר מאשר עמיתיהם שאינם AMP, מה שמוביל לחוויית משתמש טובה יותר ושיעורי יציאה נמוכים יותר.
נראות משופרת של מנוע החיפוש: לעתים קרובות גוגל נותנת עדיפות לתוכן AMP בתוצאות החיפוש בנייד, ומציגה אותם בקרוסלות מיוחדות או עם סמל AMP.
מעורבות מוגברת של משתמשים: דפים בעלי טעינה מהירה יותר יכולים לגרום למעורבות גבוהה יותר של המשתמש, כגון זמן שהייה באתר או יותר דפים שבהם ביקרו בכל ביקור.
עם זאת, יש גם כמה חסרונות שיש לקחת בחשבון בעת יישום AMP:
פונקציונליות מוגבלת: בשל ההגבלות על JavaScript ורכיבים אחרים, ייתכן שחלק מהתכונות או הפונקציונליות לא יהיו זמינות או שדורשות עבודה נוספת כדי ליישם בדפי AMP.
תחזוקה נוספת: הטמעת AMP פירושה לרוב יצירה ותחזוקה של גרסה נפרדת של דפי האתר, מה שיכול להגביר את מאמצי הפיתוח והתחזוקה.
ניתוח ומעקב: מעקב אחר התנהגות וניתוח של משתמשים בדפי AMP עשוי לדרוש הגדרה או התאמות נוספות בהשוואה לדפים שאינם AMP.
חיוני לשקול את היתרונות והחסרונות של AMP ולקבוע אם זה הפתרון המתאים לאתר ולקהל הספציפיים שלך לפני הטמעתו.