הונאות קישורים הן טכניקות מניפולטיביות שנועדו להטות את הדירוג של אתרים במנועי החיפוש באמצעות יצירה או השגה של קישורים שאינם טבעיים. מנועי חיפוש, כמו גוגל, מתייחסים לקישורים כמדד אמון והמלצה, ולכן קישורים באיכות גבוהה עשויים לשפר את הדירוג האורגני של אתר. הונאות קישורים מנסות לנצל את המנגנון הזה בצורה לא אתית.
דוגמאות להונאות קישורים כוללות: רכישת קישורים בתשלום, שימוש ברשתות בלוגים פרטיות (PBNs), קישורי ספאם מאתרים לא איכותיים, וקישורים שמוסתרים מהמשתמשים (אך גלויים לסורקי מנועי החיפוש). בעדכונים כמו פינגווין של גוגל, מנועי החיפוש החלו לזהות ולהעניש אתרים המשתמשים בטכניקות אלו על ידי הורדת דירוגם או אפילו הסרתם מתוצאות החיפוש. כיום, שימוש בקישורים לא טבעיים מסכן אתרים ומחייב מנהלי אתרים להשקיע בקישורים איכותיים ורלוונטיים שנוצרים באופן אורגני.