עדכון פנדה הוא אחד העדכונים המשמעותיים ביותר של גוגל, שהושק לראשונה בשנת 2011, במטרה לשפר את איכות תוצאות החיפוש ולהעניש אתרים עם תוכן ירוד. האלגוריתם מתמקד בזיהוי אתרים בעלי תוכן משוכפל, רדוד או שאינו מספק ערך מוסף למשתמשים, ומוריד את דירוגם בתוצאות החיפוש. העדכון השפיע על כ-12% מכלל השאילתות בארצות הברית עם השקתו, והיווה קריאה לאתרים לייצר תוכן איכותי, מעמיק ורלוונטי.
שמו של העדכון ניתן לו על שמו של נבניט פנדה, מהנדס בגוגל שפיתח את האלגוריתם. מאז השקתו, פנדה עבר עדכונים רבים ובשנת 2016 שולב כחלק מהאלגוריתם המרכזי של גוגל. השילוב הזה הדגיש את חשיבותו של תוכן איכותי כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות SEO. עבור בעלי אתרים, עדכון פנדה היווה תמריץ לשדרג את התוכן באתריהם, להימנע מטקטיקות כמו מילוי מוגזם של מילות מפתח או שימוש בתוכן שאינו מועיל, ולכוון ליצירת חוויית משתמש טובה יותר. |