עדכון פינגווין הוא אלגוריתם של גוגל שהושק לראשונה באפריל 2012, במטרה להילחם בטכניקות שחורות של קידום אתרים ולשפר את איכות תוצאות החיפוש. האלגוריתם מתמקד בזיהוי פרופילי קישורים לא טבעיים, כלומר קישורים שנוצרו כדי להטות את דירוג האתר במנועי החיפוש, כמו קישורי ספאם, קישורים מאתרים באיכות נמוכה או רשתות קישורים.
העדכון נועד להבטיח שאתרים שמדורגים גבוה באמת מציעים תוכן איכותי ולא נשענים על מניפולציות. עם השקתו, עדכון פינגווין השפיע על כ-3% מהשאילתות הגלובליות, וגרם לאתרים רבים לאבד מיקומים משמעותיים בשל אסטרטגיות קישור מפוקפקות. ב-2016, עדכון פינגווין הפך לחלק מהאלגוריתם המרכזי של גוגל, ומאז הוא פועל בזמן אמת, כלומר, שינויים בפרופיל הקישורים של האתר יכולים להשפיע מידית על הדירוג שלו. המהלך הזה חיזק את החשיבות של קישורים איכותיים והפך אותם לאחד מעמודי התווך של קידום אורגני בגוגל.