סלוגן הוא משפט קצר, זכיר וקליט שנועד להעביר את המסר המרכזי של העסק או המותג. מטרתו ליצור זיהוי רגשי או מחשבתי עם הקהל, ולחזק את הזהות השיווקית של המותג. הסלוגן מלווה לרוב את הלוגו ומשמש כחלק מהתקשורת הפרסומית – באתר, בפרסומות, על אריזות ובמדיות החברתיות.
מקור הסלוגנים בפרסום הקלאסי של תחילת המאה ה-20, אז הבינו מפרסמים את הכוח של משפט אחד חזק שמשאיר חותם. סלוגן טוב עוזר לעסק לבדל את עצמו, להישאר בזיכרון ולחזק את ערכי המותג בצורה ישירה ופשוטה. במקרים רבים, הסלוגן הופך כמעט לשם נרדף למותג עצמו.