Call to Action – אתם מגיעים אל הגוגל אנליטיקס או הסטטיסטיקות של האתר שלכם, ומגלים שיש הרבה גולשים אליו, אולם מספר הפניות ממנו אינו מספק?
כנראה שיש בעיה באתר של המרת הגולשים ממתעניינים לפונים (לידים). מה עושים? משפרים את ה-Call to Action המעודד אותם לפנות אליכם לקבלת מידע, הטבות או רכישות
בעלי עסקים, ארגונים, עמותות ואנשים מקימים אתרי אינטרנט על מנת לפרסם הצעות עסקיות, סחורה למכירה, תוכן דיגיטלי בתשלום או את שירותיהם המקצועיים. אתרים רבים כאלו מקודמים לגולשים בכל מיני צורות ודרכים: קידום ממומן, קידום אורגני במנועי החיפוש, פרסום פוסטים ברשתות החברתיות השונות, סרטוני וידאו שונים (ולפעמים משונים) ועוד.
אותם בעלי אתרים מתאמצים מאוד להביא גולשים רלוונטיים שעשויים להפוך ללקוחות או לצרכנים קבועים של התכנים שלהם, אולם האמת העצובה היא שרבים מהגולשים הללו נכנסים לאתר ועוזבים אותו מבלי לעשות דבר.
באילו אחוזי נטישה מדובר?
לפעמים אפילו 95% מהגולשים הנכנסים לאתרים כאלו!
לכן חשוב מאוד מלבד לבצע את הפעולות למטרת העל להגיע למקום הראשון בגוגל בקידום אורגני או פרסום בגוגל, פייסבוק, אינסטוס לנתח את מספר הפניות שאתם מקבלים מן האתר שלכם, ביחס למספר הכניסות הייחודיות שהאתר מקבל בכל חודש. אם היחס הזה נמוך במיוחד, ככל הנראה יש בעיה בהמרת הגולשים לפונים.
בעיות המרה כאלו נעוצות בכל מיני סיבות, אולם אחת המרכזיות שבהם היא בעיה ב- Call to Action של האתר, היא הקריאה לפעולה, המעודדת את הגולשים לבצע פעולות רצויות על ידי בעלי האתר – רישום לרשימת תפוצה, צפייה בסרטון, רכישה וכו'.
Call to Action – מה זה?
Call to Action, או בקיצור היותר ידוע שלה, CTA, הינו כל החלק בתוכן האתר – בין אם כתוב ובין אם מושמע או מוסרט, שבו בעלי האתר קוראים לגולשים לבצע פעולה ספציפית. הפסיכולוגיה השיווקית מאחורי קריאות כאלו לפעולה אומרת שאנשים זקוקים להוראות מפורשות על מנת לנקוט בפעולה מסוימת.
זוהי מוסכמה המנחה את עולם הפרסום בכללותו: פרסומות כל העת נותנות הוראות ספציפיות לאלו הנחשפים אליהן, לפעמים אפילו יותר מפעם אחת במהלך הפרסומת עצמה.
אם אתם מתייחסים לאתר שלכם כאל פלטפורמה שיווקית, חשוב ליישם בו את אותו עיקרון: קריאה ברורה לפעולה מה לעשות לאחר שצרכו את התוכן באתר, לרבות תועלות אפשריות של ביצועה, המוצבת באופן בולט וקל ליישום באתר עצמו.
מאמרים נוספים:
Call to Action אפקטיבי
ישנם כמה כללי ברזל המגדירים Call to Action אפקטיבי הנושא עמו תוצאות. התכונה הראשונה של קריאה לפעולה אפקטיבית היא בהירות, בה ההוראה עצמה מובנת מיידית על ידי הנחשפים אליה, כך שהם יודעים מה עליהם לעשות הלאה לאחר צריכת תוכן האתר הראשוני.
עוד מאפיין של CTA אפקטיבי, המוביל לשיפור ביצועי אתר, הינו העברה נכונה של התועלות אותם יקבל מי שעתיד ליישם את הוראות הקריאה לפעולה. תועלות אלו יכולות להיות פוזיטיביות, כלומר תועלות רווח אותן יקבל המיישם את ההוראה, והן יכולות להיות נגטיביות, כלומר ההשלכות של אי יישום הקריאה לפעולה.
כך למשל אם ישנו מבצע או סייל באתר, והמבצע מוגבל בזמן, או מוצר עם מלאי מוגבל, קריאה לפעולה יכולה לשלב תועלות פוזיטיביות כמו קבלת הנחה משמעותית או השגה של מוצר נחשק הנמצא בכמות מוגבלת בחנות, וגם תועלות נגטיביות של פחד מפני הפסד המבצע שלא יחזור בקרוב.
עוד תכונה של Call to Action אפקטיבי היא פשטות היישום של הקריאה. ככל שתתקצר הדרך שצריך לעבור הגולש מרגע החשיפה לקריאה לפעולה ועד ליישומה המלא ולקבלת התועלות ממנה, כך האפקטיביות של הקריאה לפעולה תעלה.
אם הקריאה לפעולה הינה רישום לרשימת דיוור או רשימת תפוצה, בתמורה להטבה מסוימת, חשוב לשים מיד לאחר הקריאה לפעולה או בלינק המוביל של כפתור מימוש ההטבה – טופס פשוט של רישום לאותה רשימת תפוצה.
לבסוף, מאפיין חשוב נוסף של Call to Action טוב הינו מקדם אמינות גבוה ככל האפשר. הדבר נוגע לכלל תכני האתר, אך גם לקריאה לפעולה עצמה: ההבטחה שבבסיס הקריאה לפעולה צריכה להיתפס כאמינה בעיני הגולש, מבחינת ריאליות הגשמת ההטבה וההיגיון שבבסיסה.
למשל, רישום לרשימת תפוצה תמורת קבלת קופון הנחה במייל או בנייד, נשמעת הגיונית ואמינה; רישום להגרלה בחינם של וילה בקיסריה, הרבה פחות אמין בעיני הגולש הסביר, הופעת מספר הטלפון בצורה גלויה, לוגו עם שם חברה ועוד…
UI/UX – שיפור ביצועי אתר דרך חווית משתמש חיובית וטובה
עוד מאפיין חשוב של אתרים בכלל, המשפיע על האפקטיביות של הקריאה לפעולה בתוכו, הינה חווית המשתמש מן האתר בכללותו, הידועה בעגה המקצועית של בוני האתרים כ-UI/UX. חווית המשתמש מורכבת מפשטות צריכת התכנים של האתר, מהירות האתר, והמעברים בין חלקים שלו באופן חלק ומהיר.
ככל שחווית המשתמש של הגולשים חיובית וטובה יותר, הדבר ישפיע כמובן גם על נכונותם ליישם קריאה לפעולה מתוך. הדבר נכון גם להיפך: ככל שחווית המשתמש שלהם מהאתר פחות טובה ופחות איכותית, הנכונות שלהם למלא הוראות מהאתר תפחת בהתאמה.
הדרכים לשיפור ביצועי אתר באמצעות UI/UX מגוונות, ומתחילות כבר בעת בניית האתר: לוודא שהאתר נגיש וקריא בכל מכשיר, נייד או נייח; לוודא שהגרפיקה נעימה ולא מעצבנת את העין של הגולשים; לשים מעברים חלקים ויפים לעין בין האיזורים השונים של האתר; וכמו שנאמר כבר, קיצור הדרך ככל הניתן ליישום מהיר של הקריאה לפעולה באתר.
Call to Action אפקטיבי באתרים מורכב כאמור ממאפיינים רבים, שחלקם ישירים במבנה ובתוכן של הקריאה לפעולה וחלקם נוגעים לחוויה הכללית מן האתר עצמו. המחקר השיווקי מראה כי שיפורים קטנים ב- Call to Action יכולים להניב הבדל גדול במכירות ובפניות רלוונטיות באתרים שיווקיים שונים – לכן חשוב כל העת למדוד את האפקטיביות של הקריאה הנוכחית לפעולה, ולשפר אותה כל העת לקבלת תוצאות טובות יותר.