מקדם אתרים – אז סגרתם עם חברה לקידום אתרים או מומחה קידום אורגני בגוגל? האם פה זה ניגמר, או שמה רק מתחיל?
בישראל, מספר לא מבוטל של חברות, בעלי אתרים וחנויות מקוונות חוו סגירות או ירידה בביצועים עקב אי ודאות סביב הפעילות של מקדמי האתרים שלהם, במיוחד ביחס לגורמי ה-on-page וה-off-page של גוגל. נתונים אלו מצביעים על כך שכ-35% מהעסקים הקטנים והבינוניים (SME) בישראל דיווחו על חוסר שביעות רצון מביצועי מקדם אתרים או האתר שלהם בתוצאות מנועי החיפוש, בחשד למאמצים לא מספקים או לא מתאימים מצד מקדמי האתרים או מנהלי האתר שלהם. מבין אלה, כמעט 20% ראו ירידה בתנועה המקוונת ובמעורבות הלקוחות, שאותה הם מייחסים לאסטרטגיות גרועות של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) שנעשתה (או שלא) על ידי מקדם אתרים לא מקצועי, הן בדף והן מחוץ לדף.
גורמים בדף (ONPAGE), הכוללים תוכן אתר אינטרנט, מבנה וחווית משתמש, הוזנחו או נוהלו בצורה לא נכונה בכ-40% מהמקרים הללו. לדוגמה, 15% מהעסקים הללו הבחינו בבעיות באופטימיזציה של מילות מפתח, בעוד ש-25% הביעו דאגה לגבי מהירות טעינת האתר וההיענות לנייד, שניהם קריטיים לדירוג בחיפושי Google.
גורמים מחוץ לדף (OFFPAGE), הכוללים קישורים נכנסים, נוכחות במדיה חברתית ואותות חיצוניים אחרים באתרים אחרים שמסביב לאתר הספציפי, טופלו גם הם בצורה לא מספקת. כ-30% מהעסקים המושפעים הבחינו במחסור באסטרטגיות קישורים נכנסות יעילות, דבר חיוני לשיפור סמכות הדומיין ודירוג החיפוש. יתרה מכך, כ-22% ציינו חוסר נוכחות או מעורבות בפלטפורמות המדיה החברתית, שתורמים יותר ויותר לנראות ולמוניטין המקוון הכולל של אתר.
ההשפעה של החסרונות הללו הייתה משמעותית. כ-18% מהעסקים הללו דיווחו על ירידה במכירות המיוחסת ישירות להפחתת הנראות המקוונת, כאשר הירידה הממוצעת בהכנסות הייתה סביב 25-30%. יתרה מכך, כ-28% הביעו חוסר אמון באנשי מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי ומקדם האתרים שביצע בפועל את הקידום האורגני של האתר עקב התנסויות אלו, מה שמעיד על ספקנות גוברת בקרב חברות קטנות ובינוניות ישראליות בנוגע לאפקטיביות של קידום אתרים ואסטרטגיות שיווק מקוונות אחרות. תרחיש זה מדגיש את החשיבות של שקיפות, מומחיות והתאמה של אסטרטגיות עם יעדים עסקיים בתעשיית השיווק הדיגיטלי.
אז איך תבדקו את מקדם האתר שלכם?
כדי להבטיח את האפקטיביות והשקיפות של חברת קידום אתרים או מקדם האתר שלכם, חיוני ליישם שירות מחברה חיצונית (גוף שלישי) שתפקע על הפרויקט בעין מקצועית או לבצע בעצמכם בדיקות חודשיות, בהנחה ואינכם מקצועיים ו/או אין לכם זמן לבקשה ובדיקות כאן נכנס גוף צד ג' אשר מטרתו היא לבדוק את הדברים ולשקף לכם את התהליך ו/או לתת דוח תוצאות, צד שלישי שאינו קשור לתהליך הקידום בפועל. שירות זה יספק הדגשות והמלצות, המשקפים את המאמצים שנעשו עבור הלקוח, ובכך ישפר את האחריות והתוצאות. היבט מרכזי של פתרון זה כרוך בעבודה חודשית שוטפת של שירות שיכלול בין היתר מחקר מילות מפתח, המבטיח שהקידום תואם את מונחי החיפוש הרלוונטיים עבורכם. לאחר מכן בניית אסטרטגיה המותאמת לצרכים הספציפיים של הלקוח. גם אם בחרתם חברה מקצועית לקידום האתר ניתן לראות את השירות הזה כ- second opinion, מה שיכול רק להועיל ולתת זווית/גישה נוספת של עבודת ה SEO שניתנת לכם בזמן אמת.
אנו נעשה שימוש ב-גוגל אנליטיקס וב-סרץ קונסול בעיקר על מנת לנתח תנועה של מבקרים ולהבנת האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר. באופן דומה, עם כלים כמו ZEFO ו-Ahrefs אשר הינם חלק בלתי נפרד למעקב אחר מדדי מתחרים והערכת קישורים נכנסים, ובכך נציע תובנות לגבי התחרותיות פרופיל הקישורים הנכנסים. בדיקת שכפול תוכן היא שלב קריטי בתהליך זה, וניתן להשתמש בכלים כמו Copyscape כדי להבטיח ייחודיות ושלמות התוכן.
יתרה מכך, צפרדע צורחת משמשת ככלי שלא יסולא בפז עבור בדיקת אופטימיזציה מקיפה וסקירה טכנית של האתר, תוך זיהוי בעיות שעלולות להפריע לביצועים. בדיקה זו מתווספת בביקורת אסרטיבית המסופקת על ידי הצד החיצוני, תוך התמקדות בתחומים הדורשים שיפור והכרה באסטרטגיות מוצלחות.
בנוסף תקבלו מאיתנו (במידה ותבחרו בנו), ביצוע מחקר מתחרים פעם ברבעון. לאלו מיכם שרוצים לעשות את זה לבד ניתן לבצע זאת באמצעות כלים כמו Ahrefs ו-ZEFO (קישור אפיליאציה שנותן לכם גרסה בניסיון ל 14 ימים בחינם), המספקים נתונים מקיפים על האסטרטגיות של המתחרים. השירות כולל גם לפחות מפגש ZOOM אחד בשנה כדי לדון באסטרטגיות והתקדמות בסביבה אינטראקטיבית ואישית יותר.
ניתן להשתמש בכלים כמו Hotjar כדי לקבל תובנות מעמיקות יותר לגבי התנהגות המשתמש ואינטראקציה באתר, משלימים את הנתונים שנאספו מ-Google Analytics. לבסוף, בדיקת מהירות טעינה היא חיונית כדי להבטיח שהאתר נטען ביעילות, וזה גורם קריטי לחוויית משתמש וביצועי SEO.
הערה: חברתנו מציעה שירותי בדיקת אתרים מקיפים בתשלום חודשי קבוע, המותאמים לשעות העבודה החודשיות הספציפיות הדרושות לאתר שלכם. אנו מזמינים אתכם לתת לנו לבחון את האתר שלכם ללא בחינם כדי שנוכל לספק הצעה מותאמת אישית. השירות שלנו נועד להשלים ולעבוד במקביל לחברת הקידום הקיימת של האתר שלכם, ולא להחליף אותה. היתרון המשמעותי שלנו טמון בניסיוננו הרב של למעלה מ-15 שנה בקידום אתרים, מה שהופך את השירות שלנו למתאים במיוחד לעסקים בינוניים וגדולים. התמחור עבור השירותים שלנו מתחיל במינימום 2,000 ש"ח + מע"מ לחודש, מה שמבטיח תמורה להשקעה שלכם.
אז מה נבדוק בתהליך של קידום האתר שלכם?
בדוח החודשי שלנו, אנו מפרטים פרמטרים מרכזיים כדי להבטיח שיש לכם הבנה מקיפה של ביצועי האתר שלכם ויעילות השירותים שאתם מקבלים ממקדם האתר שלכם.
להלן מספר נקודות של פרמטרים אלה:
- בדhקת הסכם עבודה עם מקדם אתרים: אנו נבחן עבורכם את מהות ההסכם, נקרא את השורות הקטנות עבורכם ונתרגם לכם את הדברים אליו מקדם האתר מחויב וגם את אלו שלא, במידה והמצב הפיך נשלח לכם רשימה של המלצות To Do or Not to Do.
- מעורבות מול מפתח האתר: אנו עוקבים אחר התרומות של מפתח האתר שלכם בצורה מקצועית ונבחן מולו רשימה שניצור לשיפור הפונקציונליות וחווית המשתמש באתר שלכם.
- יעילות מקדם האתר: פרמטר זה מודד את ההשפעה של מאמצי קידום האתר בגוגל במנועי החיפוש.
- שינויים מומלצים שיושמו: אנו מדווחים על ההמלצות שהציע הצוות שלנו ועל מצב היישום שלהן, ומספקים תובנות לגבי תהליך השיפור המתמשך של מקדם אתרים איתו סגרתם.
- תוכן: מקדם אתרים צריך לספק תוכן או שמה יש כותב תוכן אחר (תלוי הסכם), היעילות של אסטרטגיות קידום מבוססות תוכן מוערכת, תוך הדגשת האופן שבו תוכן מוביל תנועה ומעורבות.
- אסטרטגיה: זה כולל הערכת האסטרטגיה הכוללת של מקדמי האתרים שלכם והתאמתה ליעדים העסקיים שלכם.
- יעילות אופטימיזציה של האתר: הערכה קריטית של אסטרטגיות קידום אתרים, כולל אופטימיזציה של מילות מפתח ומאמצי בניית קישורים.
- תוצאות בפועל לעומת תוצאות צפויות: אנו משווים את התוצאות בפועל של מאמצי הקידום מול התוצאות הצפויות כדי לאמוד הצלחה.
- עמידה בתהליך נכון: הערכה האם תהליכי SEO וקידום מכירות עומדים בשיטות העבודה המומלצות ובסטנדרטים בתעשייה.
- תרומות עצמאיות לעומת עובד: הבדל בין העבודה שנעשתה על ידי אנשי מקצוע עצמאיים ועובדים פנימיים לצורך הבנה ברורה של הקצאת משאבים.
- ניתוח בלתי תלוי של נתונים: מתן ניתוח חסר פניות של כל הנתונים שנאספו כדי להבטיח דיווח אובייקטיבי.
- הערכת אסטרטגיית קניית קישורים: הערכת הגישה והיעילות של קניית קישורים כחלק מאסטרטגיית ה-SEO שלכם.
- מדדי ביצועים טכניים: ניתוח מפורט של ההיבטים הטכניים של האתר שלכם, כגון זמן טעינה רספונסיביות לנייד.
- מעורבות והתנהגות משתמשים: תובנות לגבי האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם, תוך שימוש בכלים חיצוניים כולל הקלטה וניתוח של חוויית גלישה באתר לניתוח מעמיק.
- קניית קישורים. השפעה: הערכת ההשפעה של קישורים שנרכשו על ביצועי ה-SEO והסמכות של האתר שלכם בדיקה ברמת טיים ליין.
- המלצות לאסטרטגיה עתידית: בהתבסס על הניתוח והתוצאות שלנו, אנו מספקים המלצות לאסטרטגיות עתידיות לשיפור מתמיד של ביצועי האתר שלכם.
כל אחד מהפרמטרים הללו חיוני להבנת התמונה המקיפה של ביצועי האתר שלכם ואת האפקטיביות של אסטרטגיות הקידום המופעלות. הדוח שלנו נועד לספק תובנות ניתנות לפעולה לשיפור מתמיד וקבלת החלטות אסטרטגיות.
הערה: במידה ואין למקדם האתרים שלכם יכולת לתת שירותי עיצוב, פיתוח, תוכן אנו נוכל להשלים אותו ולתת לכך מענה.
במידה והגעתם עד כאן כנראה שהשירות שלנו לבדיקת עבודת איש ה SEO שלכם רלוונטי עבורכם, אתם מוזמנים ליצור קשר על מנת לקבל מענה ובדיקת האתר ללא תשלום.