קידום אתר לבד או דרך חברת SEO – בעידן של היום, הבנת המורכבות של שיווק מקוון, במיוחד SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) ופיתוח אתרים היא חיונית לעסקים.
מדריך זה נועד לבטל את המיסטייזציה של מושגים אלו, ולהפוך אותם לנגישים למי שלא מכיר את התחום, בנוסף נתייחס לעבודה הנדרשת על מנת לקדם את האתר שלכם בצורה אורגנית ונשאל את שאלת מיליון הדולר, האם עדיף לעשות לבד את הקידום או לקחת שירותים של חברת קידום אתרים?
התאמה לשינויי האלגוריתם של גוגל
אחד ההיבטים המרכזיים של פרסום מקוון מוצלח הוא להישאר מעודכן בשינויים בעדכוני בגוגל. עדכונים אלו כרוכים לעתים קרובות בשינויים באלגוריתם של מנוע החיפוש, המשפיעים על האופן שבו אתרים מדורגים ומוצאים אותם. עסקים חייבים להתאים את האסטרטגיות שלהם להתיישר עם השינויים הללו, ולהבטיח שהנוכחות המקוונת שלהם תישאר חזקה, על כן במידה ואתם אוטודידקטים ואוהבים להתעדכן א ייתכן והקידום נמצא בעצמות שלכם.
בחינת אפשרויות פרסום מגוונות
העולם הדיגיטלי מציע שפע של אפשרויות פרסום לעסקים. מקמפיינים במדיה חברתית ועד לשיווק במנועי חיפוש, האפשרויות הן עצומות. הבנת האפשרויות הללו וכיצד ניתן להתאים אותן לצרכים עסקיים ספציפיים היא חיונית. זה כולל התעדכנות בעדכוני גרסה של פלטפורמות וכלי פרסום שונים, אם עניתם לחיוב ולא נבהלתם תמשיכו לקרוא, ייתכן ויש פה DNA של כוכב.
מינוף SEO ו-SEM
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ושיווק במנועי חיפוש (SEM) הם מרכיבים קריטיים באסטרטגיית פרסום מקוונת חזקה. הם כוללים אופטימיזציה של תוכן, כתיבת תוכן ושימוש בפרסום בתשלום (ppc) כדי לשפר את הנראות במנועי החיפוש. עם כל עדכון של גוגל, חשוב לבדוק ולהתאים אסטרטגיות אלו כדי לשמור על האפקטיביות, אם המשכתם לקרוא ונתקעתם עד כאן, לא נורא כי אפשר לחלק את הנ"ל ל 2 התמחויות, האחד פרסום והשני קידום אורגני.
מקסום ההשפעה עם פרסום ממוקד
גם כאן מדובר בפרסום, פרסום ממוקד מאפשר לעסקים להגיע לקהלים ספציפיים, ולהגביר את הרלוונטיות והאפקטיביות של הקמפיינים שלהם. זה כרוך בהבנת התנהגויות והעדפות של לקוחות, המושפעות לרוב מאלגוריתם של מנוע החיפוש. הישארות מעודכנת בעדכוני גרסה בטכנולוגיות מיקוד היא המפתח למיצוי ההשפעה של מסעות פרסום אלו.
ניווט בעולם הפרסום המקוון יכול להיות מאתגר, במיוחד עם שינויים תכופים בעדכוני הליבה של גוגל ובאלגוריתמים. עם זאת, על ידי הבנת אפשרויות הפרסום השונות והישארות מעודכנת, עסקים יכולים למנף ביעילות פלטפורמות דיגיטליות כדי לשפר את נוכחותם בשוק ולהגיע לקהלי היעד שלהם בצורה יעילה יותר.
מדוע לבחור חברה לקידום אתרים על פני קידום אתרים בעצמך?
- מומחיות וניסיון: חברה לקידום אתרים מביאה שפע של ידע וניסיון. יש להם מומחים שמעודכנים במגמות והאלגוריתמים העדכניים ביותר של SEO, מה שמבטיח אסטרטגיות יעילות יותר.
- חיסכון בזמן: קידום אתרים יכול לקחת זמן. על ידי שכירת חברה, עסקים יכולים להתמקד בפעילויות הליבה שלהם תוך השארת SEO לאנשי המקצוע.
- כלים ומשאבים מתקדמים: מלבד נכסי אינטרנט שיכולים למנף את מערך הקישורים של האתר שלכם לסוכנויות קידום אתרים יש גישה לכלים ומשאבים מתקדמים שאולי לא יהיו זמינים ליחידים.
- אסטרטגיות מותאמות אישית: כל עסק הוא ייחודי, וחברה לקידום אתרים יכולה להתאים אסטרטגיות כדי לענות על צרכים ויעדים ספציפיים כגון עבור אתרי מכירות, אתרי תדמית ועוד.
- אופטימיזציה עקבית ומתמשכת: קידום אתרים אינו משימה חד פעמית, זו עבודה סיזיפית ומתמשכת. חברה מקצועית תספק אופטימיזציה והתאמות שוטפות לפי הצורך.
- ניתוח ודיווח טובים יותר: הבנת נתוני SEO היא מורכבת. צוות מומחים יכול לספק ניתוח ודוחות ברורים, לעזור לעסקים להבין את הביצועים המקוונים שלהם.
- ניהול סיכונים: קידום אתרים כרוך בסיכונים מסוימים, כגון עונשים של מנועי חיפוש בעיקר אם תבצעו קידום אתר לבד. אנשי מקצוע יודעים למזער סיכונים אלו.
- יתרון תחרותי: חברה לקידום אתרים יכולה לעזור לעסקים להישאר לפני המתחרים על ידי יישום אסטרטגיות קידום אתרים היעילות ביותר.
- חסכוני בטווח הארוך: אמנם העסקת מומחים עשויה להיראות יקרה, אך לרוב היא משתלמת יותר בטווח הארוך בשל תוצאות טובות יותר ויעילות.
- גישה הוליסטית: חברות מקצועיות מציעות לרוב גישה הוליסטית, המשלבת קידום אתרים עם היבטים אחרים של שיווק דיגיטלי לצמיחה מקיפה.
בעוד ש-SEO ניתן לעשות בשיטת "עשה זאת בעצמך" עשוי להיראות קל ואפשרי, היתרונות של מעורבות בחברה לקידום אתרים הם משמעותיים. מידע המומחה שיטפל בכם ועד אסטרטגיות מותאמות אישית וניהול סיכונים בצורה נכונה, חברות לקידום אתרים אלו מציעות מגוון יתרונות שיכולים לשפר מאוד את הנוכחות והביצועים המקוונים של העסק.
ראו טבלה המשווה את החסרונות של ניהול מערך הקידום האורגני מול יתרונות השימוש בשירות קידום אתרים מקצועי.
השוואת ניהול SEO בעצמך מול שירותי SEO מקצועיים מחברה
חסרונות ניהול SEO בתוך הבית | היתרונות של שירותי SEO מקצועיים |
---|---|
מומחיות מוגבלת בתפעול ופיתוח אסטרטגיה | מומחה תפעול ותכנון אסטרטגי מאנשי מקצוע מנוסים |
תגובה מאוחרת למגמות SEO ושינויי אלגוריתם | תגובה מהירה לשינויים בתעשייה ולעדכוני Google |
אין מספיק משאבים כדי לענות על שאלות מורכבות בנושא SEO | גישה למומחים המספקים תשובות מקיפות לשאלות |
מהירות איטית יותר ביישום שינויים ב-SEO | עלייה במהירות ויעילות ביישום SEO |
חוסר מיומנויות מיוחדות בפיתוח אינטרנט ושילוב SEO | פיתוח אינטרנט מקצועי |
בואו נדבר עלויות – כמה זה עולה לכם לעשות את זה לבד?
בבואכם לבצע קידום אתר לבד המחיר משתנה מהתאם כמובן לכמות ההשקעה שלכם באתר ו/או של החברה שתקדם לכם את האתר, אנו ננסה לעשות קצת סדר.
כשאתם תקדמו את האתר (בהנחה ומדובר בתחום עם תחרות בינונית), יהיה לכם הצורך בהשקעה ראשונית של הקמת תשתית ובהשקעה לטווח הארוך ולעבודה השוטפת.
עלויות הקמה:
- שלב הראשון: ייעוץ עם מומחה לקידום אתרים שאיתו תבנו לכם אסטרטגייה (החל מהחודש אנו נותנים שירותים אלו) – 2,500 ₪
- רכישת 2 דומיינים: 90 ₪
- אחסון 2 אתרים חודש ראשון: 90 ₪
- שירותים והתנהלות מול חברת אחסון כולל הפניות DNS: כ 500 ₪
- הקמת 2 אתרי תמיכה: כ 10,000 ₪ (מוערך לפי זמן עבודה של כ 40 שעות)
- הקמת 2 בלוגים: כ 500 ₪
- כתיבת תוכן ראשוני ל 2 בלוגים: כ 2,000 ₪
- כתיבת תוכן ראשוני כ 4 מאמרים לכל אתר: כ 3,000 ₪ ל 2 האתרים
סה"כ: 18,680 ₪
עלויות חודשיות:
- אחסון 2 אתרים: 100 ₪
- כתיבת תוכן ל 2 אתרי תמיכה: 900 ₪
- כתיבת תוכן לבלוגים: 450 ₪
- כתיבת תוכן לאתר הראשי: 250 ₪
- החלפת קישורים כ 5 שעות חודשיות: 1,250 ₪
סה"כ: 2,950 ₪
*כל המחירים הנקובים אינם כוללים מע"מ, ז"א יש להוסיף מע"מ.
בהנחה והחלטתם לקחת שירותים מחברת קידום אתרים אתם תהנו מכוח שאין שני לו, כוח של חברה שיש לה מעל 150 אתרי תמיכה (במקרה שלנו) ומעל לכל ניסיון להביא אתכם למקום הנכון ובעלות של כ 2,500 ₪ ועד כ 7,000 ₪, המחיר נקבע בהתאם לתחרות ולאחר שיחת אפיון.
הנה סיכום בטבלה:
עלויות עבודה עצמאית עם חברת SEO | |
---|---|
המחיר משתנה כמובן בהתאם להיקף ההשקעה באתר ו/או של החברה שתקדם את האתר בשבילך, ננסה לעשות סדר. | |
עלויות בנייה: | |
ייעוץ עם מומחה קידום אתרים – 2,500 ש"ח | רכישת 2 דומיינים – 90 ש"ח |
אחסון 2 אתרים חודש ראשון – 90 ש"ח | שירותים ועסקאות עם חברת אחסון כולל הפניות DNS – כ-500 ש"ח |
הקמת 2 אתרי תמיכה – כ-10,000 ש"ח | הקמת 2 בלוגים – כ-500 ש"ח |
כתיבת תוכן ראשוני ל-2 בלוגים – כ-2,000 ש"ח | |
כתיבת תוכן ראשוני עבור כ-4 מאמרים לכל אתר – כ-3,000 ש"ח לשני האתרים | |
סה"כ: 18,680 ש"ח | |
עלויות חודשיות: | |
אחסון 2 אתרים – 100 ש"ח | כתיבת תוכן ל-2 אתרי תמיכה – 900 ש"ח |
כתיבת תוכן לבלוגים – 450 ש"ח | כתיבת תוכן לאתר הראשי – 250 ש"ח |
החלפת קישורים כ-5 שעות לחודש – 1,250 ש"ח | |
סה"כ: 2,950 ש"ח | |
*כל המחירים הנקובים אינם כוללים מע"מ, ולכן יש להוסיף מע"מ. | |
בהנחה שתחליטו לקחת שירותים מחברת קידום אתרים, תיהנו מעוצמה בלתי רגילה, כוחה של חברה שיש לה מעל 150 אתרי תמיכה (במקרה שלנו) ומעל הכל מנסה להביא אותך למקום הנכון ובעלות של החל מ-3,000 ש"ח, המחיר נקבע לפי התחרותיות ולאחר שיחת אפיון וביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק. |
חברת גל ים סטודיו תשמח לתת לך הצעת מחיר רלוונטים בהתאם לצורך, אם לאתר תדמית או לאתר חנות.
החלטתם בכל זאת לקדם את האתר לבד?
קידום אתרים בגוגל דורש המון זמן של עבודה, ניסוי וטעייה, עקומת הלמידה של התחום והתוצאה הסופי שאינה ברורה למי שבתחילת דרכו, ישנו הצורך ללמוד הרבה באינטרנט או לקחת קורסים, סדנאות ווובינרים בתחום כדי לקבל את המידע הנכון מהאנשים הנכונים בחו"ל ובישראל ו/או בשפת האתר שלכם או קהל היעד, המידע רווי בתחום זה ואם המיקוד נעשה בדברים הפחות חשובים (זה עלול לקרות כי יש גם מידע שגוי ברשת) זמני התוצאה עלולים לאחר או אפילו ניתן לעשות טעויות הרות גורל ולהיות בריגרסייה בתוצאות במנוע החיפוש או רחמה ניצלן לעשות טעויות שלפעמים עולות ביוקר וגוגל ייתן לכם עונשף אנחנו כאן על מנת להניח לכם את המידע על השולחן 🙂 אבל ייתכן וגם יהיה יתרון עצום לכך שתעשו את הקידום או חלק ממנו לבד.
אז אנו ממליצים שאם הגעתם להחלטה של ביצוע הקידום האורגני בצורה עצמאית, כל הכבוד! אבל נמליץ כי תעשו זאת בליווי מבוגר אחראי, או מומחה קידום אתרים אחראי שכבר עשה את התהליך מספר פעמים וידע לכוון אתכם, כי קידום אתרים עושים בצורה מושכלת.
מדריך לעצמאי פרילנסר
בעידן של היום, שבו האינטרנט הוא "חיה חדשה" לחלק מכם, שליטה באמנות קידום אתרים בגוגל היא חיונית עבור כל פרילנסר או עסק שמקדם את עצמו בצורה עצמאית. חברת GalyamStudio, מובילה בקידום אתרים וכתיבת תוכן, ננסה להדריך אתכם בממספר צעדים או דברים שכדאי לכם לשים לב אליהם כיצד לקדם ביעילות את האתר שלכם בגוגל.
המהות של קידום אתרים אורגני בגוגל
קידום אתרים אורגני הוא עמוד השדרה של קידום אתרים באינטרנט ובעצם גורם חשוב להצלחת הקידום של האתר שלכם. שלא כמו פרסום בגוגל ע"י קמפיין ממומן, קידום אתרים אורגני מתמקד באופטימיזציה של האתר שלכם כדי לדרג באופן "טבעי" בתוצאות החיפוש. הדבר כרוך בהבנה מעמיקה של האלגוריתמים של Google והתאמת התוכן, המבנה ואסטרטגיות SEO של האתר שלכם כדי לעמוד בקריטריונים אלו.
בניית אתר מקצועי: יותר מסתם עיצוב
אתר אינטרנט מעוצב הוא רק ההתחלה. כדי לקדם ביעילות אתר בגוגל, עליכם לוודא שהאתר שלכם בנוי לניווט קל (ניהול של ארכיטקטורת האתר חשובה), בעל תוכן איכותי (בלוג פוסטים, מאמרים), והוא מותאם למילות מפתח רלוונטיות. זכרו, מראה מקצועי הולך יד ביד עם פונקציונליות מעולה, UX נכון והנעה לפעולה מלבד כל הפרמטרים הטכניים ברמת הקוד ומהירות טעינת האתר שלכם.
שיווק ופרסום: הגברת הנוכחות המקוונת שלך
אמנם אסטרטגיות אורגניות הן חיוניות לטווח הארוך וגם יחס ההמרה שם יותר בריא ויעיל, נוסיף לכך שהעלויות היחידות שלכם בקידום אורגני הם רק עבור העבודה והזמן שהקדשתם לאתר, אך שילובן עם שיווק ופרסום חכמים יכול להגביר משמעותית את הנוכחות האינטרנטית שלכם ואפילו גם לחזק עמודים פנימיים ואתר, משמע קידום ממומן בהכרח עלול לעזור להאצת התהליך של הקידום האורגני שתבצעו. על מנת לנהל קמפיין ממומן בגוגל זה דורש הבנה ועבודה בשימוש עם הכלי של Google Ads, עיסוק בשיווק במדיה חברתית בפלטפורמות כמו רשתות חברתיות ומינוף הכוח של קידום באינטרנט גם הינו דבר שעלול להאיץ את תהליך הקידום האורגני.
שימוש במקצועני SEO: מתי לפנות לעזרת מומחים
מגיע שלב שבו שימוש באיש מקצוע מקדם אתרים יכול להיות game changer עבור קידום האתר שלכם. מומחים בקידום אתרים וקידום באינטרנט יכולים להציע אסטרטגיות מותאמות, טכניקות אופטימיזציה מתקדמות ותמיכה מתמשכת כדי לשפר את הדירוג והנראות של האתר שלכם, זה יכלול מחקר מתחרים, פירוט ובניית תהליך עבודה נכון יותר, כמו כן יכול לחסוך לכם את עוגמת הנפש ו"ביזבוז" זמן מיותר של העסק שלכם.
קידום אתר בגוגל דורש שילוב של אסטרטגיות קידום אורגני, פיתוח אתרים מקצועי, תחזוקה וליווי צמוד, שיווק חכם ולעיתים גם סיוע של מומחי קידום אתרים יהיה רלוונטי מאוד. כבעלי עסק פרילנסר או עצמאי, הבנה ויישום של אסטרטגיות אלו הן המפתח להצלחת העסק. זכור, בעולם של קידום בגוגל, סבלנות, התמדה וכושר הסתגלות הם בעלי הברית הטובים ביותר, תוצאות אורגניות הם תהליך וחשוב שתבינו, התוצאות מגיעות לאחר כ 3-6 חודשים ויותר, תלוי במילות המפתח שאתם מקדמים לעצמכם ובמידת התחרות, ובסוג האתר/פלטפורמה ועוד.